Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود حسینی‌پور گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نماد عظیم معنوی و ارزشی در استان باید مورد توجه گردشگران قرار بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سید محمود حسینی‌پور نوری پنجشنبه شب در سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که در اداره کل حفظ آثار مازندران برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه حفظ آثار می‌تواند به مرکز بین المللی جهاد و شهادت تبدیل شود، اظهار داشت: در همه جای دنیا الگو سازی از آثار جنگ مرسوم است و در ایران اسلامی که دفاع مقدس، برگرفته از قیام حسینی بود حادثه جنگ را باید همانند حادثه عاشورا زنده نگه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه حفط آثار هشت سال دفاع مقدس که در امتداد حادثه عاشورا است برای آیندگان مهم است و باید بر حفظ آن اهتمام ورزید و نباید از آن به آسانی گذشت، گفت: این مرکز می‌تواند نماد عظیم معنوی و ارزشی در استان باشد و مورد توجه توریسم قرار بگیرد.

حسینی‌پور مازندران را به عنوان پایتخت گردشگری در بین کشور‌های منطقه دانست و افزود: مجموعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را در گردشگری اسلامی لحاظ کنیم تا در عرصه بین المللی دفاع مقدس خودمان را بتوانیم معرفی کنیم. برای ارتقاء ساختار این مرکز، با کمک خیرین و همچنین بخش دولتی نیز از محل بودجه فرهنگی لحاظ خواهیم کرد تا هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در دفاع مقدس نیز تحریم بودیم، ولی همزمان جنگ و امورات نظام را با هم پیش می‌بردیم، یادآور شد:، اما اکنون با دور شدن از فرهنگ دفاع مقدس کشور با همه توانمندی که دارد، باز می‌بینیم که در حوزه معیشت مردم مشکل دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران نیز با بیان اینکه مجموعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ۱۳ سال در حال ساخت است، اظهار داشت: ساخت این مجموعه تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و همچنین حدود ۵۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

سردار عبدالله ملکی با اشاره به اینکه هفده ابنیه ساختمانی این مجموعه در سال ۱۳۹۶ به تکمیل شده است، اظهار داشت: برای اتمام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبار ویژه‌ای هستیم که انتظار می‌رود در سفر پیش روی رئیس جمهور به مازندران برای تأمین آن اقدامات لازم بعمل آید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تعداد عنوان برنامه فرهنگی حفظ آثار در مازندران را ۱۱۲ برنامه اعلام و تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۳۷۰ کتاب چاپ کردیم و تالیف کتاب مازندران در گذر تاریخ، دانشنامه دفاع مقدس و کارنامه جنگ را در حال نوشتن داریم.

در پایان این جلسه، سردار ملکی لوح تبریک سردار «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را به استاندار مازندران تقدیم کرد.

استاندار مازندران و هیئت همراه ضمن ادای احترام به یادمان هشت شهید گمنام از پروژه‌های در دست ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بازدید کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دفاع مقدس مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان درس «آشنایی با دفاع مقدس» دانشگاه آزاد اسلامی یزد از باغ موزه دفاع مقدس یزد بازدید کردند.

در این بازدید که به همت امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی یزد صورت گرفت، جمعی از دانشجویان این دانشگاه در قالب درس «آشنایی با دفاع مقدس» به همراه استادان خود از باغ موزه دفاع مقدس استان یزد بازدید و کلاس درس خود را در آنجا برگزار کردند.

این بازدید با هدف آشنایی دانشجویان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از آثار و مواریث فرهنگی، تاریخی هشت سال دفاع مقدس با هدف جریان‌سازی فرهنگی، آشنایی نسل امروز با حماسه هشت سال دفاع مقدس و تقویت روحیه خودباوری و تقویت اقتدار ملی و هویت اسلامی ایرانی برگزار شد.

در این رویداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور استاد درس «آشنایی با دفاع مقدس» ضمن بازدید از تجهیزات و ادوات نظامی به کار گرفته شده در دوران هشت سال دفاع مقدس از تالار‌های باغ موزه دفاع مقدس در حضور کارشناسان هر تالار که خود از حماسه‌سازان دفاع مقدس هستند، بازدید کردند.

در این موزه با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال برای انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نقش مردم تلاش شده است.

به گزارش آنا، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شد و شامل سه بخش محوطه، دو طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.

زیربنای باغ موزه دفاع دفاع مقدس استان یزد با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا احداث شد که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

همچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

استان یزد ۳ هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، ۳۰۰ هزار بسیجی و افزون بر ۳۰ هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد