Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس من خواستار برگزاری مجازی امتحانات پایان ترم شدند،  136 نفر نیز این پویش را حمایت کردند.

ای دانشجویان در پویش خود خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آوردند: 

« جناب آقای دکتر زلفی گل 

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات

با سلام
ما جمعی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی، از شما به دلیل موارد ذیل خواستار غیرحضوری شدن کلاس‌ها و امتحانات پایان ترم هستیم:

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علت مشخص نبودن وضعیت کرونا در کشور و تزریق واکسن کرونا، در ابتدای ترم کلیه دانشجوها با فرض اینکه این ترم هم مجازی است، اقدام به انتخاب واحد نموده و اکثر دانشجویان به صورت پراکنده و تقریباً در همه روزها واحدهای درسی خود را انتخاب نموده اند.
2. با توجه به اینکه هنوز آمار مشخصی از تزریق واکسن کرونا دانشجویان در دست نیست، نمی‌توان به صورت قاطع اعلام کرد که تمامی دانشجویان دوز واکسن را تزریق کرده اند.
3. به دلیل کافی نبودن فضای کلاس‌ها و اینکه حداقل ظرفیت هر کلاس تقریباً ۴۰ نفر است عملاً نمی توان فاصله توصیه شده را رعایت نمود.
4. از طرف دانشگاه هیچ اقدامی در خصوص تجهیز کردن کلاس‌ها مبنی بر دستورالعمل‌های بهداشتی صورت نگرفته و این خود یکی از مشکلات جدی برای دانشجویان است.
5. با توجه به سپری شدن نیمی از ترم، نمی‌توان طبق قانون ترمی که مجازی بوده است، امتحانات پایان ترم آن حضوری باشد.
لذا از آن مسئول محترم درخواست می شود که با غیرحضوری ماندن باقی مانده کلاس‌ها و همچنین برگزاری مجازی امتحانات این ترم موافقت فرمایید.
از نظر لطف و حمایت جنابعالی به دانشجویان این دانشگاه سپاسگزاریم.»

* با وجود امیکرون برگزاری حضوری امتحانات صلاح نیست

میثم عباسی دانشجوی رشته مددکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی سردبیر این سوژه است، وی در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: با حضور امیکرون و همه گیری آن، مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی نمی‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و باید امتحانات پایان ترم مجازی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان توقع داشت که آموزش‌ها مجازی باشد و امتحانات حضوری، گفت: در آموزش‌های مجازی کیفیت آموزش خیلی بالا نبود و دانشجوها شاید نتوانند از پس امتحانات حضوری برآیند. یک سری از واحدهای درسی عملی بود و اواسط ترم تحصیلی اعلام کردند که برای شرکت در این واحدها باید به صورت حضوری در کلاس‌ها شرکت کنید، اما این کلاس‌ها هم بسیار محدود برگزار شدند. در آن کلاس‌ها هم نمی‌خواستیم برویم، ما را مجبور به حضور کردند.

 

* نمی‌توانیم یک نسخه واحد برای امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها بپیچیم

محمد علی زلفی‌ گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که چندی قبل اعلام کرده بود که با توجه به جهش جدیدی که از کرونا مشاهده شده اختیار برگزاری امتحانات پایان ترم به دانشجویان واگذار شده است، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس  مبنی بر اینکه برخی دانشجویان نسبت به واگذاری نحوه برگزاری امتحانات به دانشگاه‌ها گلایه دارند و معتقدند که در این صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود، گفت: این چه حرفی است؛ امکانات دانشگاه‌ها با هم یکسان نیست. برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا از سرگیری آموزش‌ حضوری، نیاز است که دانشگاه‌ها خوابگاه به اندازه کافی داشته باشند و در خوابگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکانات دانشگاه‌ها با هم یکسان نیست، نمی‌توانیم یک نسخه برای همه دانشگاه‌ها بپیچیم و هر دانشگاهی با توجه به ظرفیت و شرایط خودش، مختار است که تصمیم بگیرد.

* امتحانات واحدهای نظری دانشگاه جامع علمی کاربردی مجازی شد

مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشاکش این اعتراضات بخشنامه‌ای به مراکز ارسال کردند که بر اساس آن امتحانات واحدهای نظری و بخش نظری واحدهای نظری ـ عملی به صورت مجازی و امتحانات واحدهای عملی و بخش عملی واحدهای نظری ـ عملی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

اصغر کشت‌کار سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در این بخشنامه خبر از مجاز بودن حذف کامل واحدهای درسی با درخواست دانشجو داده و اعلام کرده است: به منظور مساعدت در ایام کرونا، حذف یک یا چند عنوان درسی بدون توجه به رعایت حداقل واحدهای انتخابی در نیمسال جاری و حتی حذف کامل واحدهای درسی با درخواست دانشجو تا قبل از شرکت در امتحان مجاز است و نیمسال حذف شده به عنوان مرخصی بدون احتساب در سنوات با شهریه محسوب خواهد شد.

براساس این بخشنامه، امتحانات واحدهای نظری و بخش نظری واحدهای نظری ـ عملی به صورت مجازی و امتحانات واحدهای عملی و بخش عملی واحدهای نظری ـ عملی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر علوم تحقیقات و فناوری امتحان ترم تحصیلی وزیر علوم تحقیقات و فناوری امیکرون دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدهای نظری ـ عملی امتحانات پایان ترم امتحانات واحدهای واحدهای درسی دانشگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سفر یکروزه خود به استان فارس با محمدهادی ایمانیه استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

داداش‌پور در این دیدار که با هدف بررسی حداکثر سازی جذب دانشجویان بین‌المللی برگزار شد؛ گفت: جذب دانشجویان بین‌المللی علاوه بر تقویت تعاملات بین‌المللی، به تحقق اهداف مهمی مانند ارتقای کیفیت آموزش، افزایش درآمد و پیشرفت علمی و فناورانه کشور نیز کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که امروزه کشور‌ها با ارتقای سطح همکاری‌ها و تبادلات بین المللی علمی نه تنها مشروعیت جانبی و منزلت کسب می‌کنند بلکه به نوسازی اقتصاد و کارآمدی فناوری خود مدد می‌رسانند، افزود: تحرک دانشجویان در سطح جغرافیای جهان قادر خواهد بود زمینه‌های تسهیل انتقال فناوری، همچنین ظهور نوآوری‌های رادیکال را فراهم کرده و بازار علم و نظام عرضه و تقاضای آموزش عالی را نیرومند سازد و تراکم و انباشت مناسبی از نیاز‌ها و کالا‌های جدید فرهنگی و نرم افزاری را سامان دهد و این تراکم که همراه با تنوع و غنای فرهنگی حاصل می‌شود در واقع موتور محرک توسعه علمی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و آموزشی منحصر به فرد استان فارس، یادآور شد: دانشگاه‌های این استان توانایی و قابلیت جذب دانشجویان بین‌المللی را دارند و این امر در صورت تحقق همه جانبه آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه و کشور ایفا کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی خاطرنشان ساخت: بی شک ارتباط نزدیک با جوامع بین‌المللی، باعث ارتقاء شهرت دانشگاه‌ها و در مجموع کشور در دایره نظام علمی دنیا شده و با تحقق تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی شاهد رشد و گسترش مراکز آموزشی و به تبع آن کشور خواهیم شد و به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی بیشتر وقوف خواهیم یافت.

داداش‌پور با اشاره به اینکه دانشجویان بین‌الملل باید از امکانات و خدمات بهره‌مند باشند؛ تصریح کرد: پشتیبانی زیرساختی و خدماتی، حمایت آموزشی و فرهنگی از جمله خدماتی است که دانشجویان بین‌الملل باید از آن به خوبی برخوردار باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از تلاش‌های سازمان امور دانشجویان ایجاد یک محیط دوستانه برای دانشجویان بین‌المللی است تا بتوانند سفیران خوبی برای معرفی جاذبه‌های تحصیل در ایران باشند.

استاندار فارس نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به دکتر داداش‌پور گفت: استان فارس آمادگی دارد تا با توجه به چشم‌انداز دولت سیزدهم یعنی مرجعیت علمی کشور ایران و گسترش زبان فارسی به عنوان مرکز جذب دانشجویان بین‌المللی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است، زیرا برای کشور منفعت‌های زیادی دارد و سبب پیشرفت همه‌جانبه آن می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا