Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصا د آنلاین به نقل از ایرنا، «مجتبی عالی»  درباره مزایای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی افزود: اکنون واردات و توزیع نهاده‌های دامی در دست عده‌ای است که می توانند روی بازار این محصول تاثیر بسزایی داشته باشند تا جایی که با وجود تامین کشور از لحاظ نهاده‌های دامی، تولیدکنندگان نمی‌توانند این مواد اولیه را به میزان کافی و با قیمت مناسب تهیه و تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران تصریح کرد: اکنون بخشی از نهاده‌های مورد نیاز این صنعت از محل سامانه بازارگاه و با قیمت مصوب تامین می‌شود و بخش عمده آن از بازار با قیمت‌های بالا تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: اجرای هرچه سریعتر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش بهره وری را در بخش کشاورزی و صنعت دامی در پی خواهد داشت که بخش تولید در انتظار این آزادسازی است.

عالی اضافه کرد: تک نرخی شدن ارز برای جلوگیری از رانت و حضور دلالان در این بخش لازم است زیرا تعیین ارز نیمایی نیز به دلیل تفاوت قیمتی که با ارز آزاد دارد می تواند موجبات رانت  و دلالی را ایجاد کند.

وی، تامین ارز آزاد، پرداخت یارانه گوشت به مردم، تامین نقدینگی، ارایه تسهیلات ارزان قیمت حتی با کارمزد ۱۲ درصد به دامداری‌ ها، خرید حمایتی گوشت قرمز، استفاده از توان و ظرفیت تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و حذف قوانین ناکارآمد و بروزرسانی قوانین، رفع موانع تولید و تسهیل امور، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری توسط یک دستگاه و وزارتخانه و رفع ممنوعیت صادرات دام زنده را از راهکارهای مورد نظر خود در زمینه حمایت از صنعت دامی برشمرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: بخش عمده نهاده‌های مورد نیاز بخش دامی از محل تامین علوفه است و بخشی از محل نهاده‌های دامی تامین می‌شود به همین دلیل آزادسازی نرخ ارز نمی‌تواند تاثیر چندانی بر بازار گوشت قرمز داشته باشد اما در نهایت به دلیل افزایش نرخ تورم احتمال افزایش قیمت این محصول نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: در صورت افزایش قیمت گوشت قرمز نیز انتظار می‌رود دولت راهکارهای حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر در نظر بگیرد تا سرانه مصرف کاهش چندانی پیدا نکند و همه اقشار بتوانند از محصولات پروتئینی بهره‌مند شوند.

عالی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ می تواند نقدینگی بخش تولید را پنج تا شش برابر کاهش دهد، افزود: انتظار می رود دولت با راهکاری در حمایت از تولید داخلی با افزایش نقدینگی تولیدکنندگان از این بخش حمایت‌های لازم را به عمل آورد به طوری که وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید نیز مبلغی را به عنوان تسهیلات برای افزایش نقدینگی این بخش در نظر گرفته که در صورت تخصیص کمک بزرگی به تولید است.

وی از دولت خواست در صورت افزایش نقدینگی تولید لازم است که این تسهیلات در اختیار صندوق های بخش کشاورزی  قرار بگیرد تا تولید کنندگان بتوانند با شرایط آسان تری از این تسهیلات بهره مند شوند.

این فعال اقتصادی همچنین خواستار آن شد تا تصمیم‌گیری در خصوص مسائل مرتبط با صنعت دامی کشور در یک وزارتخانه واحد اتخاذ شود.

 طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۹ حدود ٨٨٠ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شد، این در حالی است که تولید گوشت قرمز در سال ۹۲ حدود ۷۵۵ هزار تن بوده که آمارها نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر تولید گوشت قرمز ۲.۵ درصد رشد داشته است.

سرانه مصرف گوشت قرمز کشور ۱۲.۵ کیلوگرم برآورد می‌شود.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دام نهاده دامی نهاده های دامی نهاده ها اتحادیه دامداران کشور واردات نهاده دامی ارز ۴۲۰۰ نهاده های دامی گوشت قرمز حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم

عضو کمیسون عمران مجلس تاکید کرد : یکی از مشکلات اصلی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، عدم شفافیت سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان، آمار و ارقام دقیقی از تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده، ارائه نمی‌دهد.

اقبال شاکری، عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : یکی از مشکلات اصلی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، عدم شفافیت سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود : این سازمان، آمار و ارقام دقیقی از تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده، ارائه نمی‌دهد.

شاکری اظهارداشت : همچنین، مشخص نیست که چه تعداد از کارگران ساختمانی، بیمه خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: این موضوع، باعث شده تا بسیاری از کارگران ساختمانی از حقوق خود محروم شوند.

شاکری ابراز داشت : مجلس از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهد که در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، شفافیت کامل داشته باشد.

عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : مجلس خواستار شفافیت آمار افرادی است که به طور غیرقانونی، از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه