Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به افسارگسیختگی ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره در فضای مجازی و به ویژه در دوران پاندمی کووید ۱۹ اظهار کرد: اکنون در فضای مجازی روانشناس‌نماها و روانشناسان زرد جولان می‌دهند و در عین حال سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نیز امکانات لازم برای مقابله با این افراد را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه مطابق با قانون این سازمان می‌تواند اعضای خود و دارندگان پروانه حرفه‌ای از سازمان نظام رونشناسی و مشاوره کشور را به دلیل انجام تخلفات مورد بازخواست قرار دهد و احکامی را برای آنها در نظر گیرد، افزود: با این حال بیشترین تخلفات انجام شده در حوزه ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره مربوط به روانشناس‌نماهایی است که عضو سازمان نیستند و از این رو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تنها می‌تواند این افراد را به دادگاه صالحه معرفی کند.

حاتمی با اشاره به مکاتبه این سازمان با قوه قضائیه در راستای فعالیت روانشناس‌نماها ادامه داد: این امر را به عنوان یک معضل مهم با رئیس قوه قضائیه مطرح و صراحتا عنوان کردیم که فعالیت این افراد در فضای مجازی به خانواده‌ها آسیب می‌رساند و بعضا علیرغم معرفی آنها به دادگاه یا دادستانی نیز این افراد منع تعقیب می‌خورند. از این رو از آقای اژه‌ای درخواست کردیم که شعب تخصصی برای رسیدگی به تخلفات روانشناس‌نماها در فضای مجازی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مقابله با فعالیت روانشناس‌نماها امری تخصصی است و دامنه آن نیز هر روز وسیع‌تر می‌شود، تاکید کرد: نهایتا رئیس قوه قضائیه نامه ما را به معاون اول ارجاع داده و معاون اول نیز به ادارات کل استان‌ها ارجاع داده و گفته‌اند که در صورت ضرورت با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در این راستا همکاری شود. با این حال تا کنون پاسخ درستی به ما داده نشده است. باید در این راستا با روسای دادگستری استان‌ها مکاتبه کرده و آنها را توجیه کنیم که نیاز است یک شعبه تخصصی در هر استانی برای رسیدگی به این تخلفات وجود داشته باشد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور همچنین این را هم گفت که با توجه به دامنه بالای تخلفات روانشناس‌نماها در فضای مجازی، تشکیل این شعب تخصصی در کلان شهرها بسیار مورد نیاز است چراکه بیشترین تخلفات روانشناس‌نماها مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، مشهد و آذربایجان شرقی است.
 

کد خبر 648327 برچسب‌ها قوه قضائیه روانشناسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قوه قضائیه روانشناسی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور روانشناس نماها فضای مجازی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان نظام روانشناسی استان بوشهر سه شنبه شب در این آئین با تبریک روز روانشناسی اظهار داشت: سلامت جسمی، سلامت روانشناختی و سلامت اجتماعی یک بعد اجتناب ناپذیر دیگری به نام سلامت معنوی دارد.

محمدرضا بحرانی گفت: معنویت از سال ۲۰۰۰ براساس اعلام دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک بعد اساسی وجود انسان تعریف و تبیین شد و به تبع آن سلامت معنوی به عنوان یکی از ابعاد اساسی سلامت مطرح شد.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بوشهر بیان داشت: با توجه به تعریف سلامت و سلامت روانشناختی قابل انتظار بود که این اتفاق رخ دهد؛ چرا که این خلا کاملاً محسوس و ملموس در ابعاد مختلف سلامت بود.

بحرانی تصریح کرد: از زمانی که این بعد سلامت در ذیل ابعاد مختلف سلامت قرار گرفت، رویکردهای قدیمی نسبت به درمان و روانشناسی هم خودشان را به روز کردند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی استان بوشهر گفت: نگاه یا مکتب سلامت معنوی اولین و مهمترین دغدغه اش معنای زندگی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست ضمن تبریک روز روانشناسی و تقدیر از برگزارکنندگان این بزرگداشت و نشست تخصصی آن اظهار داشت: در کنار سلامت جسم، سلامت روح و روان بسیار مهم است.

رضا درویشی گفت: شاهد آن هستیم که اساتید ما در این رشته کاربردی در سطح دانشگاه چه در قالب استاد و چه در قالب مشاور علاوه بر ارتقاء دانش افزایی دانشجویان در تلاشند مشاوران خوبی نیز برای آن در مسیر معلمی و زندگی باشند.

درویشی بیان داشت: در دنیای امروز ما تخصص روانشناسی یک تخصص بسیار لازم، کاربردی و ضروری است و دانشجومعلمان رشته های مختلف علوم تربیتی، مشاوره و امور تربیتی ما که در آینده دانش آموزان این مرز و بوم را تعلیم خواهند داد، رسالت بزرگی در فراگیری علوم مختلف این تخصص دارند.

وی خاطرنشان ساخت: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در حوزه روانشناسی اساتید مجرب و خوبی دارد که نتیجه تلاش آنها فعال سازی انجمن علمی مشاوره با اجرای برنامه های کیفی است.

در ادامه این آئین بزرگداشت نیروزاده، محمدی باغملایی و درخشان اساتید هیات علمی رشته روانشناسی دانشگاه و رستمی مشاور پردیس علامه طباطبایی و از اساتید با سابقه دانشگاه در کارگاه تخصصی حال خوب یعنی رابطه خوب به بیان مطالب خود پرداختند.

این کارگاه به همت گروه آموزشی روانشناسی و مشاوره، انجمن علمی مشاوره و روانشناسی و واحد مشاوره پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد.

کد خبر 6093615

دیگر خبرها

  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران