Web Analytics Made Easy - Statcounter

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا برای هدایت تیم آمریکا در گفت و گوهای دو جانبه ثبات راهبردی با روسیه به ژنو سوئیس سفر می کند.

به گزارش برنا، بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا،  معاون وزیر امور خارجه  آمریکا از ۸ تا ۱۳ ژانویه (۱۸ تا ۲۳ دی ماه ) به سوئیس و بلژیک سفر خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است این سفر در ادامه دیپلماسی آمریکا با متحدان و شرکای اروپایی برای  ایجاد رویکردی واحد در مقابل  افزایش حضور نظامی بی‌دلیل روسیه در امتداد مرزهای اوکراین و تلاش‌های مشترک  برای تشویق روسیه به انتخاب دیپلماسی و کاهش تنش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، شرمن در سفر ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه)  خود به  ژنو در راس هیات آمریکایی در نشست گفت‌وگوی دوجانبه ثبات راهبردی آمریکا و روسیه شرکت خواهد کرد.

گفت وگوی دوجانبه ثبات راهبردی پیش از این در ژوئیه و سپتامبر ۲۰۲۱ و پس از دیدار جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین در ژوئن ۲۰۲۱ صورت گرفته بود.

 کمیسیون ناتو-اوکراین نیز در ۱۰ ژانویه برگزار خواهد شد و جولی اسمیت سفیر آمریکا به عنوان نماینده واشنگتن در این نشست شرکت خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که شرمن پس از ژنو ۱۱ تا ۱۲ ژانویه برای مشورت با رهبران ناتو، متحدان ناتو و مقامات اتحادیه اروپا به بروکسل سفر خواهد کرد تا با توجه به حمله احتمالی روسیه به اوکراین برای ادامه هماهنگی آمریکا با متحدان در خصوص امنیت اروپا تلاش کند.

 وزارت خارجه آمریکا مدعی شد حضور وندی شرمن در گفت و گوهای ثبات راهبردی، ناتو و رایزنی‌های اتحادیه اروپا بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن برای کاهش تنش ناشی از تقویت نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و تهاجم مستمر این کشور علیه اوکراین است.

قرار است گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا  در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی )، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی ) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

اکنون بیش از ۱۰۰ تن از نیروی نظامی انگلیس در نقش آموزش و مشاوره به همراه نیروهای لهستانی، ایالات متحده و کانادا در اوکراین مستقر هستند.

تجمع حدود ۱۰۰ هزار سرباز همراه با تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین این نگرانی را ایجاد کرده که مسکو در حال آماده شدن برای حمله به این کشور است.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وندی شرمن وزارت خارجه آمریکا ثبات راهبردی گفت و گوهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود.

این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول روابط خارجه اتحادیه اروپا واکنش نشان داد که گفته بود بدون حمایت‌های تسلیحاتی غرب، اوکراین ظرف مدت ۲ هفته تسلیم خواهد شد.

زاخارووا در واکنش به این گفته بورل در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک اعتراف عالی! تمام بحث «فرمول صلح» هم همین است: پایان محموله‌های تسلیحاتی غرب برای دولت اوکراین.»

بورل پیش‌تر گفته بود: «می‌دانم چطور جنگ اوکراین را تمام کنم. من می‌توانم این جنگ را در چند هفته تنها با قطع کمک‌ها به پایان برسانم. اگر کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را قطع کنم، این کشور نمی‌تواند مقاومت کند. آن‌ها تسلیم می‌شوند و جنگ به پایان می‌رسد.»

دیگر خبرها

  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه