Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا اولیایی‌منش معاون بهداشت ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: از جنبه کلی ما در خصوص سویه کرونای دلتا در وضعیت خوبی به سر می‌بریم و استان تهران هم مانند سایر نقاط کشور است و اکنون شهر قرمزی در استان نداریم. عمده شهرها آبی‌رنگ هستند و می‌توان گفت در کف وضعیت کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی روزها هیچ مرگ‌ومیری در استان نداریم و تعداد بستری‌ها هم به تناسب ۱۴ میلیون نفر جمعیت استان است که نشان می‌دهد در کل اوضاع بدی از نظر کرونا نداریم.

ارائه آمار دقیق از مبتلایان به امیکرون امکان‌پذیر نیست

وی درباره واکسیناسیون علیه این بیماری نیز گفت: عمده واکسیناسیون کشور و تهران در سال ۱۴۰۰ به ویژه از تیرماه به بعد انجام شده است و به همین دلیل خیلی از مردم همچنان ایمنی تزریق ۲ دوز واکسن را دارند که این ایمنی کمک می‌کند افراد کمتر به بیماری مبتلا شوند.

معاون بهداشت ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون سویه امیکرون به طور کلی ریسک و خطر کمتری نسبت به سویه دلتا داشته است، تاکید کرد: ابتلا به این سویه درگیری ریه کمتری می‌دهد. مسلما امیکرون در کشور وجود داشته و در حال گردش است و خیلی از مردم ممکن است متوجه نباشند و فکر کنند سرماخوردگی کوچک و گذرایی گرفتند و این بیماری را رد کنند و به همین دلیل چون مراجعات مردم پایین است آمار ما هم از ابتلا به این سویه خاص دقیق نیست. برخی مواردی که شک زیادی به امیکرون بودن آن داریم، برای آزمایش‌های دقیق فرستاده می‌شود و بر این اساس موارد شناسایی قطعی ابتلا به این سویه اعلام می‌شوند اما اینکه بخواهیم آمار دقیقی از مبتلایان به این جهش ارائه دهیم امکان‌پذیر نیست.

احتمال جهش سویه‌های خطرناک‌تر وجود دارد

اولیایی‌منش با تاکید بر لزوم افزایش مراقبت‌ها اظهار کرد: توصیه اکید ما تزریق دوز سوم واکسن است که از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه انواع واکسن‌ها در مراکز موجود است. از سوی دیگر همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری مهم است. علی‌رغم اینکه ممکن است عوارض سویه امیکرون از سویه قبلی کمتر باشد اما باید همچنان موازین مراقبتی را رعایت کرد زیرا وقتی مردم به طور گسترده به بیماری مبتلا شوند برخی مانند سالمندان و بیماران خاص بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند. از طرف دیگر اگر سویه‌ای از ویروس کرونا تا حد زیادی در جمعیتی گسترده شود احتمال جهش آن به سویه‌های خطرناک‌تر وجود دارد. حتی اگر اثبات شود امیکرون علائم خفیف‌تری دارد باز هم باید مراقبت‌ها را در حد بالایی قرار داد.

معاون بهداشت ستاد کرونا استان تهران افزود: اگر تعداد بستری‌ها در یک ماه به یکباره افزایش یابد، نظام سلامت قادر نخواهد بود با آن تعداد بالا روبرو شود و دوام بیاورد زیرا امکانات کشورها برای مقابله با شرایط عادی است.

او با اشاره به اینکه هنوز در کشور حدود ۱۲ درصد جمعیت دوز اول واکسن و حدود ۲۴ درصد هم دوز دوم را دریافت نکردند، تصریح کرد: از سوی دیگر توصیه به عدم قرارگیری در مجامع شلوغ و فاقد تهویه و تاکید به استفاده از ماسک همچنان برقرار است. آمار کشوری واکسیناسیون دوز سوم نیز ۱۳ درصد است.

آمار واکسیناسیون در استان تهران‌

اولیایی‌منش درباره آمار واکسیناسیون در استان تهران‌ بیان کرد: در استان تهران واکسیناسیون دوز اول مشابه آمار کشوری حدود ۸۵ درصد و دوز دوم ۷۴درصد و دوز سوم ۱۵ درصد است. همچنین آمار واکسیناسیون در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دوز اول ۱۰۰ درصد، برای دوز دوم ۷۷ درصد و دوز سوم ۱۳ درصد، برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دوز اول ۸۱ درصد، دوز دوم ۷۴ درصد و دوز سوم ۱۷ درصد و برای دانشگاه علوم پزشکی ایران دوز اول ۸۱ درصد، دوز دوم ۷۲ درصد و دوز سوم ۱۴ درصد است.

او با اشاره به اینکه شاخص رنگ‌بندی کرونایی شهرها هنوز تغییر نکرده است،‌ ادامه داد: قرار بود پس از شیوع امیکرون یک رنگبندی جدید ارائه شود. به طور کلی شناسایی امیکرون به کیت‌های آزمایشگاهی ویژه نیاز دارد که به تعداد بالا در دسترس همه نیست؛ البته خوشبختانه انستیتو پاستور ایران به سرعت توانست این کیت‌ها را تولید کند اما نه به تعداد بالا که در همه جا به وفور وجود داشته باشد. به همین دلیل نمی‌توان در مورد وضعیت به شکل خیلی دقیق صحبت کرد.

آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده

وی همچنین در پیش‌بینی از شرایط کرونا در روزهای آتی‌ با توجه به وضعیت فعلی گفت: آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است. البته با تصویب ستاد ملی کرونا برخی محدودیت‌ها از جمله عدم بازگشایی مدارس (به جز برگزاری امتحانات حضوری) و برگزاری مجازی کلاس‌های دانشگاهی بازگشته است اما در بین جمعیت مردم معمول که مشاغل آزاد دارند رعایت‌ها کاهش یافته است. امیدوارم با رعایت مردم وارد پیکی از امیکرون که نتوانیم جلوی آن را بگیریم، نشویم. در کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس همه مناطقشان از نظر امیکرون قرمز است و جایی پاک ندارند. حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و باشگاه‌ها از جمله مراکزی است که باید پروتکل‌ها به دقت رعایت شود.
 

کد خبر 648324 برچسب‌ها اميكرون كروناويروس كرونا در ايران تهران آمار پروتکل بهداشتی واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون كروناويروس كرونا در ايران تهران آمار پروتکل بهداشتی واکسن کرونا رعایت پروتکل ها استان تهران درصد و دوز سوم دوز دوم دوز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • (تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟