Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه شیراز در نشست مشترک هیأت رئیسه‌ی دانشگاه شیراز با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دانشگاه شیراز به‌عنوان سرمایه‌ی ملی و قطب علمی جنوب کشور، با قدمتی ۷۰ ساله و داشتن ۶۰۰ رشته-گرایش تحصیلی، بیش‌ از ۷۰۰ عضو هیأت‌ علمی و ۱۷ هزاردانشجو، دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ی بسیاری است و می‌تواند همکاری و تعامل خوبی با شورای شهر برای حل مشکلات شهری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مؤذنی گفت: دانشگاه شیراز در راستای مأموریت دانشگاه نسل سوم و چهارم (دانشگاه‌های کارآفرین و جامعه‌محور) با ظرفیت‌هایی که دارد برای کمک به مدیریت شهری و حل مسائل جامعه آماده‌ی همکاری است.

طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم در این نشست، دانشگاه شیراز را دانشگاهی معتبر و پرآوازه در سطح ملی و بین‌المللی خواند و گفت: از اینکه دانش‌آموخته‌ی این دانشگاه هستیم افتخار می‌کنیم.

او هدف از برگزاری این نشست را استفاده از ظرفیت دانشگاه شیراز ازجمله اساتید دانشگاه برای کمک به شورای شهر و حل مشکلات شهر شیراز دانست و خواستار ارائه‌ی نقطه‌نظرات دانشگاهیان شد.

در ادامه‌ی این نشست، اعضای شورای شهر و کمیسیون‌های مختلف این شورا و همچنین اعضای هیأت رئیسه‌ی دانشگاه شیراز به بیان نقطه‌نظرات برای تعامل هرچه بیش‌تر دانشگاه و شورای شهر پرداختند.

از جمله خواسته‌هایی که از سوی هیأت‌رئیسه دانشگاه شیراز مطرح شد، می‌توان به همکاری شورای شهر برای نوسازی خوابگاه‌های دانشگاه شیراز به‌ویژه خوابگاه شهید مفتح و شهید دستغیب به‌عنوان یکی از نماد‌های هویتی شهر شیراز باتوجه نیاز مبرم دانشجویان به خوابگاه؛ همکاری در حوزه‌ی فضای سبز دانشگاه؛ همکاری در تفکیک آب شرب از آب فضای سبز در باغ ارم و پردیس دانشگاه؛ نوسازی آسفالت پردیس ارم و محوطه‌ی خوابگاه دختران؛ تغییر کاربری برخی از زمین‌های دانشگاه؛ مقاوم‌سازی خوابگاه قدس؛ ارائه‌ی خدمات و سرویس حمل و نقل به دانشگاه به‌ ویژه دانشکده‌ی کشاورزی و دامپزشکی واقع در باجگاه اشاره کرد.

همچنین دانشگاه شیراز آمادگی خود را برای ایجاد رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز از جمله حمل و نقل شهری و ترافیک و فضای سبز؛ انجام پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و طرح‌های پژوهشی مرتبط با نیاز شهر و مشکلات جامعه؛ نظارت بر عملکرد پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری؛ استفاده از ظرفیت‌های دانشکده‌ی هنرومعماری دانشگاه در چالش بافت تاریخی و سیمامنظر، استفاده از ظرفیت‌های دانشکده‌ی کشاورزی به‌ویژه ظرفیت انسانی و محیط گلخانه‌ای و آزمایشگاه‌های آن در حل مشکلات فضای سبز شهری اعلام کرد.

اعضای ششمین دورۀ شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تأکید بر توان دانشگاه شیراز در حل مسائل جامعه و اشاره به همکاری‌های مثبت آن مانند راه‌اندازی بزرگراه شهید سردار سلیمانی انتظارات خود را از دانشگاه مطرح کردند.

معرفی اساتید دانشگاه به‌عنوان مشاوران تخصصی افتخاری در هریک از کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر شیراز، همکاری اساتید دانشگاه با مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر شیراز؛ همکاری دانشگاه در حل مشکلات ترافیک شهری و موضوعات فرهنگی اجتماعی؛ همکاری اساتید بخش حقوق در طراحی قرارداد‌های مختلف شورای شهر و میز‌های حقوق اندیشه‌ورز؛ همکاری مرکز نوآوری دانشگاه با مرکز نوآوری شهرداری؛ همکاری دانشگاه در برگزاری همایش‌های شورای شهر، تأسیس موزه‌ی هنر‌های معاصر در دانشگاه شیراز، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مشکلات شهری؛ استفاده از تجربیات آموزشی دانشگاه و ظرفیت مجتمع آموزشی دانشگاه شیراز؛ ایجاد پیوند فرهنگی میان دانشگاه و دیگر نهادها؛ استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه در حوزه‌ی بین‌المللی و گردشگری، استفاده از ظرفیت‌های دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه در حوزه‌ی فضای سبز و گیاهان دارویی؛ نگاه نو به شهر و شهرسازی باتوجه به شهر اسلامی باتوجه ظرفیت‌های دانشگاه شیراز، کمک به کاهش هزینه٫ ها‌ی شهرداری در حوزه‌های حمل ونقل شهری و ترافیک ازجمله مسائل مطرح‌شده ازسوی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بود.

در پایان این نشست هم مقرر شد به‌منظور پیگیری و اجرایی‌کردن مسائل مطرح‌شده، تفاهم‌نامه‌ی همکاری سه‌جانبه ا‌ی میان دانشگاه شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز منعقد شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه اندازی رشته های دانشگاهی مسائل شهری شورای شهر شیراز دانشگاه شیراز شورای اسلامی شهر شیراز استفاده از ظرفیت ی دانشگاه شیراز ی دانشگاه حل مشکلات دانشکده ی شورای شهر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های ورزشی باغ جنت شیراز و سایر ظرفیت‌های ورزشی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی همانند ورزش‌های توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و اسکیت، مسیر پیاده‌روی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ بوستان بزرگ جنت بازدید شد.
مصطفی کیانی رحیمی افزود: این بوستان به عنوان یک ظرفیت زیست کیفی منطقه چهار شهرداری باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکرد آن صورت گیرد.
عضو شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن در منطقه ۴ می‌توان به ساخت۲ زورخانه در بوستان نوید محمدی و در  باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.
او گفت : اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش‌بینی و به تصویب شورا رسیده است که امیدواریم بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به اتمام برسد.
شهردار منطقه ۴ شیراز هم با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از باغ بزرگ جنت گفت: امیدوارم در آینده به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.
حسام‌الدین اسدزاده افزود: این بوستان پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

دیگر خبرها

  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد