Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ایجاد ۲۵ درصد فضای سبز و درختکاری توسط صنایع، تکلیفی قانونی و از مصادیق حقوق عامه است. خبرگزاری میزان - سید محمدنور موسوی مدیر کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این دیدار با بیان اینکه عرصه‌های طبیعی متعلق به عموم مردم است، بیان کرد: همه ما نسبت به حفظ و نگهداری این موهبت الهی به عنوان امانتی برای نسل‌های آینده وظیفه داریم تلاشی مضاعف داشته باشیم و در حدود وظایف قانونی اجازه ندهیم انفال و ثروت‌های عمومی توسط سودجویان به تاراج بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ایجاد ۲۵ درصد فضای سبز و درختکاری توسط صنایع، تکلیفی قانونی و از مصادیق حقوق عامه است و بر این اساس، ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست به همراه دادستانی موظف به نظارت هستند تا صنایع و شرکت‌های فعال در استان به این تکلیف قانونی خود به صورت کامل عمل کنند.

قهرمانی همچنین با اشاره به لزوم حفاظت از جنگل دست کاشت واقع در شمال پالایشگاه بندرعباس، تصریح کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مکلف است ظرف یک هفته ضمن پیگیری از طریق دستگاه‌های متولی برای آبیاری درختان موجود در این منطقه اقدام کند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در مقابله با متخلفان هیچ مماشاتی نداریم، گفت: دست درازی به بیت المال و حقوق مردم به هیچ عنوان قابل گذشت نیست و دادگستری هرمزگان در راستای عمل به تکالیف قانونی، به صورت قاطع با هرگونه تعدی به منابع طبیعی برخورد خواهد کرد و پرونده‌های ارجاع شده در این خصوص به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، از اقدامات اثربخش و مواضع قاطع رییس کل دادگستری استان هرمزگان در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی قدردانی کرد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با نگاه ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان، روند رسیدگی به پرونده‌های این حوزه به صورت قابل توجهی تسریع شده است. بیشتر بخوانید: تعیین ضرب‌الاجل یک ماهه برای مرمت و ایمن‌سازی بازار ساحلی بندرعباس

انتهای پیام/ برچسب ها: فضای سبز حقوق عامه دستگاه قضایی هرمزگان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فضای سبز حقوق عامه دستگاه قضایی هرمزگان رییس کل دادگستری استان هرمزگان منابع طبیعی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب