Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با توجه به تغییر رویکرد در حوزه فرش از تک‌بافی به تولید کارگاهی و سیاست‌های وزارت صمت در این زمینه، امسال صدور پروانه بهره‌برداری برای کارگاه‌های قالیبافی در استان رو به افزایش است.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی کلالی  اظهار داشت: از ابتدای امسال تنها در مشهد ۴۰ پروانه بهره برداری کارگاه قالیبافی با اشتغال ۲ هزار نفر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با اشاره به فعالیت حدود ۴۰۰ واحد تولید فرش دستباف بصورت غیرمتمرکز و حدود ۶۰  واحد به صورت متمرکز در خراسان رضوی گفت: تولید کارگاهی فرش دستباف از مزایایی نسبت به تکبافی برخوردار است که نخستین مزیت آن وجود ناظر فنی در کارگاه و جلوگیری از تولید فرشهای معیوب است که کیفیت صنعت فرش را ارتقا می دهد. رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تولید کارگاهی عمدتا بر مبنای سفارش انجام می گیرد لذا تولیدکنندگان مشکلی در خصوص بازار فروش و بازاریابی ندارند زیرا کسی که کارگاه را ایجاد کرده، از قبل سفارش کار را گرفته است. کلالی افزود: مزیت دیگر تولید کارگاهی، افزایش میزان بهره وری تولید فرش است، سرمایه گذار برای ایجاد کارگاه از قبل تجهیزات و مواد مورد نیاز را تامین می کند و قالیباف صرفا دستمزد خود را بابت کار دریافت می نماید لذا دغدغه تامین اسباب و مواد اولیه را ندارد. وی اظهار داشت: وزارت صمت تسهیلاتی را برای تولید کارگاهی فرش دستباف در نظر گرفته است و در صورتی که کارگاه های قالی بافی نسبت به اخذ پروانه بهره برداری اقدام کنند، می توانند از تسهیلات بانکی، کمکهای مربوط به حضور در نمایشگاه ها و بازارهای داخلی و خارجی و موارد دیگری از این دست برخوردار شوند. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قالیبافی مشهد واحد تولیدی تولید کارگاهی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد

مدیر منطقه دو شهرداری یزد گفت: با اقداماتی که در دو سال اخیر در بوستان بزرگ شهر با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال انجام شد، پنچ هکتار به سطح بهره‌برداری این بوستان اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد علیرضا ابویی با بیان اینکه بوستان بزرگ شهر با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در مجاورت بلوار مدرس قرار دارد و یکی از بزرگترین بوستان ها در سطح منطقه دو شهرداری است، اظهار کرد: در دو سال اخیر شاهد اقدامات خوبی در این بوستان بوده ایم به طوریکه با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت های عمرانی، پنج هکتار به سطح بهره برداری این مجموعه افزوده شده است. وی با اشاره به اینکه این بوستان دارای طرح مصوب بالادستی است، اظهار امیدواری کرد: انشاالله در سال جاری بتوانیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه بوستان به ویژه در حوزه بازپیرایی قسمت قدیمی آن فعالیت های عمرانی خوبی را انجام دهیم و شاهد مراحل نهایی اقدامات عمرانی در بوستان بزرگ شهر باشیم. مدیر منطقه دو شهرداری یزد، توجه به ورزش‌های همگانی در مجموعه بوستان بزرگ شهر را از نکات مهم و موثر در طرح توسعه این بوستان دانست و افزود: در این مجموعه، شاهد یکی از بزرگترین پیست های دوچرخه سواری در سطح بوستان های شهر یزد هستیم و همچنین در طراحی، به بحث ورزش های همگانی از جمله فوتبال ساحلی توجه ویژه ای شده است. ابویی با بیان اینکه بوستان بزرگ شهر یکی از محل های اسکان موقت مسافرین و مهمانان نوروزی است، گفت: آلاچیق هایی در سطح زیربنای ۲۰۰۰ مترمربع احداث شده است به طوریکه در ایام نوروز، هر روزه شاهد استقرار تعداد زیادی از مسافرین در این آلاچیق ها بودیم. مدیر منطقه دو شهرداری یزد در ادامه با اشاره به رضایت بالای مسافرین از اسکان در این بوستان، افزود: انشاالله در آینده بتوانیم به سطح بهره برداری اسکان مسافرین در سطح این مجموعه بیافزاییم. وی سرجمع هزینه های عملیات عمرانی بوستان بزرگ شهر در دو سال اخیر و سال جاری را، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه دو عنوان کرد. کد خبر 749498

دیگر خبرها

  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست