Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود رجبی در پیش خطبه نماز جمعه امروز -۱۷ دی ماه - که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با اشاره به نخستین سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی به چند ویژگی این مجتهد اشاره کرد و اظهار داشت: مرحوم علامه مصباح یزدی شخصیتی داشت که در ابعاد مختلف الگوی جامعه بود. انجام وظیفه الهی، نخستین ویژگی این مجتهد محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مطیع فرمان مولای خود بود و در طول فعالیت‌های فردی، تدریس، نوشتن آثار، نهادسازی و کادرسازی برای نظام در اندیشه وظایف الهی خود بود. وقتی وظیفه خود را دقیق تشخیص می داد با همه توان برای انجام آن اقدام می کرد.

وی با اشاره به نقش مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در مبارزه با تهاجم فرهنگی، گفت: آیت مصباح یزدی در برابر تهاجمی که به فرهنگ دینی، ارزش های انقلابی، رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری صورت می گرفت، حساس بود و در این راه همه وجود خود را وقف کرده بود. در دورانی که مقام معظم رهبری از تهاجم فرهنگی به عنوان شبیخون و ناتوی فرهنگی سخن می گفتند، علامه مصباح یزدی با همه توان در شهرهای مختلف، مجامع دانشگاهی و حوزوی حضور می یافت و با جهاد روشنگری، جلوی این تهاجم را گرفت و نگذاشت فرهنگ غربی بر جامعه ما استیلا یابد.

رجبی درباره خصیصه ولایتمداری آیت‌الله مصباح یزدی، خاطرنشان کرد: این مجتهد فقید، نظریه ولایت فقیه را فراتر از یک نظریه می دانست و بر این باور بود ولایت فقیه، اصل اساسی اسلام و تداوم امامت امام معصوم است. آیت‌الله مصباح یزدی، ولایت فقیه را نائب امام زمان(عج) می دانست و معتقد بود از آنچه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، باید تبعیت کنیم.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی دیگر مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، ادامه داد: این مجتهد عالیقدر به کار جمعی، همفکری، اتحاد بر محور حق و امام اعتقاد داشت. قبل از انقلاب به فکر کادرسازی برای جامعه اسلامی افتاد و نهادسازی او در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بنیاد فرهنگی باقر العلوم با این ایده بود که جامعه ما نیاز به روحانیونی کارآمد دارد تا پاسخگوی نیازهای فکری و فرهنگی جامعه باشد؛ از سوی دیگر در برابر تهاجم دشمنان بایستد و جامعه را هدایت کند.

رجبی درباره شاگردانی که در مکتب این مجتهد فقید تربیت شدند، یادآور شد: آیت الله مصباح یزدی شاگردانی تربیت کرد که مقام معظم رهبری درباره آنها فرمودند شاگردان آیت الله مصباح حرف برای گفتن دارند. این مجتهد در کنار آن شاگردان روحانی، جمع زیادی از توده دانشجویان و سایر اقشار را برای نظام اسلامی کادرسازی کرد. مقام معظم رهبری همچنین طرح ولایت علامه مصباح یزدی را طرحی بنیانی توصیف کردند.

به گفته وی، دشمنان گفته بودند علامه مصباح یزدی برای گام دوم انقلاب هم نیرو تربیت کرده است؛ دشمن به درستی متوجه این امر شده بود و دشمنان خارجی و داخلی در حد توان علیه این علامه مجتهد تهاجم ایجاد کردند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رجبی از شاگردان و ملازمان قدیمی آیت الله مصباح یزدی و هم اکنون عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه است؛ وی پیش از این، قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بود.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس فقید موسسه آموزشی پژوهشی امام (ره) ۱۲ دی ماه سال ۹۹  دعوت حق را لبیک گفت.

برچسب‌ها محمدتقی مصباح یزدی خطبه ها نماز جمعه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدتقی مصباح یزدی خطبه ها نماز جمعه تهران محمدتقی مصباح یزدی خطبه ها نماز جمعه تهران آیت الله مصباح یزدی علامه مصباح یزدی مقام معظم رهبری امام خمینی ره پژوهشی امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله عباس کعبی در نشست فصلی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی که در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج (ع) عقیدتی سیاسی انتظامی در قم برگزار شد،  با توصیه به حاضرین برای خواندن مکرر سوره‌های فتح، محمد(ص)، صف و جمعه اظهار داشت: این سوره ها سوره های جهاد ، ایثار و شهادت و حضور در میدان و در کنار ولایت رسول الله و ولایت ائمه اطهار(ع) بودن است و اگر الهام بگیریم در کنار ولایت ولی فقیه ماندن است.

وی با عنوان کردن مصائب و سختی های رسالت نبی مکرم اسلام(ص) افزود:  جهاد رسول خدا در هفت مرحله 1-جهاد دعوت2-جهاد مقاومت3-جهاد بسیج نیرو برای تشکیل دولت اسلامی4-جهاد تشکیل دولت اسلامی5-جهاد حفظ نظام اسلامی6-جهاد فتح اسلامی7-جهاد روابط بین الملل دولت اسلامی یود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سنگ زیرین رسالت های بزرگ خودسازی است و در انقلاب ما نیز مراحل جهاد با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی این مرجع بی نظیر تقلید آیت الله امام خمینی (ره) در دوران معاصر آغاز و هم اکنون در حال رسیدن به اوج است و دارد به یک قدرت بین المللی نوین تبدیل می گردد که ضربه "وعده صادق" نقطه عطفی در این عرصه بین المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، رکن اصلی عملیات غرور آفرین "وعده صادق" را هدایت ها و رهنمایی ها و رهبری شایسته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رهبری عظیم الشأن فرمودند وعده صادق عزت عظمت شکوه جلال و اقتدار ملت ایران را نشان داد و اراده ملت ایران را به نمایش گذاشت.

وی خطاب به مدیران سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی تاکید کرد: جهاد شما حفظ صیانت و ایجاد تحول معنوی و بصیرتی در کارکنان و خانواده ها در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جهاد یعنی تبدیل ضعف به قدرت، تهدید به فرصت، کارنامه موفق عقیدتی سیاسی آنگاه بالنده‌تر می‌شود که ببینیم در هر کدام از عقیدتی سیاسی ها چقدر مجاهدانه ضعف ها به قدرت و تهدیدها به فرصت تبدیل شده است و خلاقیت و ابتکارشان چقدر بوده است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: هتک حریم اخلاقی جامعه و سهل انگاری درباره حجاب بستر‌ساز تضعیف فرهنگ دینی جامعه و مسبب ایجاد انحرافات گسترده است.

وی با تاکید به داشتن روحیه جهادی اظهار داشت: روحیه جهادی می تواند عقیدتی سیاسی انتظامی را متحول کند و ماموریت های تاریخی آن را به سرانجام برساند پس باید از این روحیه جهادی محافظت کرد و آن را ارتقاء داد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند و مورد حمایت همه دستگاه‌ها، نهادها و اقشار گوناگون جامعه قرار گیرد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داشتن حجاب حکم قانون و هم حکم شرع است، گفت: قوه قضائیه و فراجا باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود به شکل کامل عمل کنند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن حمایت از اجرای طرح نور، خواهان تبیین ابعاد گسترده آن شد و افزود: همگی باید در کنار فرماندهی انتظامی، حساب شده و با حمایت مردمی این طرح را اجرا کنید و انتظامی تحت هر شرایطی نباید از این طرح عقب نشینی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش