Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@17:14:50 GMT

ابراز نگرانی آمریکا و ژاپن از اقدام های نظامی چین

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۴۷۸۴

ابراز نگرانی آمریکا و ژاپن از اقدام های نظامی چین

وزیران امور خارجه و دفاع آمریکا و ژاپن همزمان با بررسی همکاری بیشتر در زمینه تهدیدهای نظامی نوظهور، از اقدامات نظامی چین ابراز نگرانی کردند و آن را «تلاش مداوم چین برای تضعیف نظم قانونمدار» خواندند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت که در گرماگرم نگرانی از چین و افزایش تنش بر سر تایوان، نقش امنیتی ژاپن در کانون توجه بیشتری قرار گرفته و مقام های دو کشور متحد به طور مجازی در مورد به روزرسانی و تقویت اتحاد امنیتی خود دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه مشترکی که پس از مذاکرات منتشر شد، این وزیران اعلام کردند که در جهت بازدارندگی و در صورت لزوم واکنش به فعالیت های بی ثبات کننده در منطقه همکاری خواهند کرد.

به گفته این مقام ها، آنها 'نگرانی های جدی و مداوم' در مورد مسائل حقوق بشر در مناطق سین کیانگ و هنگ کنگ چین داشته و بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان تاکید دارند.

پیشتر، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که دو کشور آمریکا و ژاپن قرارداد همکاری دفاعی جدیدی را برای مقابله با تهدیدهای نوظهور، از جمله توانمندی های مافوق صوت و مستقر در فضا امضا خواهند کرد.

بلینکن با اشاره به تقویت توان نظامی روسیه در مرز اوکراین، اقدام های «تحریک آمیز» پکن علیه تایوان و پرتاب موشکی اخیر کره شمالی گفت که ائتلاف ژاپن - آمریکا «نه تنها باید ابزارهای در اختیار ما را تقویت کرده، بلکه باید ابزارهای جدیدی را نیز ایجاد کند.»

بلینکن در آغاز این دیدار گفت: ما یک توافقنامه تحقیق و توسعه جدید را آغاز می کنیم که بر اساس آن همکاری دانشمندان، مهندسان و مدیران برنامه‌هایمان را در زمینه مسائل مربوط به دفاع در برابر تهدیدهای نوظهور- از مقابله با تهدیدهای مافوق صوت گرفته تا پیشبرد توانمندی های فضایی - تسهیل می‌کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز گفت که این نشست به تعیین چارچوبی برای آینده ائتلاف امنیتی، از جمله ماموریت هایی برای «انعکاس توانایی رو به رشد ژاپن برای کمک به صلح و ثبات منطقه ای» کمک می کند.

در ادامه این دیدار، یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن به همتای آمریکایی خود گفت که جامعه بین‌الملل با چالش‌هایی از جمله «تلاش‌های فرسایشی یک‌جانبه برای تغییر وضعیت موجود، استفاده نادرست از فشار ناعادلانه و افزایش رژیم‌های مستبد» مواجه است.

به گفته بلینکن، دو کشور همچنین یک توافقنامه پنج ساله جدید را امضا خواهند کرد که استقرار نیروهای آمریکایی در ژاپن را تداوم بخشیده و توکیو نیز موافقت کرده تا ۹.۳ میلیارد دلار از مخارج استقرار نیروهای آمریکایی را در طول پنج سال بپردازد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت اوکراین روسیه کره شمالی آنتونی بلینکن تنگه تایوان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین (سی‌ام‌جی)، «وو چیان» -سخنگوی وزارت دفاع چین- روز پنجشنبه 25 آوریل در یک نشست خبری گفت که گسترش پیمان امنیتی سه جانبه بین استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا موسوم به آکوس به طور جدی بر صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه تأثیر منفی گذاشته است. چین قاطعانه با هرگونه اتحاد نظامی دوجانبه یا چندجانبه علیه خود و ایجاد رویارویی تفرقه‌انگیز مخالف است.

بیشتر بخوانید: هشدارهای بین‌المللی در مورد تبعات حمله به رفح/ چشم‌اندازی برای دستیابی به توافق وجود ندارد

بر اساس گزارش‌ها، ژاپن پیوستن خود به پیمان آکوس را رسما اعلام کرده و نخست وزیر کانادا نیز گفته که در واکنش به فعالیت‌های چین و روسیه در منطقه قطب شمال، کانادا در حال بررسی افزایش استقرار زیردریایی‌های خود و آغاز مذاکرات برای پیوستن به آکوس است.

وو چیان با اشاره به نگرانی جدی چین از این موضوع گفت: ما توسعه همکاری نظامی عادی بین کشورها را می‌پذیریم اما قاطعانه با هرگونه اتحاد نظامی دوجانبه یا چندجانبه علیه چین و ایجاد رویارویی تفرقه‌انگیز مخالف هستیم.

وی افزود: آسیا و اقیانوسیه صحنه بزرگی برای توسعه مسالمت آمیز است و نباید به عرصه بازی های ژئوپلیتیکی تبدیل شود. چین به عنوان یک شریک همکاری برای همه کشورها، برای هیچ کشوری چالش به شمار نمی‌رود. ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا با نادیده گرفتن نگرانی های کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی، پیام گسترش اعضای پیمان آکوس را منتشر می کنند که این اقدام به طور جدی بر صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه تأثیر منفی گذاشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228441 برچسب‌ها کشور چین آمریکا ارتش استرالیا

دیگر خبرها

  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن