Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از شرکت های تابعه صدرتامین از زمان مدیریت منصور یزدی زاده طی سه سال گذشته پس از چند فراز و فرود به تثبیت سوددهی رسید و این کار باعث شد در سال 99 این شرکت از زمان راه اندازی از زیان انباشته خارج شود.
به گزارش آریا و به نقل از روابط عمومی هلدینگ صدر تامین، سود این شرکت طی سال گذشته به میزان 15 هزار و 819 میلیارد ریال رسید که دلایل افزایش میزان درآمد و سود شرکت ناشی از تمرکز بر تولید و فروش محصولات صنعتی و محصولات با ارزش افزوده بالاتر، تمرکز شرکت بر صادرات به دلیل ارزش افزوده بالاتر، افزایش تورم و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در سال 99 ذوب آهن، شاهد رشد 245 درصدی سودآوری شرکت های تابعه داخلی نسبت به سال 98 بوده است.
در واقع ذوب آهن دست کم طی یک دهه گذشته برای نخستین بار در سال 99 از زیان انباشته خارج شد تا بتواند سود را بین سهامداران توزیع کند و شرایط برای پیوستن از فرابورس به بورس مهیا شد که این کار در سال 1400 عملیاتی شد.
موفقیت ذوب آهن اصفهان در سودآوری ادامه یافت و در سال جاری نیزاین شرکت موفق شد رکورد سود آوری خود را تنها در 6 ماهه نخست سال 1400 ارتقاء دهد و با افزایش 195 درصدی به سود بیش از 2 هزار میلیارد تومان برسد و حاشیه سود این شرکت برای نخستین بار از 12 درصد عبور کرد.
عمده سود آوری ذوب آهن اصفهان حاصل بهبود فرایند، تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و رشد صادرات بوده است و تنها حدود 30 درصد از این افزایش سود حاصل تورم و افزایش قیمت ارز می باشد.
تولید انبوه ریل مطابق استاندارد جهانی که در 6 محور خط آهن ایران استفاده شد و در حال نصب است، تولید ریل زبانه سوزن و ریل مترو تهران، تمرکز بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر همچون ورق سازه های فولادی، آرک معدن، تیرآهن بال پهن و ... ، صرفه جویی در مصرف آب و انجام پروژه های مختلف برای استفاده از پساب به جای برداشت آب از رودخانه، توسعه صادرات و دستیابی به مدال افتخار ملی صادرات و ... از جمله دستاوردهای این شرکت طی سه سال اخیر است.
عملکرد ذوب آهن اصفهان در 9 ماهه گذشته نیز نشان از افزایش تولید در اغلب بخش های تولیدی و همچنین افزایش فروش این شرکت دارد. تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی باوجود مشکلات ناشی از کمبود مواد اولیه و بحران آب تا پایان آذرماه امسال موفق به تولید 2 میلیون و 54 هزار و 700 تن چدن مذاب شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد را نشان می دهد، ضمن اینکه رکورد تولید 9 ماهه چدن با سه کوره بلند را در تاریخ این شرکت به جا گذاشته است.
منصور یزدی زاده مدیر عامل این شرکت ضمن بیان مطلب فوق گفت: امسال این شرکت با سه کوره بلند فعالیت می کند واگر مشکلات کمبود مواداولیه و آب وجود نداشت، به طور قطع تولید بیشتری حاصل می شد. با این وجود امیدواریم تا پایان سال به تولید حدود 2 میلیون و 800 هزار تن برسیم که در تاریخ این شرکت بی سابقه است.
وی افزود: با توجه به افزایش تولید چدن و محدودیت بخش فولادسازی، تولید شمش چدن به 5 برابر سال گذشته رسید که بخش عمده آن در 9 ماهه نخست سال جاری صادر گردید.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی در 9 ماهه ابتدای امسال در تولید کک خشک 3 درصد، در تولید آگلومره 4 درصد، در تولید فولاد خام 5 درصد و در تولید شمش آماده 3 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش تولید داشته است.
یزدی زاده به برنامه ریزی این شرکت جهت افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش اقتصادی بیشتر اشاره کرد و گفت: در این راستا در 9 ماهه نخست سال جاری تولید کلاف در ذوب آهن اصفهان حدود 10 برابر سال گذشته بود و به 126 هزار و 887 تن رسید، در حالیکه تولید میلگرد تنها یک درصد رشد داشت و در تولید تیرآهن، شمش کالایی و سایر محصولات تغییری نداشتیم.
وی افزود: برنامه ریزی ذوب آهن جهت افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر موجب شد این شرکت  در 9 ماهه منتهی به آذر 1400 از فروش محصولات خود25 هزار و 405 میلیارد تومان درآمد کسب نماید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 92 درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان محصولات با ارزش افزوده بالاتر افزایش تولید فروش محصولات سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مادر تخصصی برق حرارتی، عبدالرسول پیشاهنگ در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور با وزیر نیرو به عملکرد صنعت برق حرارتی در طول سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۸۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های کشور تولید شده است که نیروگاه‌های حرارتی با تولید ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی بالغ بر ۹۲.۵ درصد برق مورد نیاز کشور را تأمین کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، ادامه داد: ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در دوره اوج بار سال گذشته به ۹۸ درصد رسیده بود که در تلاشیم امسال نیز عملکرد بسیار مناسبی را در این بخش به ثبت برسانیم.

پیشاهنگ با تاکید بر اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور در سال گذشته از ۳۹.۱ درصد به ۳۹.۳ درصد رسیده است، گفت: در دولت سیزدهم به منظور کاهش ناترازی میان تولید و مصرف برق، اشتغال‌زایی و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری برنامه‌ای برای افزایش ۲۰ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون هشت هزار و ۹۶۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، اضافه کرد: این اقدام از طریق سنکرون ۴۶ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت ۶ هزار و ۵۸۴ مگاوات، دو هزار مگاوات افزایش توان عملی و رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و ۳۸۰ مگاوات واحدهای مقیاس کوچک محقق شده و تا پایان دولت سیزدهم نیز ۹ هزار و ۱۶۱ مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد.

ایران نهمین تولید کننده برق حرارتی جهان

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با افتتاح پروژه‌های جدید در دولت سیزدهم به ۷۵ هزار و ۵۸۴ مگاوات رسیده است، افزود: در حاضر ۶۲۸ واحد تولید برق حرارتی در ۱۴۵ نیروگاه کشور وظیفه تأمین ۹۴ درصد انرژی مورد نیاز مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند و کشورمان به لحاظ ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی رتبه نهم جهان را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد نیروگاه‌های کشور ساخت داخل است، گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیاز نیروگاه‌های کشور توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود و تا پایان سال نیز با تولید پره‌های توربین کلاس F (راندمان بالا) در کشور، کاملاً در عرصه ساخت این نوع توربین‌ها بی‌نیاز خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است؛ بدین منظور همکاران پرتلاش صنعت نیروگاهی کشورمان از مهرماه سال گذشته به منظور افزایش آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای ورود به روزهای اوج مصرف برق تابستان امسال بالغ بر ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاهی را در دستور کار قرار داده‌اند.

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

پیشاهنگ با بیان اینکه ۹۸ درصد از برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی عملیاتی شده است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است طی چند روز آینده با اتمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش ضمن ثبت رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور، شاهد آمادگی کامل این واحدها برای ورود به فصل گرم سال باشیم.

وی تاکید کرد: پرسنل صنعت برق حرارتی از ماه‌ها قبل به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا با انجام به موقع برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی، افتتاح واحدهای جدید نیروگاهی، ارتقای ظرفیت عملی و رفع محدودیت‌های تولید واحدهای حرارتی موجود بتوانند بخش اعظم برق مورد نیاز پیک تابستان امسال مشترکان سراسر کشور را به صورت بی‌وقفه تأمین کنند.

کد خبر 6094481 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند