Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان پزشکان بدون مرز با اعلام اینکه مقامات لهستانی از دسترسی امدادگران این نهاد به مناطق مرزی برای کمک به پناهندگان جلوگیری کرده‌اند از این منطقه عقب نشینی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل، سازمان پزشکان بدون مرز خبر داد که به دلیل ممانعت مقامات لهستانی از دسترسی آن ها به مرزها به منظور کمک به پناهجویان از این منطقه عقب نشینی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان امداد رسان، این اقدام نهادها و مقامات لهستانی را محکوم کرد.

پزشکان بدون مرز روز پنج شنبه اعلام کرد که ورشو مکررا از دسترسی امدادگران به جنگل ها در مناطق مرزی که مهاجران فراوانی در دمای زیر صفر درجه در آن به سر می برند جلوگیری کرده است. تیم پزشکان بدون مرز می خواستند از پناهندگان حمایت کند.

"فرایک اوسیگ"، هماهنگ کننده اضطراری سازمان پزشکان بدون مرز برای لهستان و لیتوانی در سخنانی اظهار داشت: ما می دانیم که پناهجویان همچنان از مرزها عبور می کنند و در جنگل ها پنهان می شوند و به کمک نیاز دارند.

صدها پناهجو همچنان در مرزهای بین لهستان-بلاروس سرگردانند

وی تاکید کرد که این نهاد امداد رسان با وجود تماس های مکرر با مقامات و مسئولان مربوطه موفق نشدند مجوز برای دسترسی به این پناهندگان در مناطق مرزی با لهستان، لیتوانی و یا لتونی را دریافت کنند.

پزشکان بدون مرز همچنین گزارش های متعددی را از خشونت علیه مهاجران، دزدی و نابود کردن اموال آن ها و ارعاب تا حمله فیزیکی را علیه مهاجران در این مناطق گزارش کرده اند.

این نهاد امدادرسان همچنین تاکید کرد: اگر چه این مهاجران توسط مرزبانان مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، اما مقامات همچنان پناهندگان را در مناطق مرزی بین دو کشور به عقب و جلو می رانند.

زنان ، مردان و کودکان مهاجر از ترس به عقب بازگرداندن های اجباری، خود را در جنگل ها گم و گور می کنند و در بسیاری موارد هیچ غذا، آب و یا لباس گرمی در اختیاز ندارند. بر اساس اطلاعات سازمان پزشکان بدون مرز سال گذشته حداقل 21 مهاجر در این منطقه مرزی کشته شدند.

اتحادیه اروپا بلاروس را متهم می کند که برای انتقام از تحریم های بروکسل علیه این کشور مهاجران را روانه مرزهای اروپا کرده است. البته بلاروس این اتهامات را شدیدا رد می کند.

لهستان مرتبا اقدامات و سیاست های خود در مرزها علیه مهاجران را تشدید می کند.

ورشو هزاران سرباز را در این مرزها مستقر کرده و یک حصار موقت در امتداد این مرزها کشیده و کنترل ها را به شدت تشدید کرده است.

ورشو از دوم سپتامبر یک وضعیت استثنایی را در مناطق مرزی کشورش با بلاروس ایجاد کرده که بر اساس آن اجازه ورود به این منطقه به سازمان های حقوق بشری و خبرنگاران داده نمی شود.

در این شرایط کشورهای اروپایی به جای اینکه به فکر راه حلی برای حمایت از پناهندگان باشند به چگونگی مقابله با هجوم این قشر مظلوم با راهکارهای مختلف می اندیشند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا سازمان پزشکان بدون مرز مناطق مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • (ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند
  • این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم
  • وقتی ارتش به داد کنکوری‌ها رسید+ فیلم