Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: بعد از ایمان به خدا و رسول او نیاز به یقین داریم و یقین به خداوند و پیامبر و ائمه همان گوهر گرانبهایی است که شهید سلیمانی‌ها را می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشییع باشکوه شهدا در سراسر کشور و اصفهان گفت: این شهدا نامداران گمنام‌اند، آن‌ها نیاز به تجلیل ما ندارند بلکه ما نیاز به آن‌ها داریم چرا که شهدا عطرخوشبویی هستند که اطراف خود را معطر و نورانی می‌کنند و روشنی بخش جامعه هستند.

مهدوی گفت: وظیفه ما این است با تجلیل از مقام والای شهیدان هم یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم و هم اهداف شهیدان را زنده نگاه داریم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان هبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد سالگرد شهید سلیمانی بیان کرد: دشمنان ما در فضای مجازی نام و عکس شهید سلیمانی را حذف کرده‌اند و توصیه معظم‌له به مسوولان ارتباطات  این بود که باید تدبیر کنند تا دشمن نتواند هر جایی خواست اراده خودش را بر ما تحمیل کند.

وی افزود: مردم انتظار دارند شبکه ملی ارتباطات به صورت جدی در دستور کار مسوولان کشور قرار بگیرد و آن را دنبال کنند.

مهدوی با اشاره به جایگاه نماز جمعه و رسانه‌ها و فضای مجازی در جهت دهی به افکار جامعه گفت: وظیفه همه است تا در فضای مجازی صرفا دفاع کننده نباشیم بلکه به خوبی باید نقش‌آفرین باشیم و در این مسیر فعالان این عرصه و نخبگان وظیفه مهمی بر دوش دارند چرا که دشمن به دنبال ایجاد شک و تردید در جامعه است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: وظیفه همه ما است که با استقامت به رهبر عزیزتر از جانمان اطمینان بدهیم که تا پای جان در مسیر انقلاب خواهیم ایستاد.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری مطالبات مردم توسط مسوولان گفت: رییس جمهور روز گذشته توصیه به امید داشتند، به مسوولان می‌گویم امید مردم از رهگذر خدمت به مردم است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: به مسوولان افزایش امید تجلیل از مردم، اهمیت دادن به خواسته‌های آن‌ها و نصب مدیران شایسته را توصیه می‌کنم.

وی خطاب به مردم هم تاکید کرد: گاهی مطالبات به حق دارید اما راهکار این مطالبات تجمع مردم نیست چرا که اولا آسایش مردم گرفته می‌شود و ثانیا بلافاصله دشمنان با سواستفاده به دنبال فتنه و اختلاف هستند و این یک معیاری است برای ما که مطالبات خود را از مسیر درست و قانونی پیگیری کنیم.

مهدوی در خطبه اول نماز با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران اظهار کرد: این آیات دستور به صبر و توصیه به دیگران و رابطه با ائمه اطهار و فرمان به تقوا را می‌دهد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ایام فاطمیه و تشکر از اهتمام مردم در نشر معارف دین و برپایی جلسات ایام فاطمیه افزود: دشمن تلاش می‌کند به بهانه‌های مختلف دین‌زدایی از جامعه، تضعیف ایمان و سوق دادن جوانان به سمت کفر را دنبال کند. و بخش مهم این سرمایه گذاری دشمنان زنان هستند.

وی با اشاره به طرح‌های دشمنان عنوان کرد: زنان را به بهانه آزادی به سمت برهنگی سوق داده و سعی می‌کنند به بهانه تساوی مرد و زن، زنان را به سمت ارتباطات نامشروع هدایت کنند و از این طریق زنان را به خودنمایی در جامعه تشویق کنند.

مهدوی خاطرنشان کرد: زنان ما نشان می دهند با بصیرت کافی پیرو آن بانویی هستند که آزادترین، با بصیرت‌ترین و موثرترین در حیات جامعه انسان‌ها است که هم مردان و هم زنان به این موضوع مهم توجه دارند و این جلسات خنثی کننده توطئه دشمنان است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تلاش دشمن در القای تکثر در دین گفت: با این حربه بیان می‌کنند که حق یکی نیست تا خود را حق معرفی کنند، با پوشاندن لباس حق به باطل سعی می کنند باطل را به جای حق غالب کنند، گاهی هم با ایجاد شک و تردید در مبانی دین به دنبال تضعیف ایمان می‌روند و با القای یاس و ناکارآمدی اسلام و نظام به دنبال تغییر در سبک زندگی و تضعیف بنیان فکر و اندیشه جوانان و خانواده‌ها هستند.

وی بیان کرد: فرصت فاطمیه، ماه رمضان، محرم و صفر فرصت خوبی است تا افراد فرهیخته و نخبگان با جهاد تبیین به بیان و نشر معارف واقعی دین و اهل بیت بپردازند.

انتهای پیام/ ق

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس امام جمعه موقت اصفهان استان اصفهان نماز جمعه اصفهان امام جمعه موقت اصفهان اصفهان با اشاره فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی

دادستان کرمان گفت: دادستانی با تشکیل کمیته امنیت روانی با تمام توان به مقابله با هر آنچه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، مهدی بخشی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست رؤسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان کرمان با موضوع بررسی برنامه‌های عملیاتی سال ١۴٠٣ دادگستری استان کرمان، اظهار کرد: سند تحول قضائی با توجه به قانون اساسی و قوانین و مقررات هم سو با نظام، اهداف انقلاب، بیانات امام راحل و یکی از موضوعات مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته بوده است.

وی شرط اول قضاوت را انقلابی بودن، انقلابی ماندن، دفاع از ارزش‌های امام (ره) و شهدا و تبعیت از ولی عادل دانست و افزود: کسی که در مسند مسئولیت است، همواره باید با داشتن منش انقلابی، اخلاص و سخت‌کوشی در راستای تحقق سند تحول قوه قضائیه تلاش کند.

دادستان کرمان خدمت کردن به مردم را یک توفیق و موهبت بزرگ دانست و تصریح کرد: در ابتدای سال جاری ٧٩ برنامه در راستای سند تحول قوه قضائیه ابلاغ شده و در دادستانی مرکز استان نیز برنامه یک ساله ۱۴۰۳ را مبتنی بر سند تحول تنظیم کرده‌ایم.

وی با اشاره به تهیه کاربرگ‌هایی جهت نظارت بیشتر بر دادسراهای سراسر استان گفت: از طریق این کاربرگ‌ها، ارزیابی جامعی برای سنجش عملکرد در شاخص‌های متعددی از جهت انطباق با مفاد سند تحول صورت می‌گیرد و نقاط قوت و ضعف در دادسراهای استان به صورت دقیق شناسایی می‌شود.

بخشی خواستار توجه جدی دادستان‌های سراسر استان به عملکرد حوزه‌های تحت امر خود و همچنین رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها شد و افزود: تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر پرونده‌های موجود در نیروی انتظامی و ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد ضابطین و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها نیز در اولویت دادستان‌های سراسر استان قرار گیرد.

وی هتک حرمت و هرگونه افترا و تهمت ناروا به افراد را مذموم شمرد و به همه مقامات قضائی استان توصیه کرد، مبارزه جدی با فساد را در اولویت کارها و امور خود قرار دهند و در عین حال توجه و اهتمام ویژه به حفظ حرمت و آبروی مسئولینی که هنوز جرم آن‌ها ثابت نشده نیز داشته باشند.

دادستان کرمان یکی دیگر از مظاهر صیانت از حقوق عامه را برخورد و مقابله با شایعه‌سازان و نشردهندگان اکاذیب و اقداماتی که در فضای مجازی باورهای مردم را نشانه گرفته‌اند و موجبات تشویش اذهان مردم را فراهم می‌آورند، دانست و تاکید کرد: دادستانی کرمان با تشکیل کمیته امنیت روانی با تمام توان به مقابله با هر آنچه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به ماندگاری طولانی‌مدت وسایل نقلیه و اموال توقیفی در حوزه پرونده‌های مواد مخدر در استان بیان کرد: الحمدالله با اقدام جهادی و شبانه‌روزی در راستای دستور رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان کل کشور، پارکینگ خودروهای توقیفی مواد مخدر وضعیت مطلوبی دارد اما باید این روند را ادامه دهیم تا برای بار دیگر پارکینگ‌ها پر نگردند و هر چه سریع‌تر در جهت تعیین تکلیف این خودروها اقدام شود.

بخشی خاطرنشان کرد: دادستان‌ها ضمن حضور در انبارها و پارکینگ‌های خودروهای توقیفی غیر مواد مخدر، علل ماندگاری خودروها به ویژه موتورسیکلت‌ها را مورد بررسی قرار دهند و با صدور دستورات قضائی لازم، موانع موجود را در جهت تعیین تکلیف آن‌ها رفع کنند.

کد خبر 749647

دیگر خبرها

  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان