Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع گسترده سویه اومیکرون در سطح جهان بار دیگر موجب افزایش نگرانی‌ها در میان کشور‌های مختلف شده است.

خبرگزاری میزان – مقامات بهداشتی فرانسه گزارش دادند که ظرف ۴ روز در این کشور حدود یک میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش «رویترز و سی ان ان»، روز چهارشنبه ۳۳۲ هزار نفر و روز پنجشنبه بیش از ۲۶۱ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نخستین بار از زمان آغاز پاندمی کرونا، میانگین هفت روزه ابتلا به کرونا در فرانسه از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

میانگین هفت روزه ابتلا به کرونا در فرانسه در نوامبر ۲۰۲۰ به بیش از ۵۴ هزار نفر رسید. با اوج گیری شیوع اومیکرون، این رکورد پیش از کریسمس شکسته شد زیرا میانگین در آخرین روز‌های دسامبر به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید و این رقم در روز پنجشنبه بیش از دو برابر شده و به ۲۰۶ هزار نفر رسیده است که بالاترین رکورد در فرانسه از ابتدای شیوع کروناست.

در همین حال سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد «سویه جهش یافته اومیکرون باعث بروز صدماتی در سراسر جهان شد که به سونامی تبدیل شد.»

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه خود می‌گوید که طی یک هفته در سراسر جهان ۹.۵ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

شیوع ویروس کرونا در ایتالیا نیز روندی انفجاری به خود گرفته است؛ طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۱۹ هزار نفر در این کشور به ویرس کرونا مبتلا شده اند.

شیوع کسترده اومیکرون در آمریکا نیز موجب شده تا طی روز‌های اخیر شمار مبتلایان روزانه در این کشور رکورد بزند؛ طی شبانه روز گذشته ابتلا به ویروس کرونا بار دیگر در آمریکا شکسته شد و میانگین هفت روزه در این کشور برای نخستین بار از زمان آغاز پاندمی کرونا به بیش از ۶۰۰ هزار نفر رسید.

بیشتر بخوانید: افزایش شدید مبتلایان در آمریکا و اروپا ابتلای خالد مشعل به کرونا

پس از اوج گیری شیوع سویه اومیکرون، کاهش ضریب حضور در رستوران‌ها، محل‌های کار و مکان‌های بسته در واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا، به ۲۵ درصد رسید.

طی روز‌های اخیر شیوع ویروس کرونا در اراضی اشغالی نیز بار دیگر اوج گرفته است؛ رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که تنها در یکی از بند‌های زندان «النقب» رژیم صهیونیستی ۲۵ زندانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

یکی از مقامات بهداشتی رژیم صهیونیستی هشدار داد «به دلیل اوج گیری شیوع کرونا، این ماه یکی از سخت‌ترین ماه‌ها برای نظام سلامت خواهد بود.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا ویروس کرونا مبتلا کرونا مبتلا شده اند هزار نفر رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود

واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از انتشار گزارش تازه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) در مورد حمله به فرودگاه کابل در جریان روند تخلیه، واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد «عبدالرحمان اللوگری» که از او به‌عنوان عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل یاد می‌شود،  توسط آمریکا از هند وارد افغانستان شده بود.

این نشریه آمریکایی به نقل از برخی اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گزارش داد اللوگری در سال 2017 هنگام تلاش برای انجام یک حمله در هند بازداشت و سپس توسط آمریکا به افغانستان انتقال داده شده بود.

بر اساس این گزارش، وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شد تا اینکه در ژانویه 2021 به زندان بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی، انتقال داده شد.

بر اساس گزارش سنتکام، طالبان 11 روز پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل، در حین تصرف قدرت این زندانی را به‌همراه دیگر زندانیان آزاد کرده بود.

طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کردجزئیات حادثه فرودگاه کابل؛ آمریکایی‌ها مردم را به گلوله بستندپنتاگون: طالبان طراح حمله به فرودگاه کابل را کشته است

سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق افغانستان در زمان به قدرت رسیدن آنها زمینه فرار داعش‌های زندانی را فراهم کرده بودند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید