Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با اشاره به ۱۷ دی ماه سالروز کشف حجاب به دستور رضاخان که به دستور استعمار گران به اجرا درآمد در مورد اهداف حجاب و پوشش اسلامی اظهار داشت: حجاب باعث جلوگیری از فساد اخلاقی مردان، ایجاد امنیت اجتماعی برای زنان، تحکیم پیوند خانواده و ایجاد آرامش روانی در جامعه، حفظ حرمت و جایگاه زن در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از مسئولان فرهنگی اجتماعی و همچنین انتظامی انتظار داریم که نسبت به حجاب و عفاف در جامعه حساسیت بیشتری به خرج دهند.

امام جمعه برازجان در مورد پیامدهای قیام ۱۹ دی بیان کرد: زیر سوال بردن شعار فضای باز سیاسی آمریکا و رژیم پهلوی، اثبات ادامه و استمرار قیام ۱۵ خرداد، به رهبری امام خمینی، زیر سوال بردن موضع سازشکارانه برخی از جریان‌های سیاسی، به وجود آوردن خیزش‌های عمومی و مردمی در سطح کشور بود.

حجت‌الاسلام مصلح با اشاره به برخی اختلاف‌نظرها در فضای استان بوشهر اظهار داشت: دلسوزان و نیروهای اصیل انقلاب و مردم وفادار و انقلابی از این اختلافات ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه اختلافات مسئولان و مدیران انقلابی، دوستان انقلابی را نگران و دشمنان انقلاب را مسرور و خوشحال می‌کند اضافه کرد: این گونه اختلافات بین نیروهای انقلابی، نه تنها نفع و فایده‌ای ندارد بلکه برای مردم استان بسیار مخرب و ویرانگر خواهد بود و مردم استان و شهرستان از آن متضرر می‌شوند.

امام جمعه برازجان با تاکید بر اینکه این اختلافات نباید به فضای عمومی کشیده شود افزود: این نوع اختلافات، دلسردی و بی اعتمادی مردم نسبت به دولت مردمی و انقلابی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: از نمایندگان استان به ویژه نماینده شهرستان دشتستان و استاندار می‌خواهیم که با همراهی نماینده ولی فقیه در استان مشکلات را حل کنند و مسیر خدمت به مردم شریف استان بوشهر را هموار و شتاب بخشند.

مصلح با تقدیر از مسئولان قضائی و انتظامی شهرستان دشتستان اظهار داشت: پیگیری جدی برای دستگیری و مجازات اشرار و سارقان طلاجات مردم و کابل‌های برق و تلفنی که اخیراً مورد سرقت قرار گرفته و دستگیری و زندانی آنها که مطالبه مردم بود.

وی با تقدیر و تشکر از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورا اسلامی و شهرداری، هیئت‌های مذهبی بسیجیان عزیز، مبلغان محترم که نسبت به برگزاری باشکوه مراسم دهه بصیرت و ایام فاطمیه انجام دادند.

کد خبر 5394094

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دشتستان بوشهر برازجان حسن مصلح خطبه های نماز جمعه دشتستان قاسم سلیمانی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی بوشهر ویروس کرونا سیلاب عکس استانها شهید سلیمانی شهید گمنام تشییع شهدا ایام فاطمیه شهید کرمانشاه آمار کرونا خسارات سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است