Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: امروز ۱۷ دیماه سالروز اجرای طرح استعماری کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ به دست رضاخان است، رهبری در سال ۹۱ پیام تاریخی در ارتباط با الگوی سوم زن اعلام کردند که در تعریف غربی زن به مثابه موضوعی است که جنسیتش بر انسانیتش می‌چربد و به عنوان امور جنسی و تبلیغاتی از آن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اما شیر زنان ایرانی نشان دادند که الگوی سومی برای زن وجود دارد و زن مسلمان مستعد ایرانی با ایمان پرورش دهنده نسلی تمدن‌ساز است.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: جامعیت دین باید از دیدگاه خود اسلام تبیین و این اسلام ناب در جامعه پیاده‌سازی شود اینکه اسم دین را ببریم و به برنامه دیگران عمل کنیم نسخه زندگی غیر از اسلام است.

وی ادامه داد: پیامبر چکیده و خلاصه همه زحمات خود را به عنوان ثقلین به یادگار گذاشتند و ما را سردرگم نگذاشتند و قرآن و عترت را معرفی کردند که سعادت دنیا و آخرت را در بر دارد.

وی اظهار داشت: با تمسک به قرآن و اهل بیت حکومت دست نشانده طاغوت را سرنگون کردیم و زیر بار ظلم شرق و غرب نرفتیم و هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی مدیریت و ۲۵۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کردیم و با تمسک به ثقلین در برابر اینهمه تحریم و فشار دشمن ایستادیم و خاک کشور را رها نکردیم.

حجت‌الاسلام مشرفی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی به خاطر سلطه استکبار و بی‌عرضه‌گی نظام طاغوتی، ایران در دنیا هیچ رتبه‌ای در هیچ عرصه‌ای نداشت اما در این ۴۰ سال، جوانان ما در نانو، موشکی، زیستی و سایر فناوری‌ها در رتبه اول تا ۱۶ دنیا قرار گرفته‌اند و فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را به کشورهای دیگر نیز صادر کردیم.

وی تاکید کرد: در این سال‌ها هیمنه استکبار را درهم شکستیم و پایگاه عین الاسد مجددا مورد هدف جبهه مقاومت قرار گرفت که این مقاومت و شجاعت از فرهنگ قرآن و اهل بیت گرفته شده است این مسیر باید ادامه داشته باشد تا در همه ابعاد جامعه عدالت حکم‌فرما شود.

وی ادامه داد: امروز در گام دوم انقلاب مسیر هموارتر است و زمینه فراهم و موانع تا حدود زیادی برطرف شده است اما چطور باید این شیرینی و حلاوت را ثابت کنیم که اگر مشکلی هست از عملکرد ما است و اسلام مشکلی ندارد و اگر اسلام طوری که حضرت فاطمه زهرا(س) گفتند پیاده شود همه حامی و مدافع مسوولانی خواهند شد که می‌خواهند تمام توان خود را صرف پیاده‌سازی اسلام بکنند.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: اما ممکن است تا مسوول بر صندلی می‌نشیند فراموش کند که این جایگاه ابزاری برای پیاده‌سازی اسلام است نه اینکه سلیقه‌ای اقدام شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد وفات حضرت آیت الله مصباح یزدی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی عمار و مالک اشتر زمان تصریح کرد: تبیین این شخصیت‌ها در جنبه نرم‌افزاری و عملی و میدانی و تکثیر این الگوها برای گام دوم انقلاب نیازی اساسی است.

خطیب جمعه بیرجند گفت: ۱۹ دیماه قیام خونین مردم قم در سال ۵۶ است که مردم شهید پرور قم همواره ایثار و مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: مردم یمن هفت سال است که مورد حمله و هجمه ناجوانمردانه با رهبری عربستان هستند عملیاتی با عنوان توفان قاطعیت شروع کردند و فکر می‌کردند چند روزه مقاومت حزب الله یمن را درهم خواهند شکست و انسان‌های بی‌گناه را به شهادت رساندند، فقر و بیکاری و آسیب‌های دیگر را تحمیل کردند اما آنها تسلیم نشدند و ایستادگی کردند و امروز یمن برای جبهه استکبار تبدیل به باتلاقی شده و در ۲۰ روز اخیر با توقیف کشتی مهمات جنگی اماراتی موجب وحشت غرب و رژیم صهیونیستی شدند و این پیروزی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: رییس جمهور در آیین سالگرد سرداران مقاومت گفتند باید قاتلان سرداران قصاص شوند که قاتلان سرداران بیش از گذشته وهم و وحشت دارند.

 نمازگزاران بیرجند بعد از اقامه نماز جمعه به مناسبت ۱۷ دی‌ماه سالروز طرح ننگین کشف حجاب توسط رضا خان و تجدید میثاق با شهدای مسجد گوهرشاد از میعادگاه نماز تا میدان آدینه در  پاسداری از ارزش‌های اسلام به‌ویژه حجاب فاطمی و زینبی راهپیمایی کردند.

راهپیمایان با سردادن شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، آمریکا در چه فکریه ایران پر از بسیجیه، پیام ملت ما امر به معروف بود و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، انزجار خود را از این طرح اعلام و با شهدا تجدید میثاق کردند.

همزمان با ۱۷ دیماه ۱۳۱۴ با حکم ننگین رضاشاه مبنی بر کشف اجباری حجاب تعداد زیادی از زائران در مسجد گوهرشاد مشهد به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس خراسان جنوبی رضا خان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس خراسان جنوبی انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس خراسان جنوبی رضا خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، ۷ اردیبهشت ماه، به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، بنابر اعلام روابط عمومی ستاد نماز جمعه تهران، درهای دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. همچنین معاونین و مدیران کل این وزارتخانه نیز در محل میزهای خدمت پاسخگوی نمازگزاران محترم خواهند بود.

دیگر خبرها

  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد+ فیلم
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران