Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی بر تکیه بر توان داخلی برای رفع مشکلات کشور و داشتن امیئ برای پایداری جبهه حق تأکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

 

امام جمعه مشهد:

مقاومت در خط دشمن ستیزی و استکبار ستزی مرز ندارد/کشف حجاب از جنایات حکومت رضاخانی است

آیت الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارداشت: با اینکه امروز دومین روز شهادت مظلومانه صدیقه اطهر(س) است و ایام فاطمیه متعلق به ایشان است لذا رفتار شخصی را از سیره حضرت زهرا(س) بیان می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقوای عملی در رفتار شرعی ترک گناه است وجود حضرت زهرا(س) معصوم است و گناه کردن در سیره ایشان جایگاهی ندارد اما آنچه در وجود ایشان باید مورد توجه قرار داد نظام زندگی فضیلت بار ایشان  است آنچه در زندگی معمولی ما زمینه گناه می‌شود در سیره ایشان مطرح است و بانوی دو عالم به موضوعاتی اشاره دارند که در زندگی معمولی ما زمینه گناه را فراهم نکند و گناه را از بین ببرد.

علم‌الهدی تصریح کرد: پیامبر اکرم روزی از اصحاب خود سوال کردند که بهترین زن‌ها کدام زن است و سلمان یکی از اصحاب از صدیقه اطهر پرس وجو شدند و ایشان فرمودند بهترین زن‌ها زنی است که ملازم کانون خانه و خانواده باشد و مردی او را نبیند و او نیز مردی را نبیند.سلمان گفت تا این جمله را در جمع اصحاب گفتم رسول الله فرمودند این جواب بوی وحی می‌دهد از کجا آوردی عرض کردم از فاطمه(س) پرسیدم.

وی عنوان کرد: زمینه گناه اختلاط زن و مرد است و اینکه محرم و نامحرم  در روابط اجتماعی و مسائل خانوادگی بی باکانه باهم ارتباط برقرار کنند زمینه گناه را فراهم می‌سازد و در سیره حضرت زهرا (س) از بین بردن زمینه اینگونه گناهان مطرح است امروز باید زمینه معصیت و گناه را از بین برد چرا که بسیاری از خانواده‌ها دچار انحراف شده‌اند و سیره حضرت زهرا(س) زمینه گناه را از بین می‌برد.ریشه طلاق و ناسازگاری بین زن و مرد باعث تمام مشکلات در زندگی است و سیره حضرت زهرا در جریان زندگی سازگاری است.

امام جمعه مشهد مقدس اظهارداشت: امروز روز هفدهم دی ماه سالروز روز نکبت کشف حجاب رضاخانی در سال 1314 است یعنی 86سال گذشته در چنینی روزی در نظام استعماری و استکباری رضاخانی برنامه کشف حجاب در طی یک جشن سراسری شد و در تمام کشور فرمان کشف حجاب  اجباری صادر شد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: مسئله کشف حجاب یک نقطه سیاه  از جنایات حکومت رضاخانی در تاریخ این کشور است جنایانی که  تحت عنوان کشف حجاب در مملکت مرتکب شدند و نوامیس مردم را مورد هتک قرار دادند ما در ایام دهه فاطمیه اشک می‌ریختیم و برسینه می‌زدیم به خاطر اینکه هتک حرمت صدیقه اطهر شد هتک حرمت کنیزان فاطمه به وسیله جانی ناپاکی مانند رضاخان که مزدور بی جیره و مواجب انگلیسی‌ها بود در 17دی ماه صورت گرفت.

وی یادآورشد: برادرم نقل می‌کرد که از نزدیک شاهد بوده است که در فلکه حضرت رضا(ع)  دیدم پاسبان رضاخانی به خانمی حمله ور شد اول چادرش را کشید و شروع به فرار کرد  پاسبان دوید و خود را به این خانم رساند و تنها روسری از سرش نکشید بلکه مقدار زیادی از موهای سر این خانم باروسری کنده شد و خانم روی زمین غش کرد و او روسری را وسط خیابان انداخت و باد موها را اینور و آنور می‌برد و مردم فقط نگاه می‌کردند این بی تفاوتی جنایت را به سرنوشت مردم مسلط کرد.

علم‌الهدی افزود:اینکه مردم نظاره‌گر چنین جنایتی باشند؛ چهل و دو سال است باد بر پرچم عزتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌وزد بخاطر شهامت و غیرت و مردانگی  و مقاومت مردم در پای ستون خیمه این نظام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: بی تفاوتی مردم در آن زمان یک مزدور جلاد چکمه به پای انگلیسی مانند رضاخان را بر مردم چنان مسلط کرد که در برابر چشمان همه این جنایت را انجام داد و کسی حرفی نزد؛  این بی تفاوتی مردم و امروز غیرت و مردانگی شما مردم؛ غیرت مردم اثرگذار است اینکه نوامیس مردم مورد هتک  قرار گرفت اما عده از مردم بی تفاوت بودند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر روزی مردم ما در مقابل دین و جریان روحانیت و در مقابل اقتدار دین و نظام دین بی تفاوت شوند و دشمن خدا بر مردم مسلط شود حداقل هتک حرمت به نوامیس شماست؛ دشمن اگر مسلط شود رحم نمی‌کند تمام برنامه‌های رضاخانی تجاوز و هتک به مردم بود و از بین بردن هستی مردم و این مسائل متاسفانه در تاریخ درست نقش نبسته است. مردمی که دینشان در این شرایط بود و حجاب و دینشان مورد هتک جاسوسان انگلیسی بود دنیایشان آباد بود؟ شکمشان آباد بود؟ این مردم زندگیشان نیز دچار قحطی شده بود و نان پیدا نمی‌کردند و علف به جای گندم نانوایی‌ها به مردم می‌دادند. نانِ خوردن و لباس نداشتند و دنیا نداشتند؛ شما فکر می‌کنید اگر مردم روزی دین نداشته باشند دنیا دارند؟

وی ادامه داد: شما سلطه استکباری آمریکای ناپاک را بر عراق و افغانستان  دیدید که چه کردند بر سر مردم؛ اینکه یک عده آدم‌هایی که یا مزدور دشمن هستند یا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند و در فضای مجازی شروع می‌کنند به سیاه نمایی کردن که دلار و ارز و دارایی، و گرانی و ... چنان شد این‌ها که به نفع دشمن دارند آبروی نظام را می‌برند اگر بنا شد روزی دشمن مسلط شود آیا دنیای آبادی دارند؟ دلار ارزان و شکم سیر دارند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:روزی دلار هفت تومان بود و مملکت را آمریکا گرفته بود، امریکا را بیرون کردید و دلار شد بیست و چند هزار تومان این معیار ارزیابی است؟ روزی که دلار هفت تومان بود و امریکا مسلط بود یک کارگر مزد یک روزش را با یک سوم آن می‌خواست ناهار بخورد بیشتر از یک نان و پنیر انگور نمی‌توانست بخورد این زندگی مردم بود اما امروز یک کارگر با یک سوم مزد یک روزش می‌تواند حداقل یک چلوکباب بخورد اگر اهل شکم و معیشت هستید و اینطوری می‌خواهید یک نظام را ارزیابی کنید اما اقتدار جهانی‌اش را ملاک یک نظام نگیرید و سلطه امریکا را در منطقه خاورمیانه به حساب اقتدار نگذارید این ارزشی که از نظر توانمندی‌های نظامی  پیدا کرده که دنیای استکبار از موشک آن می‌ترسد و فرار می‌کند به حساب نظام نگذارید اگر اهل شکم هستید بروید شکم آن روز مردم را با امروز تحلیل کنید نه فقط دلار را.

وی خاطرنشان کرد:اگر دشمنان خدا بر ما مسلط شوند دین نداشته باشیم هیچ چیزی در این مملکت نداریم صدیقه اطهر (س) آموزگارمان، راهبردسازمان و جهاد فاطمی مرز نشناسی در مقاومت است تا کجا مقاومت کنیم در برابر دشمن، مقاومت مرز ندارد تا مقاومت زهرایی و جهاد فاطمی دارید عزت دارید از عزیرانی که با یک دنیا ایمان و اعتقاد در مذاکرات با جریان‌های غربی بحث می‌کنند برای کاهش هزینه مقاومت مذاکره ایراد ندارد تا هزینه کمتری برای مقاومت بدهیم نه اینکه فکر کنید باید مذاکره کرد و دشمن ستیزی را از بین برد؛ دشمن ستیزی سنت زهرا (س) است و این مردم شیعه فاطمه(س) هستند و فاطمیه گرفتند.

علم‌الهدی اظهارداشت:دشمن ستیزی و استکبار ستیزی برای ما یک اصل است و در این دشمن ستیزی مقاومت ما باید مقاومت حضرت زهرا(س) باشد یعنی مقاومت مرز‌نشناس؛ اگر می‌خواهید سر میز مذاکره بنشینید در حدی باشد که هزینه مقاومت را کم کنید نه اینکه  دشمن ستیزی را حل کنید چرا که قابل حل نیست و در خط دشمن ستیزی و استکبار ستزی مقاومت مرز ندارد.

 

امام جمعه اسحاق آباد:

آمار طلاق زیبنده جامعه اسلامی نیست

حجت الاسلام علی رضا زارعی، امام جمعه اسحاق آباد در خطبه هایونمازجمعه این هفته گفت: کودک همسری یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: آمار نگران کننده از طلاق ازدواج‌های زود هنگام و کودک همسری ارائه می شود که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه اسحاق آباد اضافه کرد: بعد از طلاق این افراد، تبعات منفی و مخربی به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: خانواده ها بیشتر توجه کنند ازدواج دختر زیر ۱۳ سال و پسر زیر ۱۵ سال مصداق کودک همسری است.

زارعی بیان داشت: طبق ماده ۵۰ قانون حمایت ازخانواده و تبصره آن زوج و ولی قهری زوجه و عاقد ۶ ماه تا دو سال به حبس تعزیری محکوم می‌شود.

امام جمعه اسحاق آباد گفت: بیشتر از ضعف مالی خانواده ها ضعف فرهنگی بستر این ازدواج‌ها را فراهم می‌کند چه بسا خانواده هایی که با انگیزه مالی بدنبال ازدواج زود هنگام باشند و بیشتر متحمل ضررهای مالی شوند.

وی اضافه کرد: درخواست دارم خانواده‌ها قبل از هرگونه تصمیم گیری جهت ازدواج به مشاور امین مراجعه فرمایند و در خواست راهنمایی نمایند.

امام‌جمعه خلیل‌آباد:

امید؛ رمز پایداری جبهه حق و شکست ناپذیری نهضت فاطمی است

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: نور خدا خاموش شدنی نیست و حضرت زهرا در شرایط تاریخی که دژخیمان به خانه حضرت حمله کرده بود، به آیه قرآن مبنی بر ناتوانی دشمن در خاموش کردن نور خدا اشاره کردند.

وی با بیان اینکه رمز و راز پایداری در جبهه حق و شکست ناپذیری نهضت فاطمی مسئله امید بود، خاطرنشان کرد: دین باید دارای سه عنصر علم و آگاهی، رشد و تعالی و جنبش و حرکت باشد و اگر دینی از این عناصر خالی بود آن دیگر دین خدا و اسلام ناب نیست.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه داشتن امید کلید اساسی همه قفل ها است و امید و امیدواری از عقلانیت است، تصریح کرد: تاریخ پر فراز اسلام و انقلاب اسلامی تحقق آیه ۸ سوره حشر را به واقعیت تبدیل کرده است چون دشمنان با روش های مختلف به جنگ اسلام و انقلاب اسلامی آمده است ولی اسلام و انقلاب اسلامی با اتکاه به این آیه قرآن توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امید به آینده یکی از توصیه های مقام معظم رهبری است و فرموده‌اند که بدون این کلید نمی توان هیچ قفلی را باز کرد، افزود: بدترین چیز و مانع پیشرفت یک کشور نا امیدی نسبت به آینده است و هر فردی کشور را به سمت نا امیدی بکشاند به کشور خیانت کرده است.

ناهیدی با اشاره به اینکه مذاکرات وین برای رفع تحریم ها آغاز شده و افرادی در داخل کشور به دنبال به حاشیه کشاندن این مذاکرات هستند، اذعان کرد: ذات این انقلاب یک ذات ضد استکبار است و جریان بین ایران و آمریکا جریان حق و باطل است و ایران در مذاکرات به دنبال رفع تحریم ها است.

 

امام جمعه تربت حیدریه:

آمیختن حق و باطل از دشواری های هر انقلابی به شمار می رود

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آیین خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تربت حیدریه به چهار شاخصه جاهلیت از منظر قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: جاهلیت در مرحله نخست افکار و اعتقادات جاهلانه مثل خیلی آداب و رسومی که در بین ما ممکن است باشد و با ارزشهای دینی همخوانی نداشته باشد

وی تصریح کرد: مرحله دوم جاهلیت قانون جاهلیت است که بعضاً بر حکم اسلام مقدم می دانند و در مرحله سوم نیز سبک زندگی جاهلانه با محوریت اشرافی گری و تجمل گرایی است و این یعنی سبک زندگی حاهلانه که سبک زندگی غیر دینی است.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی گفت: مرحله آخر جاهلیت همیت و مسایل قومی قبیله ای و تعصبات قومی است که اگر در مسیر ارزشها باشد مانعی ندارد اما مصیبت وقتی است که این عامل بر ارزشها غلبه کند.

حجت الاسلام عصمتی گفت: نفاق مقداری از حق و باطل را کنار هم می چیند و افراد تحت فرمان شیطان به مقصد شیطانی حرکت می کنند و این از دشواری های هر انقلابی به شمار می رود.

 

امام‌جمعه سرخس:

عامل «ریزگردها» در سرخس تخریب مراتع است/ مراتع باید به طبیعت برگردد

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تقدیر از مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان مرزی سرخس که در مراسم تشییع دو گل پرپر گمنام حضوری باشکوه داشتند، اظهار کرد: تشییع تاریخی شهدای گمنام توسط مردم شهیدپرور شهرستان سرخس این پیام را داشت که مردم این شهرستان تا آخرین قطره خون پای آرمان‌های شهدا هستند و پشت رهبرشان را خالی نمی‌کنند.

امام جمعه سرخس افزود: جا دارد مسئولان این عشق‌ها و ولایتمداری‌ها را از مردم شهرستان ببینند و برای رفع رنج و مشکلات مردم برنامه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سرزمین خاکی ما با باران رحمت الهی زنده شد و سرزمین‌های دل ما نیز با حضور نمایندگان حضرت زهرا سلام الله علیها که شهدا بودند، شروع به باریدن کرد.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: جبهه استکبار بداند، نمی‌تواند این مردم شهیدپرور که در اوج مشکلات معیشتی پای نظامشان هستند و ولایتمداری خودشان را نشان دادند را شکست بدهد.

خطیب نماز جمعه سرخس با بیان اینکه امروز در مذاکرات وین دست برتر از آن ایران اسلامی است، گفت: بالاترین سرمایه و پشتوانه نظام اسلامی امروز سرمایه ملی و مردمی است و تا این مردم هستند، دشمن نمی‌تواند بر کشور امام زمان مسلط شود.

امام جمعه سرخس با اشاره به توقیف کشتی اماراتی توسط جبهه مقاومت یمن تصریح کرد: عمق راهبردی جبهه مقاومت امروز خودش را با توقیف کشتی اماراتی توسط یمن قهرمان نشان داد.

وی در ادامه به معضل ریزگردها در شهرستان سرخس اشاره و عنوان کرد: علت ریزگردها تخریب مراتع است که همه دستگاه‌ها و مردم باید به آن توجه کنند و مراتع به طبیعت برگردد.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه اگر ارزش‌ها تغییر کند، منافقان و جاهلان هم با ارزش می‌شوند، اظهار کرد: در کشور ما متاسفانه ربا شکل قانون به خودش گرفته است که یکی از قوانین جاهلیت است.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: سبک زندگی اشرافی و جاهلیت، مصداق امروزش سبک زندگی سلبریتی‌ها است که از آن به عنوان جاهلیت مدرن یاد می‌شود.

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان از مردم روستای قوش خزایی که اقدامات فرهنگی نماز جمعه این هفته شهرستان را بر عهده داشتند، تقدیر کرد.

 

امام‌جمعه قوچان:

صداقت و اخلاص دو ویژگی مهم برای آموزش دیدن در مکتب شهید سلیمانی است

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به دیدار اخیر خانواده و ستاد بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبری از شهید سلیمانی به‌عنوان یک مکتب یاد می‌کند یعنی تفکر، منش، رفتار، مدیریت، مدبری، اخلاص و عشق وی به اهل‌بیت روی‌هم جمع شده و یک مکتب را شکل می‌دهد.

وی تأکید کرد: اگر کسی می‌خواهد در مکتب سلیمانی آموزش ببیند باید صادق و مخلص باشد و آنچه دارد را همچون سردار دل‌ها در طبق اخلاص قرار دهد.

امام‌جمعه قوچان با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی ملی‌ترین فرد بود و کمتر کسی در جمهوری اسلامی وجود دارد که همه او را قبول داشته باشند، گفت: اگر به دنبال درست شدن مسیر انقلاب هستیم همان مسیری که امام راحل آن را ترسیم کرده است باید مثل سردار سلیمانی حضور خدایی داشته باشیم.

وی یادآور شد: سردار سلیمانی ذخیره‌ای برای این انقلاب و نظام اسلامی بود و شهادت او برای نظام برکت داشت و امروز روح سردار دل‌ها حاکم بر فضای جامعه است.

هراتی مطلق با اشاره به قیام 19 دی سال 56 و تأثیر مهم آن بر پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: این قیام مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل بود و امروز هم باگذشت 43 سال از پیروزی انقلاب بازهم مردم درصحنه حضورداشته و از انقلاب، نظام و رهبری دفاع می‌کنند.

وی بابیان اینکه مردم در خط انقلاب و نظام قرار داشته و حضور آن‌ها درصحنه‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: دشمن وقتی حضور در پای صندوق‌های رأی، تظاهرات و راهپیمایی‌ها و حتی حضور چشمگیر در تشییع پیکر شهدا را می‌بیند دیگر جرئت نگاه چپ به این انقلاب و نظام را ندارد.

 

امام جمعه رشتخوار:

اتکا به توانمندی‌های داخل، حلال مشکلات کشور است

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب (ع) رشتخوار، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار دل ها،در رابطه با حرکت آمریکا و ایادی آنان آن‌ها در پیشبرد اهداف شوم بر علیه کشور، گفت: آمریکا و اعیادی آنها درواقع امروز دنبال این هستند، که هویت ایران اسلامی را زیر سوال ببرند و تضعیف کنند،امروز  یکی از برنامه‌هایی که آمریکاهایی در کشور ما دارد این است، در رابطه با مسائلی که داخل ایران اتفاق می‌افتد و رئیس جمهور محترم و کابینه ایشان و افراد انقلابی که در ایران دارند انجام خدمت می‌کنند، اینها را می‌خواهد ضعیف جلوه دهد و در واقع به دیگران ثابت کنند که در ایران حرکت خاصی انجام نمیشود.

وی در ادامه افزود: یکی از دشمنان واقعی ما با توجه به این عملکرد ۴۳ ساله آمریکا بر علیه انقلاب ما قطعا امروز آمریکای جنایتکار است،  که از هر راه و روشی استفاده کرده است، تا ایران را منکوب کند، چه از طریق ترور فیزیکی، ترور شخصیت و و در واقع انرژی هسته ای و حتی جنگ نرم و جنگ های مختلف استفاده کرده و در عین حال نتوانست نتیجه بگیرد و الان دنبال این است که هویت تفکر اسلامی را زیر سوال ببرد و می‌خواهد با این روش بر ایران تسلط پیدا کند که این انقلاب و این مردم عزیز اینها همان انسانهای اول انقلاب هستند و پرشورتر حتی از اول انقلاب گوش به فرمان رهبری و در پیمان و میثاق محکمی که با شهدای عزیز خود و سردار سلیمانی بستند استوارند و هرگز تسلیم خواسته‌های آمریکا جنایتکار نخواهند شد.

وی با تاکید بر دیدار مقام معظم رهبری با خانوده شهید سلیمانی در دومین سالکرد شهادت این شهید عزیز، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده سردار شهید سلیمانی در سالگرد شهادت این عزیز فرمودند، که اگر آمریکا امروز دست به این کار زده که برخورد حذفی دارد و می‌خواهد با حذف اسامی و تصاویر سردار در فضای مجازی حرکت انجام دهد در واقع این به واسطه ترس است که آمریکا از اسم شهید و شهرت شهید دارد، شهید سلیمانی امروز در تمام جهان شناخته شده است، امروز شهید سلیمانی به عنوان نمونه بارز برای جوانان ما و مردم دیگر نقاط جهان شناخته شده است و امروز امنیت کشور و دیگر نقاط جهان  به واسطه تلاش های جهادی این شهید گرانقدر است.

امام جمعه رشتخوار در پایان در رابطه با مسئله برجام نیز، اظهار داشت: در بحث برجام در واقع مسائلی مطرح می شود که آیا برجام به نتیجه خواهد رسید یا نخواهد رسید، امروز با توجه به رویکردی که در دولت خدمتگزار به حمدالله داریم ، برگ برنده در دست ماست و ما نیازی به توجه به غرب به شرق نداریم رویکردی که آیت الله رئیسی و کابینه ایشان از خودشان نشان دادند، قطعا با اتکا به توانمندی داخلی باعث حل بسیاری از مشکلات خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سیره حضرت زهرا امام جمعه سرخس انقلاب اسلامی خطبه های نماز شهید سلیمانی خراسان رضوی حجت الاسلام حضرت زهرا س صدیقه اطهر دشمن ستیزی خانواده ها زمینه گناه بین برد سبک زندگی علم الهدی نماز جمعه کشف حجاب مسلط شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است

 

 




به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: امام جعفر صادق(ع) بعنوان رئیس مذهب تشیع حق بزرگی بر عالم تشیع دارند که هر کس اندک مطالعه ای در حالات امام صادق(ع) داشته باشد، این مسئله برای او پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مروارید گفت: سالروز شهادت امام صادق(ع) را تسلیت می گوییم و این امام همام حق بزرگی بر عالم تشیع دارند که هر کس اندک مطالعه ای در حالات امام صادق(ع) داشته باشد، این مسئله برای او پوشیده نیست.

وی با اشاره به تلاش ائمه معصومین(ع) برای انتقال معارف در دوره های گوناگون، تصریح کرد: دین مقدس اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص) قوت گرفت و اساس اسلام از طرف پیامبر گرامی اسلام(ص) تبلیغ می شد، بعد از آن جنگ هائی ایجاد شد اما در عین حال در زمان حضرت امیرالمومنین(ع) نیز فرهنگ اسلامی سبب شد نهج البلاغه بعنوان دریائی از علوم و حکمت های اسلامی تدوین و توسط حضرت در جامعه انتشار یابد که از بزرگترین افتخارات می باشد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که این از افتخارات بزرگ هر شیعی می باشد که امام اول او امیر مومنان(ع) است، خاطر نشان کرد: پس از رسول گرامی اسلام(ص) کمالات و ارزش های انسانی از هر امام به امام بعدی علی رغم شرائط سخت دوران انتقال می یابد آنطور که دوران امام حسن مجتبی(ع) نیز مصادف با خلافت معاویه است که انواع ظلم ها را روا داشتند و متاسفانه زمینه ای برای گسترش فرهنگ اسلامی فراهم نشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروارید ادامه داد: خون مقدس سید الشهدا(ع) در کربلا زمینه ای کلیدی برای ترویج و بسط دین فراهم آورد و پس از ایشان نیز دوران امام سجاد(ع) سراسر دانایی و علم و دانش است همانطور که صحیفه سجادیه دلیل بر حقانیت امام چهارم شیعیان، حضرت زین العابدین، امام سجاد(ع) می باشد.

وی افزود: پس از این دوران امام باقر و امام صادق(ع) تلاش زیادی در راستای ترویج علمی داشتند آنچنان که هر آنچه امروز مراجع و علمای شیعه دارند، همه بهره مند از دریای علم امام صادق(ع) بوده و هستند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که شیعه و اهل سنت افتخارشان شاگردی امام صادق(ع) می باشد، اظهار داشت: هرآنچه امروز از اصول و اعتقادات، معارف، توحید، نبوت، امامت و ... وجود دارد از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) رسیده آنطور که ۴ هزار نفر با حضرت مراوده علمی داشتند و حق بزرگی بر ما دارند.

 

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است