Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه هرمزگان با تاکید بر اینکه مسئولان در جبران خسارت سیل زدگان پای کار باشند، گفتند: دستگاه قضایی علیه دستگاههایی که باعث خسارت سیل شده اند اعلام جرم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه هرمزگان با تاکید بر اینکه مسئولان در جبران خسارت سیل زدگان پای کار باشند، گفتند: دستگاه قضایی علیه دستگاههایی که باعث خسارت سیل شده اند اعلام جرم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان در جبران خسارت سیل زدگان پای کار باشند/ تشییع شهدای گمنام در رودان مایه نورانیت منطقه شد

حجت الاسلام مهدی دری در خطبه ها نماز جمعه ظهر امروز رودان با اشاره به بارندگی های اخیر و سیل ایجاد شده در محله سنگی رودان اظهار کرد: بعد از گذشت چندین روز از بارندگی هنوز مردم در این منطقه با مشکل مواجه اند و مسئولان باید متوجه باشند و اگر کار خود را بدرستی انجام ندهند مردم در اینگونه مواقع از این بی مبالاتی زیان فراوان می بینند.

وی تاکید کرد: کسانی که مسئول اند باید به بهترین شکل ممکن به مسئولیت خود عمل کنند.

امام جمعه رودان با اشاره به کمک های بسیج، سپاه ، شهرداری، طلاب و مسوولین از جمله فرماندار، استاندار که خود را در اولین ساعات خود را به صحنه و میدان رساندند تا آرامش بخش مردم باشند گفت: این عمل ستودنی است و مردم رودان همیشه در تمام صحنه های کمک رسانی جز اولین نفرها بودند و اینبار هم انصافاً به بهترین شکل نمایش از همدلی را نشان دادند.

وی ابراز امیدواری کرد: این همدلی و کمک رسانی باید ادامه داشته باشد چرا که مردم زیان دیده همچنان نیاز به کمک دارند.

دری جبران خسارات منازل، کشاورزی ها و باغات در شهرستان را مهم دانست خاطر نشان کرد: مسئولان در جبران خسارت پای کار باشند.

دری تاکید کرد: با توجه به پیش بینی بارندگی ها آینده ،باید ترمیم سیل بند محله سنگی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

امام جمعه رودان تصریح کرد: مدیریت بحران در شهرستان رودان نیازمند ماشین آلات و اعتبار ویژه دارد تا شهر و رودان و محلات پر خطری همچون سنگی از هرگونه حادثه مخاطره آمیزی محفوظ بمانند.

وی در ادامه با تقدیر از برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه و تشییع دو شهید گمنام در رودان را مایه نورانیت این منطقه عنوان کرد.

دری با اشاره به رهنمود های اخیر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: همانطور که معظم له فرمودند امروز دشمنان از اسم شهید سلیمانی هم می ترسند و باید در این راه با ارتقاء اینترنت ملی و گسترده کردن فضای مجازی ارزش های و باورهای خود را ترویج دهیم.

پاک کردن عکس سردار در شبکه های مجازی نشانه ترس دشمن از رواج الگوی مقاومت است

حجت الاسلام شریفی امام جمعه شهرستان حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حذف عکس و مطالب مربوط به سردار سلیمانی در فضای مجازی اظهار کرد: پاک کردن عکس سردار نشانه ترس آنها حتی از نام شهید و رواج الگوی مقاومت است. شکل استبداد به استبداد اطلاعاتی تغییر پیدا کرده است این دشمن است که اراده می کند چه صدایی در چه زمانی و چگونه به گوش مخاطبان و در معرض نگاه قرار گیرد.
شریفی افزود: برای سلب اراده از قدرت مجازی دشمن و خنثی سازی و کم اثر کردن نفوذ مجازی غرب باید سه کار انجام شود، تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ، تقویت بسترهای ارائه خدمات و ارتقاء سواد رسانه ای در سطح افکار عمومی یعنی افزایش آگاهی مردم نسبت به روایت های مسموم تکنیک های عملیات روانی و چگونگی حضور این در فضای مجازی می باشد.

وی تصریح کرد: آمریکا در دهه های اخیر راهبردهای اقدامات مختلفی را برای مهار جمهوری اسلامی در نظر گرفته است که هدف اصلی آن منزوی ساختن ایران است .
خطیب نماز جمعه حاجی آباد ادامه داد: برای تحقق این هدف سه راهبرد در نظر گرفته شده است اول افزایش فشار با هدف وادار کردن حاکمیت به مذاکره و امتیاز دهی دوم تمرکز بر برنامه ها و اقدامات جمهوری اسلامی بدلیل ناکار آمد جلوه دادن حکومت و سوم مهار منطقه ای جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی می باشد .

شریفی با بیان این که توقیف کشتی اماراتی توسط انصار ا… یمن در سالروز شهادت سرداران مقاومت حکایت از ائتلاف واقعی جبهه مقاومت در غرب آسیا دارد افزود: این عملیات نشان از عمق راهبردی ایران دارد عملی که پس از شهادت سردار سلیمانی بیشتر شده است .

وی تصریح کرد: تظاهرات بزرگ میلیونی در بغداد و تجمعات گسترده مردم عراق در سالروز شهادت سرداران مقاومت، نشان از خشم و تنفر عمومی عراق از اشغال گران آمریکایی دارد، خشم و تنفری که در محلات گروههای مقاومت به تروریست های آمریکایی جلوه گر خواهد شد و ارتش تروریست آمریکا را مجبور به تکمیل عملیات خروج اجباری از عراق خواهد کرد و همه این ها از برکات خون شهید حاج قاسم سلیمانی است.

دستگاه قضایی علیه دستگاههایی که باعث خسارت سیل شده اند اعلام جرم کند/ مردم از حرف خسته شده اند، سد بردول را مهار کنید

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه پارسیان با اشاره به تشییع پیکر مطهرشهید گمنام در شهرستان، گفت: شهدای گمنام، خوشنام ترین در محضر الهی هستند و استقبال قدرشناسانه شما مردم از فرزند شهیدتان قطعارحمت و لطف الهی را برای دیارمان به ارمغان خواهد آورد همانگونه که رهبر عالیقدر انقلاب مژده خیر کثیر را از ناحیه شهدا برای کشور امام زمانی مان دادند لذا بنده از روح مطهر این شهید سعید از اعماق جان و دل تشکر میکنم که توفیق زیارت و دیدار را نصیب ما کرد .

بارانی، ضمن اشاره به برگزاری باشکوه مجالس عزای فاطمیه و تشکر از مردم ولایی سراسر شهرستان گفت: برگزاری مجالس فاطمیه، بزرگداشت شهید سلیمانی، توزیع جهیزیه در بین زوجین جوان کوشکناری و همایش بین المللی پیشرفت و مقاومت از کارهای شاخصی بود که با همت مردم و همدلی مسئولان در پارسیان صورت گرفت وبه لطف الهی دبیرخانه همایش پیشرفت و مقاومت نیز با محوریت مقالات علمی با موضوع مکتب حاج قاسم در طول سال فعال خواهد بود.

وی، با اشاره به نزول باران رحمت الهی در شهرستان پارسیان همگان را توصیه به شکر به درگاه الهی کرده و اظهار داشت: خدای متعال را بابت رفع دغدغه بندگانش و سیراب کردن زمین شاکر هستیم و از همگی مسئولان و گروه های جهادی مردمی نیز صمیمانه سپاسگزارم که با همدلی و تعامل در اسرع وقت مشکلات را پیگیری نموده و ما شاهد مشکلات پس از سیل سال ۹۸ مانند قطع خدمات عمومی برق و تلفن و … نبودیم.

بارانی، تاکید کرد: در مطالبه گری و بیان مشکلات باید تقوای الهی و انصاف انسانی ملاک باشد و نکته ای که در متن حوادث باید به آن توجه کنیم حفظ آرامش، ایجاد امید و روحیه و همراهی و همدلی است و قطعا جنجال و دعوای بین مسئولین و مردم در اوج حوادث موجب کندی روند کمک رسانی و بلکه گاهی توقف آن خواهد شد.

وی، وظیفه مهم مسئولین را درک شرایط مردم خسارت دیده از حوادث معرفی و گفت: مسئولین هم باید با صبر و تحمل و مهربانی در کنار مردم قرار بگیرند و با دلسوزی مشکلات آنها را پیگیری نمایند.

امام جمعه شهرستان پارسیان، دلیل عمده خسارت وارد شده در دو سیل اخیر به شهر را عدم اقدام به موقع در تعیین تکلیف هدایت آب سد بردول دانسته و تصریح کرد: مردم نجیب پارسیان دو سال مکرر این مطالبه به حق را فریاد زدند لذا مسئولین مربوطه امروز باید پاسخگوی مردم باشند و بازدید و دیدار کافی نیست، مردم از حرف خسته شده اند و از مسئولین عمل جهادی برای حل مشکلات شان را می خواهند.

بارانی، ضمن درخواست از دستگاه قضایی در اعلام جرم علیه ارگان هایی که با ترک فعل موجب خسارت مجدد به مردم شده‌اند افزود: امیدوارم صدای تظلم خواهی و مطالبه به حق مردم نجیب پارسیان را کسی بشنود!! چرا با هر باران باید تن مردم بلرزد؟! و ای کاش مسئولان استان فریادهای دو ساله مردم و حتی مسئولان پارسیان را می شنیدند.

وی، با اشاره به صبر، نجابت و بصیرت مردم پارسیان گفت: والله مردم پارسیان از شریف ترین، نجیب ترین و صبورترین مردم اند و این مردم همان عزیزانی هستند که صبح روز پس از سیل با افتخار فرزند شهیدشان را در آغوش گرفته و استقبال کردند لذا حق مردم پارسیان این نیست و قطعا یک مرد در استان هست که با ورود قاطع به این مساله تلخ پایان دهد.

بارانی، ضمن بیان مطالبه مردم از نمایندگان قوای سه گانه کشور در استان گفت: نمایندگان دولت، مجلس و قوه قضاییه در استان بدانند این صدای تظلم خواهی و فریاد های نجیبانه این مردم شریف پارسیان است که به شما پناه آورده‌اند لذا این شما و این میدان عمل !!

وی، با اشاره به گلایه مردم در عدم حضور وزیران و حتی مسئولان استانی در کنارسیل زدگان پارسیان گفت: با وجود حضور میدانی دو وزیر در استان، متاسفانه سهم مردم پارسیان فقط شنیدن صدای هواپیمای آنها بود و پارسیان از حضور وزیران و حتی مسئولین استانی محروم بود که برای بنده توجیه مردم دراین امرمقدور نیست و امیدوارم خود مسئولین امر دلایل عدم حضور را در پارسیان برای مردم بیان کنند.

بارانی، درپایان این بخش از سخنان خود گفت: مسئولین عزیز بدانند درد و درمان مشخص است لذا باید از بروکراسی اداری کم کرده و به فکر مردم باشید و در لایروبی سد بردول واحداث کانال هدایت آب آن تسریع نمایید زیرا هم مشکل مردم حل خواهد شد و هم در دنیا جوابی برای این بندگان عزیز خدا دارید و در آخرت در محضر الهی نیز سربلند خواهید بود.

امام جمعه شهرستان پارسیان، با اشاره به مذاکرات رفع تحریم گفت: در این مذاکرات سناریوهای مختلفی مطرح است اماآنچه که باید مورد توجه دولت محترم باشداولا: عجله ای برای توافق به هر قیمتی نباشد، ثانیا: برای خنثی سازی تحریم هاو رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کند چرا که هر چه دولت در داخل بابرنامه تروسنجیده ترعمل نماید دست تیم محترم مذاکره کننده درخارج برای دفاع از منافع ملی بازتر خواهد بود.

تامین آب شرب و راهها دو خواسته مهم مردم شهرستان سیریک از مسئولان استانی است

امام جمعه شهرستان سیریک با بیان اینکه بعد از مشکل تامین آب شرب مردم ، راه دومین مشکل مردم شهرستان سیریک است گفت: اوضاع برخی راههای دسترسی مردم در شهرستان اصلا مناسب نیست و در مواقع بحرانی با بولدوزر راهها ترمیم و بهسازی نمی شوند بلکه باید استاندار و نماینده مردم فکر اساسی برای رفع این مشکل و درخواست مردم داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن سالاری ضمن تشکر از مردم و مسئولان شهرستان بخاطر پرپایی مراسم های شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ، گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و استقبال پرشور مردم از تشیع پیکر پاک و مطهر شهید گمنام افزود: جای بسی خوشحالی و مسرت است که وحدت شیعه و سنی در شهرستان در همه زمینه های مذهبی و ملی با هم است و امروز اهل سنت در شهرستان ثبات کردند که حضرت فاطمه زهرا(س) مخصوص تنها شیعیان نیست.

وی با بیان اینکه ۱۷ دی ماه سالگرد کشف حجاب توسط رضا خان ملعون است گفت: رضا خان با این کارش دست روی یکی از مقدسات مسلمانان گذاشت و با این کارش ضمینه نابودی خود را به دست خودش رقم زد.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه یکی از جلوه های تقوا حجاب است افزود:از پلید ترین کارهای استعمار و استکبار که توسط عروسک شب بازی شان رضا شاه انجام شد خواسته بی شرمامنه آن برای کشف حجاب زنان بود.

امام جمعه شهرستان سیریک در ادامه با اشاره به سخن امام علی(ع) که می فرمایند؛عادت آدم های اشرار این است که به مردم آزار می رسانند تصریح کرد:پیامبر اکرم (ص) هم میفرمایند اگر شخصی را آزار دادید همانند این است که من پیامبر را آزار داده است و مردم آزاری هم بالاترین گناهان است.

خطیب نماز جمعه شهرستان سیریک یادآور شد: نام امیر کبیر در تاریخ ایران می درخشد با این که سه سال بیشتر حکومت نکرد امام نامش به نیکی می برنند چون به مردم شر نرساند ،ولی هستند در تاریخ آدم هایی که چندین سال حکومت کردند ولی اسم شان الان با بدی و ناسزا گویی یاد می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: باید مراقب باشیم قبح و زشتی بی‌عدالتی در جامعه از بین نرود و کارگزاران و مسوولان کشور حساسیت خود را نسبت به عدالت کمرنگ نکنند.

وی مردم را بهترین پشتوانه در تحقق عدالت نامید و ادامه داد: اهل فساد در هر رده و مسوولیتی که باشند نباید احساس آرامش کنند، به طور دائم باید به مفسدان هشدار داد، افرادی که در مسوولیت خود کوتاهی و بی‌عدالتی می‌کنند را باید منزوی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، یکی از بال‌های عدالت را حمایت از مظلوم دانست و بیان کرد: با بی‌تفاوتی نسبت به گرفتن حق مظلوم در جامعه اسلامی عدالت محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: مسوولان باید احساس کنند که همیشه باید پاسخگوی مردم باشند و اگر این رکن از نظام اسلامی در جامعه ایجاد شود، عدالت حفظ می‌شود.

وی عنوان کرد: در مساله تحقق عدالت و حمایت از مظلومان، جامعه رسانه‌ای و نخبگان باید این موضوع را خوبی برای مردم روشنگری کنند.

حضرت فاطمه (س) بستر مقابله با قاسطین و مارقین را فراهم کرد

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌ها دوران زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را دوران آغاز تاویل دانست و افزود: بستر مقابله با قاسطین و مارقین را حضرت فاطمه (س) فراهم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: اگر می‌خواهیم در مسائل سیاسی و اجتماعی پرچم دار ولایت را ببینیم باید با اطاعت از ولی خدا در مسیر ولایت قدم‌های سازنده‌ای در جامعه برداریم.

مسوولان به اقدامات پیشگیرانه در حوادث غیرمترقبه توجه کنند/ تامین تجهیزات لجستیکی نیاز ضروری برای روزهای بحران

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خطبه دیگری به بازدید خود از برخی مناطق سیل‌زده هرمزگان اشاره و از حضور وزرا و برخی مدیران دولتی در مناطق سیل زده و نظارت بر وضعیت سیل و مشکلات مردم قدردانی کرد.

وی افزود: زلزله و سیل اخیر هرمزگان نشان داد که در وهله اول مردم و گروه‌های جهادی پای کار هستند و این نشان از بلوغ فکری جامعه ماست که هر در حادثه خود مردم در صحنه هستند.

امام جمعه بندرعباس در این مهم به مسوولان و دست‌اندرکاران در دولت توصیه کرد: درحوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله قبل از اینکه به فکر درمان باشید به اقدامات پیشگیرانه توجه داشته باشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده یکی از اصلی اصلی و عمده بروز خسارت‌ها و مشکلات اخیر سیل‌زدگان را بی‌توجهی به جریان خروج آب، بسته بودن معابر و مسیل‌ها و نبود تجهیزات لازم و امکانات لجستیک اشاره کرد که باعث شد خسارت‌های زیادی ناشی از سیل بر مردم تحمیل شود.

اختلالات روانی با نسخه‌های دینی قابل برطرف شدن است

عبادی‌زاده در بخش نخست خطبه‌ها نیز به مساله خودکشی و علل و عوامل آن اشاره کرد و بیان داشت: از نگاه متخصصان حوزه مشاوره و روان شناسان و علمای دینی علت اصلی این مساله به ضعف اعتقادی و ضعف اخلاقی برمی‌گردد زیرا انسان نسبت به خود شناخت کافی نداشته باشد و اینکه دلیل آمدنش به دنیا و مقصد رفتنش کجاست، با کوچک‌ترین مشکلی دست به هرکاری می‌زند.

امام جمعه بندرعباس افزود: عالم و نظام هستی هدفمند است، انسان بیهوده افریده نشده است اگر انسان به قدرت خدا اعتقاد داشته باشد، احساس پوچی نمی کند و یا دست به خودکشی نمیزند.

وی با بیان اینکه از نظر اعتقادی خودکشی آثار مخربی دارد، گفت: افرادی که تحت تاثیر القائات منفی احساس پوچ گرایی و ناامیدی به سمت خودکشی روی می‌آورند از ضعف ایمانی افراد است و روان‌ شناسان نیز این مساله را تایید می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه اختلالات روانی با نسخه‌های دینی قابل برطرف شدن است، یادآور شد: نظام تعلیم و تربیت ما باید بر روی تقویت روحیه ایمانی فرزندان از همان دوران مدرسه باید کار زیربنایی انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین امام جمعه شهرستان شهرستان سیریک مردم پارسیان دستگاه قضایی شهادت سردار عبادی زاده حضرت فاطمه خطبه ها نماز جمعه اعلام جرم شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم