Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه کاشان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: افتخار شیعه بودن ما به وجود حضرت زهرا(س) و خطبه فدکیه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان، ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو و مناسبت‌های گذشته اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درباره حضرت زهرا عبارتی عمیق به کار برد و گام مهمی در شناخت شخصیت آن حضرت به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های مکتب فاطمی افزود: ما باید ببینیم قیام زهرای اطهر در کدام بستر صورت گرفته است؛ نبی مکرم در فرمایشاتی اظهار داشت که دنیای تاریخ اسلام به دو قسمت تقسیم می‌شود یکی تنزیل و دیگری تعویل است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه خدای متعال به رضای حضرت زهرا(س) راضی و از خشم او خشمناک است، ابراز داشت: الان در جامعه ما دو نوع اسلام وجود دارد که یکی یه تعبیر امام راحل اسلام آمریکایی و دیگری اسلام ناب محمدی است و شیعه نیز دو نوع انگلیسی و محمدی داریم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در اواخر عمر مبارک خود پرچم غدیر را برافراشت، گفت: دشمنان نیز پرچم سقیفه را علم کردند و نفاق در آن زمان نمایان شد به نحوی که حق و باطل را با یکدیگر در می‌آمیختند و به خورد مردم می‌دادند و با این شیوه شیطان به مردم مسلط می‌شد.

سلیمانی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) میان دو جاهلیت مبعوث شد، تصریح کرد: در صدر اسلام بعد از رحلت پیامبر اکرم با تعویل به جنگ با امام علی(ع) آوردند و قرآن را به جنگ آوردند و کار سختی است و تنها کسی که در میدان مبارزه می‌توانست از پس معرکه بیرون بیاید زهرای اطهر بود.

وی با بیان اینکه افتخار شیعه بودن ما به وجود حضرت زهرا و خطبه فدکیه است، تاکید کرد: حضرت زهرا(س) برای همگان افتخار رهبری و مدیریت داشت؛ امام علی(ع) شرایط آن حضرت به گونه‌ای نبود که از حقایق دفاع کند اما حضرت زهرا(س) از این حقایق دفاع کرد.

نوحه حاج مهدی رسولی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) + فیلمبرگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت سردار سلیمانی در باکومرثیه جانسوز حاج مسعود پیرایش برای حضرت زهرا (س) + فیلم

 انتقاد امام جمعه موقت اردستان از عدم حضور مسئولان در نمازجمعه 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت الاسلام منصور صابری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد موسی بن جعفرعلیه‌السلام اردستان اظهار داشت: فضای مجازی از تکثیر تصویر و صوت شهید سلیمانی واهمه دارد و آن را از آنجا پاک می‌کند و محدود کردن کاربرها را انجام می دهد چرا که نمی‌خواهند شهید سلیمانی‌ها شناخته شوند در حالی که در قلب همه آزادی‌خواهان جای دارد.

وی افزود: فضای مجازی در دست دشمنان قرار دارد و مسئولان در خصوص اینترنت و شبکه ملی کوتاهی می‌کنند و در چند سالی است بهانه‌ها را زیر ساخت‌ها می‌دانند؛ فرهنگ سازی اینترنت که دست دشمن است آسیب‌هایی را به نسل جوان زده و هدفشان این است تا اسلام را از بین ببرند و در حوادث و فتنه‌های این چند دهه دشمن از طریق فضای مجازی مدیریت می‌کرد.

حجت‌الاسلام صابری بیان کرد: عدم برنامه‌ریزی‌ها موجب تضعیف برنامه های مذهبی می‌شود و چرا باید بازار روز در شهر اردستان در روز شهادت باز باشد و بازار مسلمین در این ایام باید تعطیل باشد و عزاداری کنند و از این رو لازم است تا اتاق اصناف باید برنامه‌ریزی کند.

وی تاکید کرد: سفار ش امام علی(ع) به مالک اگر منشور کاری عرصه‌های مدیریتی می‌شد مسئولان خود را از مردم می‌دانستند و در بین مردم بودند و الان اگر بخواهید مسئولی را ببینیم باید ساعت‌ها منتظر بمانیم و مسئولان در بین مردم نیستند؛ نماز جمعه باید عرصه مطالبه مردم از مسئولان باشد و وقتی مسئولان پروازی هستند و در دسترس نیستند چطور این موضوع واقعیت پیدا کند و از مسئولان بومی می‌خواهیم که حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: مسئولی که از خودرو و مسکن بیت‌المال استفاده می‌کند درد مردم را درک نمی‌کند چرا که در بین مردم نیستند و در واقع این مطالبه مردم است که با مردم و در بین مردم باشند و باید پاسخگو باشند و اگر کاری هم نمی‌کنند شنونده حرف مردم باشند.

 دشمن با تهاجم فرهنگی  می‌خواهد غیرت دینی را از جوانان ما بگیرند 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه نماز جمعه این هفته بادرود با اشاره به هفدهم دی ماه سالروز طرح ننگین کشف حجاب اظهار داشت: رضاخان بعد از بازگشت از ترکیه این طرح ننگین و بسیار زشت را اجرایی کرد و مردم غیور و مسلمان ایران اعتراض و در این راه شهدای فراوانی را تقدیم کردند.

وی افزود: زنان و بانوان دینی و ایمانی ما زیر بار آن نرفتند اما مگر دشمنان و شیاطین دست برنمی‌دارند آنان با لطایف الحیلی  می‌خواهند با تهاجم فرهنگی غیرت دینی را از جوانان ما بگیرند اما باید بدانند که ملت ایران خاصه جوانان غیور ایران در دفاع از ناموس ودین و حجاب لحظه‌ای کوتاه نمی‌آیند.

امام جمعه بادرود گفت: دهه دوم دی ماه به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده است؛ نهم دی ماه یادآور حماسه تاریخی و فراموش‌نشدنی مردم ایران در خاموش کردن فتنه سال 88 است و نوزدهم دی ماه نیز قیام مردمی شهر خون و قیام قم علیه دستگاه رژیم ستم‌شاهی است و در میانه این دهه بصیرت سالروز شهادت شخصیتی است که نماد عینی و بارز بصیرت در عصر حاضر است که با شهادت خود جان تازه ای به فرهنگ مقاومت و پایداری در برابر مستکبران دمید.

وی گفت: ما سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را خالق مکتبی می‌دانیم که مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان را در عرصه عمل نشان داد و به تعبیر مقام معظم رهبری دشمنان از شهید حاج قاسم سلیمانی واهمه بیشتری از سردارسلیمانی دارند و این بدان معناست که مکتب شهید سلیمانی پس از شهادت این سردار، سلیمانی‌های فراوانی را تحویل جبهه مقاومت خواهد داد و هر یک به تنهایی خود حاج قاسم سلیمانی هستند.

وی افزود: شما در گزارش‌ها تصاویر و انسان‌هایی را  دیدید که با یک دنیا ایمان و اعتقاد به مکتب شهید سلیمانی می‌گفتند که ما سلیمانی هستیم یعنی به راه و خط و مکتب او ایمان داریم و تا انتقام خون این شهید والامقام را نگیریم از پای نخواهیم نشست.

خطیب جمعه بادرود گفت: بر خود وظیفه می دانیم که از این نظام و انقلاب و ولایت که توصیه همه شهدا و بزرگان خاصه توصیه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی است با تمام وجود و با چنگ و دندان از آن حفاظت و حراست کنیم و اجازه نخواهیم داد که خون شهدا پایمال شود.

انتهای پیام/801/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حاج قاسم سلیمانی شهید سلیمانی حضرت زهرا س بین مردم جمعه کاشان نماز جمعه امام جمعه دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خاش پیش از ظهر شنبه در اردوی اعتلای فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز جمعه که با حضور مسؤولان شهرستان خاش، فعالان خواهر و برادر عضو این ستاد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل شهرستان تفتان برگزار شد، گفت: جامعه و مردم در سه چیز یعنی شرکت در نماز جمعه، جهاد و مناسک حج با رهبران و پیشوایان خود مخالفت نکنند که هلاک می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: باید مسلمانان به نماز جمعه که یک محفل معنوی، عبادی و سیاسی بوده و مسائل جهان و عزت اسلام بیان می‌شود، بیش از پیش اهمیت بدهند، زیرا هم به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و هم وحدت، انسجام و شکوه و همبستگی و عظمت و ابهت اسلام برای دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسن شیبک امام جمعه موقت و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش هم در این مراسم گفت: نماز جمعه در حقیقت حج مساکین و محلی باشکوه برای نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شد.

کد خبر 6089950

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است