Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاده‌کشی شرکت پیمان‌کار نفتی در زیستگاه "افعی دم عنکبوتی" بر خلاف تعهدات این شرکت است و تخلف این شرکت در اجرای مفاد قرارداد محرز است.

به گزارش قدس آنلاین، افعی شاخدار دم‌عنکبوتی نام یک گونه از مار افعی شاخدار ایرانی است که فقط در غرب ایران و در استان ایلام و استان کرمانشاه یافت می‌شود.

به گفته دوستداران محیط زیست, زیستگاه این افعی در مناطق ذکر شده بر اثر لرزه‌نگاری‌های شرکت نفت مورد تخریب گسترده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رستمی, دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گیلان غرب, در رابطه با تخریب زیستگاه این گونه نادر حیات وحش ایران گفت: شرکت نفتی که کار لرزه‌نگاری در استان‌های ایلام, کرمانشاه و خوزستان را انجام می‌دهد, متعهد شده بود که تجهیزات مورد نظر برای لرزه‌نگاری را به وسیله هلیکوپتر به ارتفاعات و مناطق صعب‌العبوری که احتمال وجود منابع نفت و گاز در آن‌ها وجود دارد, ببرد اما این شرکت به جای انتقال هوایی تجهیزات, اقدام به جاده‌کشی در این مناطق بکر طبیعت کرده است.

وی با تقدیر از "انجمن زیست محیطی سبز زاگرس" در گزارش تخلفات این شرکت نفتی گفت: فعالیت‌های این شرکت در مناطق بسیار کم تردد بود و شناسایی تخلفات آن‌ها به واسطه هوشمندی دوستداران محیط زیست در "انجمن زیست محیطی سبز زاگرس" انجام شد و به واسطه‌ی پیگیری آن‌ها و به منظور حفاظت از محیط زیست, فعالیت‌های متخلفانه این شرکت در استان کرمانشاه متوقف شد و این شرکت ملزم به توقف فعالیت و پرداخت جریمه شد.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های مخرب این شرکت در استان ایلام همچنان ادامه دارد که باید قبل از اینکه آسیب جبران ناپذیری به محیط زیست این استان وارد کند, متوقف شود.

به گزارش تسنیم؛ مدیر کل منابع طبیعی ایلام در رابطه با فعالیت‌های این شرکت گفته است که شرکت مذکور مکلف شده است تا بعد از اتمام فعالیت‌ها, شرایط منطقه را به حالت اول برگرداند اما این ادعا در حالی مطرح شده است که همه متخصصان امر باور دارند که اینچنین آسیب‌هایی به محیط زیست غیرقابل جبران است و هرگز نمی‌تواند به شرایط قبل بازگردد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست حفاظت از محیط زیست شرکت نفتی محیط زیست فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار