Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@15:23:25 GMT

موافقت کره با آزادسازی پول‌های ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۶۷۶۰

وزارت امور خارجه کره جنوبی پس از دیدار معاون وزیر خارجه آن با همتای ایرانی‌اش در وین، در بیانیه‌ای با اشاره به محورهای گفت‌وگوی آن‌ها از موافقت طرف کره‌ای با انجام گرفتن فوری آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره‌ای خبر داد. ناطقان: وبگاه وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای درباره سفر چوی جونگ کان معاون وزیر امور خارجه این کشور به وین و دیدارش با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین، نوشت، این اولین دیدار آن دو بوده است و مذاکرات صریح و سازنده‌ای درباره روابط ایران - کره، از جمله مسئله دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این بیانیه می‌افزاید: معاون وزیر خارجه چوی، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات احیای برجام به زودی به نتیجه برسند و دو طرف موافق بودند آزادسازی پول‌های  بلوکه‌ شده ایران [در بانک‌های کره‌ جنوبی] باید فورا انجام شود.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه کره آمده است: دو طرف توافق کردند کارشناسان دو کشور برای بحث پیرامون مسائل مرتبط با انتقال پول‌های بلوکه‌ شده رایزنی‌های کاری انجام دهند.

وزارت خارجه کره همچنین بیان کرد: معاون وزیر خارجه چوی گفت، دیدار امروز باید به عنوان تسریع‌کننده روابط دوجانبه‌مان عمل کند. معاون وزیر امور خارجه باقری هم گفت، سفر چوی به وین برای بحث پیرامون پول‌های بلوکه‌شده نشانه مثبتی برای تقویت روابط است.

به گزارش ایسنا، بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی در پی این مطرح می‌شود که جلسه باقری و چوی به درخواست طرف کره‌ای، ظهر پنج‌شنبه در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی با اشاره به اهمیت روابط سئول - تهران، توضیحاتی در خصوص پول‌های بلوکه‌ شده ایران نزد کره جنوبی ارائه و عنوان کرد که این کشور برای بازپرداخت بدهی خود به ایران تلاش می‌کند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار تاکید کرد که فارغ از نتایج گفت‌وگوها در وین، دولت کره جنوبی موظف به آزادسازی پول‌های بلوکه‌ شده ایران است و تحریم‌های یکجانبه آمریکا نمی‌تواند توجیهی برای عدم پرداخت بدهی‌ها به ایران باشد.

در این جلسه همچنین تصریح شد که خودداری غیرقانونی و غیرقابل توجیه کره جنوبی از بازپرداخت بدهی‌های خود به ایران، نقطه‌ای تیره در تاریخ روابط دو کشور خواهد بود و سئول باید هرچه سریع‌تر نسبت به آزادسازی منابع ایران اقدام نماید.

بر اساس این گزارش  این دیدار ارتباط مستقیمی با مذاکرات جاری میان ایران و گروه ۱+۴ نداشته و در چارچوب رایزنی‌های دوجانبه معمول میان دو کشور و به درخواست طرف کره‌ای انجام گرفته است. منبع: ایسنا برچسب ها: کره جنوبی ، آزادسازی ، ول های بلوکه شده ، ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کره جنوبی آزادسازی ایران وزارت امور خارجه کره معاون وزیر خارجه آزادسازی پول وزیر امور خارجه خارجه کره جنوبی پول های بلوکه بلوکه شده شده ایران کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین، تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسرائیل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی، اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضائی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

کد خبر 6095271

دیگر خبرها

  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران