Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌های مبتلا به کرونای این استان را تشریح کرد.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به صبح امروز _ جمعه ۱۷ دی‌ماه _ ۲۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان افزوده شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ مورد مثبت سرپایی و دو مورد جدید مثبت بستری بوده‌است و در مجموع تاکنون تست کرونا ۱۳ هزار و ۴۰۳ نفر بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۶۵ نفر به علت ابتلاء به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کرونا در استان زنجان ثبت نشده است، تصریح کرد: در مجموع تاکنون هزار و ۸۲۹ نفر به علت ابتلاء به این ویروس در استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس نیز تا امروز ۱۱ هزار و ۵۴۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند، همچنین تاکنون ۳۶ هزار و ۶۲۶ نفر به علت مشکوک بودن به این ویروس در مراکز درمانی استان نمونه‌برداری و بستری شده‌اند.

کد خبر 547139

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زنجان آخرین آمار کرونا در زنجان شهرداری زنجان وضعیت کرونا در زنجان ابتلا به کرونا در زنجان کرونا در زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان آمار ابتلای کرونا در زنجان آمار کرونا زنجان بستری شدگان کرونا در زنجان وضعیت قرمز کرونا در زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار کرونا امروز زنجان آمار کرونای زنجان آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نهبندانی اظهار کرد: این مرد ۴۱ ساله که حدود ۲ ماه قبل توسط سگ مجروح شده بود به هیچ یک از مراکز درمان هاری مراجعه نکرده بود که این امر سبب ابتلای وی به هاری و در نهایت فوت او شد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی دستگاه عصبی مرکزی است که ابتلای به آن صد درصد مرگ را به دنبال دارد اما در صورت مراجعه به موقع موارد حیوان گزیدگی و انجام درمان، به سادگی قابل پیشگیری است.

وی گفت: مهمترین راه انتقال بیماری هاری از طریق گازگرفتگی و خراش توسط حیوانات است و افراد در صورت زخمی شدن توسط حیوانات بایستی بلافاصله محل زخم را با آب فراوان و صابون شست و شو داد و به نزدیک ترین مرکز پیشگیری و درمان هاری برای تزریق واکسن و سرم هاری مراجعه کرد.

نهبندانی با بیان این که سال گذشته حدود ۲۱ هزار مورد حیوان گزیدگی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش شده است افزود: سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۱۶ مورد معادل ۷۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها توسط سگ‌ها و پنج هزار و ۴۱۱ مورد معادل ۲۶ درصد حیوان گزیدگی‌ها توسط گربه‌ها بوده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این مدت نیز آزمایش ۱۲۴ مورد هاری در سگ و ۱۳ مورد هاری در گربه مثبت شده است.

وی با بیان این که در ایران بیش از ٩۰ درصد گزش‌ها توسط سگ انجام می‌شود گفت: باید به عموم مردم اطلاع رسانی شود که از تحریک کردن حیوانات به خصوص سگ‌ها خودداری کنند و هنگام درگیری ۲ حیوان برای جداسازی آن‌ها اقدام نشود زیرا احتمال ابتلای یکی از این حیوانات به هاری بسیار زیاد است.

کد خبر 6100308

دیگر خبرها

  • عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس
  • آمار امیدوارکننده برای بایرن مونیخ: توماس توخل در مادرید بدون باخت است
  • ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم
  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند