Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: اگر بتوانیم جلوه‌های جهادی شهیدان بزرگ آقا مهدی باکری و سردار حاج قاسم سلیمانی را وارد عرصه مدیریتی کنیم قطعا نتایج موثر و مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

عباس رنجبر در آیین رونمایی از پوستر و افتتاح دبیرخانه همایش ملی جلوه‌های جهادی شهیدان آقا مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در مدیریت شهری اظهار کرد: وقتی زندگی شهید آقا مهدی باکری را مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که حرکات و سکنات این شهید بزرگوار در بین جوانان و همدلان انقلاب و نظام موثر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر افزود: شهید آقا مهدی باکری به دنبال جایگاه و شان برای خود نبودند و در خصوص نحوه ورود به لشگر ۳۱ عاشورا نیز به عنوان بسیجی عادی وارد مجموعه رزمندگی شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز دچار ظاهر آراستگی شده‌ایم؛ با اینکه خودمان را پیرو این شهدی بزرگ می‌دانیم اما بعضا در واقع عمل نمی‌کنیم و تنها عنوان پیرو بودن را با خود همراه داریم و راه خودمان را ادامه می‌دهیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه خوشبختانه در دوره‌ی مناسبی از زندگی شاهد فعالیت‌های سردار بزرگ و شجاع اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی بودیم، ادامه داد: اگر بتوانیم جلوه‌های جهادی این شهیدان بزرگ را وارد عرصه‌ی مدیریتی کنیم قطعا نتایج موثر و مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به بررسی دقیق مقالات دریافتی توسط دبیرخانه همایش خاطرنشان کرد: مقاله‌هایی که ارسال می‌شود باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب به راهکاری عملی تبدیل شود چراکه باید به دنبال روش‌های دیگری بوده و راهکارهای مناسبی ارائه دهیم.

رنجبر با بیان اینکه ۶ هزار بسیجی در شهرداری داریم، ادامه داد: باید به صورت عملی پیرو این دو شهید بزرگوار باشیم و امیدوارم خداوند توفیق دهد تا آن گونه که نیاز است در این جامعه خدمت کنیم؛ به دنبال این نباشیم که تنها اسمی از ما بر روی تابلوها باشد.

پیشرفت و خودکفایی نیازمند بهره‌مندی از جلوه‌های جهادی شهدا در زمینه مدیریتی است

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم گفت: اگر بتوانیم جلوه‌های جهادی شهدای بزرگ را در زمینه مدیریتی پیاده‌سازی کرده و در جامعه نهادینه کنیم، شاهد نتایج خوبی در راستای پیشرفت و خودکفایی خواهیم بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده اظهار کرد: موضوع این همایش موضوعی است که آرزوی انقلاب و متعهدان به انقلاب و نظام است.

وی افزود: متاسفانه به آفت بی‌عملی و مصیبت قبول شایعات و تخریب دیگران گرفتار شده‌ایم و همه‌ی اینها ناشی از غیبت، تهمت، سخن چینی و افترا است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه میدان عمل ماهیت شخصیت‌ها را به خوبی نشان می‌دهد، اضافه کرد: شهید آقا مهدی باکری چند سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با معرفتی که داشتند خدمت رهبر معظم انقلاب در مشهد می‌روند؛ این یک موضوع ساده نیست اینکه در آن دوره رهبری را پیدا کنند و حضورا به دیدار ایشان بروند و خط فکر سیاسی برای انقلاب از ایشان بگیرند نشان دهنده‌ی عمق بینش دینی و سیاسی این شهید بزرگوار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه نتوانسته‌ایم از وجود چنین الگوهایی به خوبی بهره مند شویم، ادامه داد: در دوره‌ی خوبی زندگی می‌کنیم، اگر بتوانیم هماهنگی را در تمام زمینه‌ها ایجاد کنیم با انسجام و وحدت و عشق می‌توان در مدتی کوتاه کشور را به سمت توسعه سوق داد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده با بیان اینکه آنچه امروز برای مشکل ایجاد می‌کند، اختلافات بینش سیاسی و اعتماد به دشمنان است، تاکید کرد: اگر بتوانیم جلوه‌های جهادی این شهدای بزرگ را در زمینه‌ی مدیریتی پیاده سازی کرده و در جامعه نهادینه کنیم شاهد نتایج خوبی در راستای پیشرفت و خودکفایی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در رابطه با رفتارها و اخلاقیات، رویکرد شهدا را مطالعه کرده و در زندگی خود پیاده کنیم به نوعی راه شهدا را ادامه داده‌ایم.

الگوگیری از جلوه‌های مدیریت جهادی شهیدان راه حل مشکلات است

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهرداری تبریز نیز طی سخنانی افزود: راهکار حل مشکلات در چند بخشنامه اداری خلاصه نمی‌شود و نیازمند مدیریت جهادی است که جلوه‌های این مدیریت را می‌توان از عملکرد سرداران بزرگی چون آقا مهدی باکری و سردار سلیمانی الگو گرفت.

محمد عزتی اظهار کرد: باید شهدا، سرداران، اندیشمندان و بزرگان خودمان را به نسل‌های جوان حاضر و آینده معرفی کنیم چرا که این شهیدان بزرگ در زمان خود جزو نوابغ بودند.

وی ادامه داد: در رابطه با معرفی این بزرگان برای نسل.های جدید تنها اکتفا به تبیین سجایای اخلاقی آنها کرده‌ایم اما این موضوع کافی نیست چرا که این عزیزان در سطوح علمی نیز جزو نوابغ و تئوریسین های دوره خود بودند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهرداری تبریز یادآور شد: امروز بحث‌های آینده پژوهی را مطرح می‌کنیم در حالی که این شهدای بزرگ در دوره خود آینده پژوه و مدیرانی پیشرو بودند.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم تنها این جمله سردار سلیمانی که فرمودند «فرق است بین بیا و برو» را برای نسل جوان تبیین کنیم، کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، عزتی با بیان اینکه باید در کنار تبیین سجایای اخلاقی، توانایی‌های علمی و مدیریت جهادی آنها را نیز برای نسل جوان تبیین کنیم. گفت: در راستای این موضوع با حمایت‌های شهردار تبریز، تصمیم به برگزاری این همایش گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهردار تبریز شهرداری تبریز آقا مهدی باکری جهادی شهیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری

رودخانه دز به زلالی شهرت فراوان دارد و کیفیت آب این رودخانه به حدی است که جزء بهترین آب‌ها ازنظر املاح به‌شمار می‌آید.

رودخانه دز بخشی از حوضه کارون به شمار می‌رود که آب آشامیدنی شهرستان دزفول و برخی از شهر‌های جنوبی خوزستان را تأمین می‌کند و علاوه‌بر این به واسطه داشتن بستری از قلوه‌سنگ رودی زلال و بدون گل‌ولای است که به‌همین خاطر بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌های بسیاری در اطراف این رود که از وسط دزفول می‌گذرد به‌وجودآمده است و در روز‌های مختلف سال پذیرای شهروندان و میهمانان زیادی است.

همچنین کشاورزی منطقه و دامداری نیز وابسته به آب رودخانه دز هستند و سلامت این آب بر سلامت محصولات کشاورزی و دامی بسیار مؤثر است.

ورود ۶۰ درصد فاضلاب شهری به رودخانه دز

آنچه که تاکنون گفته شد بخشی از تاثیرات رودخانه دز در زندگی مردم شهرستان دزفول و سایر افراد جامعه بود، اما تمامی کاربرد‌های این رود تاثیر مستقیمی بر سلامت افرادی دارد که بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم از آن بهره می‌برند؛ پس اعلام خبری مبنی بر ورود ۶۰ درصد فاضلاب خام شهری به این رودخانه شوکه کننده و تلخ است!.

نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در جلسه کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز گفته است: حفاظت از رودخانه دز به عنوان شاهرگ حیاتی و اقتصادی استان می‌بایستی به صورت مستمر صورت پذیرد و هر گونه غفلتی در این زمینه پیامد‌های زیست محیطی و اجتماعی ناگواری برای بهره‌مندان بدنبال دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت اتصال فاضلاب تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش به شبکه فاضلاب شهری نیز می‌گوید: علی رغم برخی اقدامات صورت گرفته توسط پادگان ارتش و اداره آبفای شهرستان متاسفانه کماکان این فاضلاب به رودخانه دز جاری بوده و با توجه به مصوبات اخیر کارگروه مذکور ضرورت اجرای هر چه سریعتر تعهدات و وظایف قانونی توسط آن اداره و رفع معضل موجود مورد تاکید قرار گرفت.

نوری همچنین مجددا به وظیفه قانونی اداره آب و فاضلاب در انجام مطالعه و اجرای طرح‌های ایجاد و توسعه تاسیسات مربوط به جمع آوری، انتقال، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب پرداخت و افزود: قریب به ۶۰ درصد از فاضلاب شهری دزفول از جمله زیبا شهر، بخش‌هایی از کوی حافظ، فاضلاب خروجی جنب پارک مهرگان و نیز گاو میش آباد غربی و شرقی همچنان به صورت خام به رودخانه دز وارد می‌شود که این موضوع علاوه بر خطرات بهداشتی فراوان، نگرانی دوست داران محیط زیست را به دنبال داشته است.

تهدید سلامت شهروندان

خانم عزیزی که عصر یکی از همین روز‌های بهاری در بوستان ساحلی پارک رعنا دزفول همراه با خانواده‌اش در کنار رودخانه مشغول تفریح بود، گفت: یکی از تفریحات ما مردم دزفول و حتی مسافران این شهر در ایام تابستان شنا کردن در آب رودخانه است که اگر این حجم از فاضلاب وارد رودخانه می‌شود قطعا سلامت مردم به طور جدی تهدید می‌شود.

او ادامه می‌دهد: پسر من الان در آب همین رودخانه مشغول شنا کردن است و حداقل آسیبی که می‌تواند به او وارد شود، ابتلا به بیماری‌های پوستی است و این موضوع برای من نگران کننده است.

آقای طحان که در کنار رودخانه ایستاده است و مشغول ماهیگیری است نیز در خصوص این موضوع می‌گوید: چند سالی است که بازنشسته شده‌ام و اکثر اوقات مشغول ماهیگیری و فروش آنها به دوستان و آشنایان هستم؛ این ماهی‌ها در آب رودخانه‌ای پرورش یافته‌اند که گفته شده بیش از نیمی از فاضلاب شهری درون آن ریخته می‌شود.

او می‌گوید: مردم از ماهی که در این رودخانه پرورش یافته‌اند و محصولات کشاورزی که از آب رودخانه دز تولید می‌شوند تغذیه می‌کنند. در روستا‌های پایین‌تر مردم به پرورش گاومیش و تولید محصولات لبنی مشغول هستند که در بازار شهر و کشور توزیع می‌شود؛ این دام‌ها از آب رودخانه دز تغذیه می‌شوند.

آقای حکمت که چند قدم آن طرف‌تر شنونده گفت‌گوی ما بود، به این بحث وارد شد و گفت: در کنار این موضوعاتی که گفته شد از همه مهم‌تر آب شرب شهرستان و دیگر شهر‌های استان است که از آب رودخانه دز تامین می‌شود.

او ادامه می‌دهد: مسئله ورود فاضلاب به رودخانه دز سال‌هاست مطرح می‌شود و شنیده شده بود که در دست پیگیری و رفع است. انتظار می‌رفت مسوولان از جمله آبفا دزفول با فوریت آن را حل کنند.

به هیچ عنوان ۶۰ درصد فاضلاب وارد رودخانه نمی‌شود

حسین سعادتی فر مدیر آبفای دزفول  اظهار کرد: طی بازدید‌های متعدد و کارشناسی‌های دقیق صورت گرفته به هیچ عنوان ۶۰ درصد فاضلاب به رودخانه دز سرازیر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر دزفول در دو نقطه کوی زیباشهر و پارک مهرگان بعد از پل غدیر فاضلاب سنتی وارد رودخانه دز می‌شود، افزود: در این دو نقطه از طریق جداول روباز سنتی شهرداری فاضلاب به سوی رودخانه دز هدایت میشود لذا وظیفه پاسخگویی در این خصوص بر عهده آبفا نیست.

سعادتی‌فر با تاکید بر اینکه در غرب رودخانه دز هیچگونه ورودی فاضلابی وجود ندارد، تصریح کرد: طی بازدید‌های متعدد کارشناسان آبفا و تکنسین‌های پادگان زرهی ایستگاه پمپاژ فاضلاب و خطوط انتقال به صورت کامل بر مدار بهره برداری بوده و تاکید می‌شود با اجرای پروژه‌ای در سال گذشته به ارزش ۵۰ میلیارد ریال دیگر به هیچ عنوان فاضلابی به غرب رودخانه دز وارد نمی‌شود.

شبکه دفع فاضلاب خانگی در مناطق مذکور ایجاد نشده است!

یک کارشناس شهرداری گفت: در مناطق زیباشهر و پارک مهرگان دزفول فاضلاب شهری ایجاد نشده است و آب‌های سطحی و فاضلاب‌های خانگی وارد جداول روباز شهرداری شده و به رودخانه هدایت می‌شوند. اداره آب و فاضلاب وظیفه دارد فاضلاب‌های خانگی را جمع کند تا به کانال‌های ایجاد شده برای دفع آب‌های سطحی وارد نشوند.

آبفا خوزستان متعهد به انجام طرح جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه دز شد

علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول هفته گذشته نیز با اشاره به مشکلات زیست محیطی ایجاد شده برای رودخانه دز و برداشت آب غدیر از این رودخانه گفته بود: در سفر استاندار خوزستان به شهرستان که طی روز‌های گذشته انجام شد، شرکت آب و فاضلاب استان متعهد شد طرح کامل فاضلاب زیباشهر دزفول به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه دز را به قید فوریت عملیاتی کند.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی