Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه  سال گذشته ۱۰ مرکز سوادآموزی در استان فعال بود گفت: امسال یک مرکز حرفه ای سوادآموزی افزوده شد که بطور میانگین ۵۰ نفر در آن مهارت های حرفه ای از جمله کامپیوتر، خیاطی،حقوق شهروندی، جلوگیری از خشونت و همسرداری آموزش دیدند. 

وی افزود: در مجموع ۲۰ تا ۳۰ مهارت در مراکز سوادآموزی این استان وجود دارد که باتوجه به درخواست و نیاز مراکز این مهارت ها آموزش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سواد آموزان در مجموع  بیش از سه هزار  ساعت در این مراکز مهارت حرفه‌ای دیدند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: علاوه بر مراکز یادگیری سه مرکز مجری طرح (پیوند سواد و زندگی)  برای سواد آموزان بسته تحولی سواد و زندگی آموزش داده می شود  که در مجموع ۳۳ معلم همکاری دارند.

صالحی اظهار داشت: چهار هزار و ۸۱۹ نفر امسال در طرح های آموزشی مرتبط با سواد آموزی استان ثبت نام کردند.

وی گفت: در مجموع چهار هزار و ۲۱۶ سواد آموز خانم و ۶۷۵ سواد آموز آقا در سه طرح انتقال، تحکیم و سواد آموزی ثبت نام کردند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در مجموع ۵۸ و نیم درصد سوادآموزان در گروه سنی ۴۰ سال، ۴۴ درصد ۳۰ تا ۳۹ سال، ۲۳ درصد ۲۰ تا ۲۹ سال و ۹ صدم درصد زیر ۲۰ سال است.

وی در خصوص برگزاری کلاس‌های سوادآموزی گفت: این کلاس ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه ۵۴۷ نفر در امر آموزش سواد آموزان استان با این نهاد همکاری دارند گفت: ثبت نام سواد آموزان تا پایان بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی سازمان نهضت سواد آموزی بجنورد خراسان شمالی سازمان نهضت سواد آموزی خراسان شمالی سواد آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره آموزش و پرورش شهر فولادشهر با اشاره به جذب و هدایت بیش از ۴۶ درصد از دانش آموزان پایه نهم تحصیلی به رشته‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای افزود: باتوجه به تکلیف برنامه توسعه هفتم و تجهیز هنرستان‌های موجود و احداث و راه اندازی هنرستان‌های جدید در شهر فولادشهر این میزان هدایت تحصیلی در سال‌های آینده به بیش از ۵۶ درصد خواهد رسید.
رحیمی از توافق اداره آموزش و پرورش فولادشهر افزود: در این نمایشگاه دستاورد‌های دانش‌آموزان رشته‌های گرافیک طراحی دوخت عکاسی و صنایع دستی به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد.

دیگر خبرها

  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی