Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

بر اساس اعلام مدیر زیرساخت TCDD(راه‌ آهن دولتی ترکیه) خدمات برق در کل طول 352 کیلومتر خط اصلی آنکارا-کایسری، پس از اتمام عملیات سیم‌ کشی بین ننک و شفاتلی، راه‌ اندازی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، پایان عملیات نهایی برقی‌ سازی، قطارهای برقی را قادر می‌ سازد تا مستقیماً از سه شهر اصلی ترکیه یعنی استانبول، ازمیر و آنکارا به آدانا و مالاتیا از طریق کایسری حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برق رسانی این مسیر شامل نصب 372 کیلومتر کابل برقی بالاسری و 118 کیلومتر کابل برق، به اضافه ساخت 6 عدد پست بود.

این پروژه هم خط اصلی و هم یک شاخه به پالایشگاه نفت توپراس را پوشش می داد. شرکت تابعه لجستیک Tupras Körfez Ulaştırma، دو لوکوموتیو الکترودیزلی را در ماه سپتامبر تحویل گرفت. انتظار می رود تحویل پنج مورد دیگر نیز در این ماه تکمیل شود.

اسماعیل اوغلو وزیر حمل و نقل و ارتباطات ترکیه در مراسم افتتاحیه گفت 45 درصد از 12803 مسیر-کیلومتر شبکه ریلی کشور اکنون برق رسانی شده است و نسبت خطوط متعارف موجود تا پایان سال 2023 به 50 درصد خواهد رسید.

وی افزود که شرکت دولتی راه آهن ترکیه در نظر دارد 294 کیلومتر از خطوط اتصال و سایدینگ های 38 بندر، مراکز لجستیک و مناطق صنعتی را برق رسانی کند و 34 سایت کارخانه را به شبکه اصلی خود متصل کند. سیگنالینگ از 65 درصد در حال حاضر تا 90 درصد از شبکه را، پوشش خواهد داد.

برق رسانی خط اصلی موجود بین آنکارا و یرکوی به طور جداگانه از پروژه راه آهن سریع‌السیر آنکارا - سیواس که به موازات بخشی از مسیر است، قبل از انشعاب به سمت شرق در مسیر تازه ساخته شده تکمیل شده است. وی با عطف به سایر پروژه های در حال انجام، گزارش داد که کار بر روی برنامه نوسازی مسیر قونیه - کارامان - اولوکیشلا نزدیک به اتمام است. پس از تکمیل، زمان سفر از 6 ساعت به 2 ساعت و 20 دقیقه کاهش می یابد.

اسماعیل اوغلو همچنین عنوان کرد که طرح‌هایی برای توسعه خط سریع آنکارا - یرکوی از جنوب تا قیصری و توسعه یک خط سریع السیر که آکسارای، اولوکیشلا، مرسین و ینیس را به هم متصل می کند، آماده شده است.

با توجه به اینکه این مسیر در راستای مسیر ترانزیتی ریلی از ایران و ترکیه به سمت اروپا است منجر به کاهش زمان سیر و افزایش ظرفیت حمل بار در این مسیر خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: برق تین حمل و نقل ترکیه نفت حمل و نقل ریلی شبکه ریلی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی استانبول مسیر ریلی راه آهن ترکیه قطارهای برقی لجستیک کریدور ترانزیتی بهره وری حمل و نقل بهره وری ریلی برقی سازی خطوط راه آهن ازمیر برق رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟

سایت خبری اسرائیلی کالکالیست Calcalist می‌گوید که پیامد‌های مالی تحریم ترکیه به زودی بر اسرائیلی‌ها تأثیر می‌گذارد، زیرا مواد اولیه به دست نمی‌آید، قیمت کالا‌های اساسی و مواد غذایی افزایش می‌یابد و قیمت مسکن ممکن است صعودی شود.

گزارش کالکالیست بیان کرد که تصمیم ترکیه برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در تل آویو یک اقدام «غافلگیرکننده کامل» بود، زیرا معتقد بود تهدیدات آنکارا برای ممنوعیت کالا‌ها در سایه جنگ غزه، تهدیدی توخالی است.

بر اساس این گزارش، یافتن منابع جایگزین واردات نیازمند زمان و مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها است و حتی زمانی که آنها امضا می‌شوند، احتمالاً قیمت کالا‌ها بسیار بالاتر از تقاضای عرضه‌کنندگان کالا در ترکیه خواهد بود.

پر کردن این شکاف‌های قیمتی نیز از جیب مصرف‌کنندگان اسرائیلی حاصل می‌شود که در حال حاضر با هزینه‌های سنگین روبه‌رو هستند.

گزارش کالکالیست نشان می‌دهد که صنعت ساخت‌وساز به‌ویژه تحت تأثیر تحریم قرار گرفته است و همچنین صنعت خودروسازی، جایی که خودروسازان بزرگ مجموعه‌ای از خودرو‌های محبوب را از ترکیه به اسرائیل صادر می‌کنند.

آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود. رئیس‌جمهور ترکیه تعلیق مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از سوی آنکارا را اقدامی ضروری دانست و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فردی بی‌رحم توصیف کرد.

اردوغان پس از اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل گفت مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم]اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • کایسری و مشکل قدیمی مصدومیت‌های کریمی
  • یک خبر جدید درباره علی کریمی
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • غیبت مشکوک لژیونر‌های ایران در ترکیه
  • علی کریمی و حسینی دوباره از لیست خط خوردند
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • خبری از علی کریمی و حسینی نیست(عکس)
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟