Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان نشست مشترک شهرداری و شرکت آبفا به منظور هماهنگی بیشتر برای حل مشکل نقاط بحرانی در دفع آب‌های سطحی و فاضلاب برگزار شد.

امروز جمعه، ۱۷ دی ماه نشست مشترک شهرداری و شرکت آب و فاضلاب با حضور محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل شرکت آبفا خورستان، سعید دشتی‌زاده مدیر آبفا اهواز، عادل شیشه‌گری عضو شورای شهر اهواز، محمد عتاب‌اهوازی شهردار منطقه یک، محمدرضا قنواتی شهردار منطقه ۸ و جمعی از معاونین و مدیران آبفا و شهرداری به میزبانی شهرداری منطقه یک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای نشست، عادل شیشه‌گری عضو شورای شهر اهواز با اشاره به همکاری سودمند اخیر آبفا و شهرداری گفت: متاسفانه در گذشته، آبگرفتگی‌ها زندگی مردم را مختل می‌کرد و دستگاه‌ها به جای حل مسئله و چاره‌اندیشی همدیگر را متهم می‌کردند اما طی یکی دو سال گذشته، هم‌افزایی میان دو ارگان صورت گرفت و مشخص شد که اگر دستگاه‌ها پتانسیل خود را برای حل مشکلات شهر کنار هم بگذارند، نتیجه‌ رضایت‌بخشی حاصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از شرکت آبفا صمیمانه سپاسگزارم که جهادگونه، شبانه‌روزی و بی‌وقفه پای کار است و پروژه‌های بزرگی را به سرانجام رسانده و یا در دست اجرا دارد. همچنین از شهرداری بابت طرح‌های ضربتی و علاج‌بخشی در دفع آب‌های سطحی کمال تشکر را دارم.

در ادامه محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه در سطح کلان‌شهر اهواز، ۱۴۵ جبهه فعال وجود دارد و تعدادشان نیز روزانه افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در ۶۱ جبهه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا فعال است و ۸۴ جبهه هم در دست آبفا است. از ۸۴ جبهه، ۲۶ جبهه مربوط به توسعه و ۵۸ جبهه ریزشی است.

وی ادامه داد: پس از سفر رئیس‌جمهور به اهواز، ۲۱۵ کیلومتر شبکه فاضلاب لوله‌گذاری کردیم و ۲۵۴ کیلومتر نیز در دست اقدام است. ۱۳۴ ایستگاه پمپاژ فاضلاب را اُورهال کردیم. ۳۰۵ الکتروپمپ نصب شدند. ۱۳۴ مدار تابلو برق مورد سرویس و تجهیز قرار گرفتند. پروژه‌های ما در ۵۰۰ خیابان به اتمام رسیده‌ است و در ۶۳۰ خیابان نیز مشغول به کار هستیم. همه‌ دیزل‌ژنراتورها سرویس شده‌اند. ۴۰ الی ۵۰ الکتروپمپ هم در انبار داریم که اگر مشکلی پیدا شد، سریعا جایگزین می‌شوند. در دو بارش گذشته، ۸ الکتروپمپ سوختند که بلافاصله تعویض شدند.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان افزود: تاکنون متراژ لوله‌رانی توسط دستگاه میکروتونلینگ ۵۴۳ متر است و روزانه بین ۷ تا ۱۰ متر پیش می‌رود. در حال حاضر یک دستگاه کار می‌کند که تا آخر ماه به ۲ دستگاه و تا آخر سال به ۴ دستگاه افزایش پیدا می‌کند. این دستگاه‌ها نجات‌دهنده‌ فاضلاب و آب‌های سطحی اهواز هستند. لازم به ذکر است که پیشرفت فیزیکی قرارگاه خاتم الانبیا ۱۵.۸ درصد می‌باشد و ۲.۸ درصد نیز از برنامه جلوتر است.

به گزارش ایسنا، سعید دشتی‌زاده مدیر آبفا اهواز نیز با ارائه آماری دقیق از کارهای صورت گرفته، پروژه‌های فعال و در دست اقدام آبفا در اقصی نقاط کلان‌شهر اهواز اظهار کرد: در بحث ارتقا دفع فاضلاب در نقاط مختلف شهر، پروژه‌ها فعال هستند، برخی در حال انجام و برخی به پایان رسیده‌اند و پروژه‌های جدیدی نیز در نقطه شروع قرار دارند. به عنوان مثال، پروژه ۳۰۰ دستگاه در حال اتمام و پروژه میدان جمهوری به پایان رسیده است. در پروژه ذکی‌زاده، کاری کردیم که فعلا آب در خیابان جمع نشود اما پروژه آن تعریف شده و به پیمانکار ابلاغ شده است، پروژه ناصرخسرو فردا آغاز می‌شود. پروژه سروش جنوبی فعال شده و پروژه منطقه الهادی در دو جبهه مختلف در حال اجرا است.

وی ادامه داد: پروژه شهرک دانشگاه تا هفته آینده تمام می‌شود. پروژه بلوار سعادت دیروز آغاز شده و طی یکی دو ماه آینده به سرانجام می‌رسد. تراکتورسازی به سمت ۶۸ متری ظرف یک هفته تمام می‌شود. نبش خیابان اردیبهشت دیروز به پایان رسید و دیگر مشکلی ندارد. پیمانکار پروژه خیابان شهید طاهری، خروجی زیتون کارگری انتخاب شده است. پروژه‌های همه‌ نقاط منطقه ۴ و زُویه در هفته آینده شروع به اجرا می‌شود. بقیه پروژه‌ها نیز یا شروع شده‌اند یا در حال شروع شدن هستند. قطعا در بارندگی بعدی نسبت به باران هفته گذشته، تعداد نقاطی که دچار آبگرفتگی خواهند شد، کمتر خواهد بود و هر چه پیش خواهیم رفت، مشکلات کاهش خواهند یافت.

در ادامه این نشست، شهرداران مناطق ۱ و ۸ با ذکر جزئیات به چالش‌ها و معضلات موجود پرداختند که اعضای نشست با ارائه پیشنهادهایی، ضمن بحث و تبادل‌نظر، برای برون‌رفت از مشکلات و ارتقا خدمات‌رسانی به مردم، راهکارهایی را به تصویب رساندند.

همچنین بلوار دعبل خزاعی، میدان کارگر، بلوار فنی‌وحرفه‌ای، مناطق ۳۰۰ دستگاه، باهنر، زرگان، زیتون کارمندی، زیباشهر، فاز ۱ پاداد و گلدشت، بلوار شهید علی هاشمی و روستای قلعه‌چنعان محور مصوبات این نشست بودند و مقرر شد که نشست مشترک مسئولین آبفا و شهرداری، برای پیگیری مصوبات و ارتقا هم‌افزایی، هفته‌ای یک‌بار و به صورت منظم استمرار یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان آبگرفتگي آبهاي سطحي فاضلاب شهرداری اهواز آبفا اهواز آب های سطحی شهر اهواز شرکت آبفا پروژه ها شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال

مسئولان سابق و کنونی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ارتش این رژیم در عملیات‌های خود ضد حزب‌الله موفق نبوده است از مقامات اسرائیلی و به ویژه وزیر جنگ آن خواستند از توهم خارج شوند و واقع بین باشند و بدانند که وضعیت جبهه شمالی تا چه اندازه آشفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از انجام عملیات‌های پیشرفته کمی و کیفی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی طی چند هفته گذشته انتقادات مسئولان و شهرک نشینان صهیونیست از ارتش و کابینه این رژیم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و آنها به شکل مداوم درباره عواقب تشدید جنگ با مقاومت لبنان و وضعیت آشفته جبهه شمالی فلسطین اشغالی هشدار می‌دهند.

در همین زمینه «یعقوب عمیدور»  مشاور پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به ادعاهای اخیر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر که مدعی شده بود «اسرائیل نیمی از فرماندهان حزب الله را در جنوب لبنان حذف کرده است» گفت: این اظهارات گالانت بسیار مبالغه آمیز بوده و از او می‌خواهیم که در توهم زندگی نکند و واقع بین باشد.

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از این مقام سابق اسرائیلی اعلام کرد که مقدار موشک‌ها و سایر تجهیزات نظامی پیشرفته که حزب الله در اختیار دارد بسیار زیاد است و اکنون زمان جنگ در شمال نیست. ما باید واقع بین باشیم و اسرائیل نمی‌تواند هم‌زمان در غزه و لبنان بجنگد.

وی افزود که تاکنون بیش از 80 هزار شهرک نشین اسرائیلی در جبهه شمال آواره شده‌اند که نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند و ما اصلا نمی‌دانیم که جنگ در این جبهه چگونه شروع شد و چگونه پایان خواهد یافت. واقعیت آن است که عملیات‌های اسرائیل تاثیر زیادی روی توان رزمی حزب الله نگذاشته و ورود به یک جنگ گسترده با حزب الله بسیار دشوار است و عواقب سنگینی دارد. آنچه که در دو طرف مرزهای لبنان و اسرائیل (فلسطین اشغالی) رخ می‌دهد عملیات‌های تاکتیکی است که هیچ تاثیر عملی و راهبردی نداشته است.

1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روزشهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفتضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله

از طرف دیگر رسانه‌های عبری گزارش دادند که از زمان آغاز درگیری‌ها در شمال حدود 4000 هزار راکت و 600 موشک ضد تانک از طرف حزب‌الله به اسرائیل شلیک شده است.

«گیورا زلاتس» رئیس شورای منطقه‌ای در الجلیل اعلی نیز به نوبه خود گفت که در حال حاضر شهرک های شمالی کاملا خالی شده و همه از آمدن به اینجا می‌ترسند. آنچه که گالانت اخیرا گفته و برخی تحلیلگران نظامی اسرائیلی می‌گویند هیچ اهمیتی برای ساکنان شمال که آواره شده‌اند ندارد. اسرائیل باید تصمیم بگیرد که چگونه ساکنان شمال را در تابستان به خانه‌هایشان برگرداند.

از طرف دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که هدف راهبردی اسرائیل عقب راندن نیروهای ویژه رضوان حزب الله از مرزهاست تا ساکنان شمال بتوانند به خانه‌های خود برگردند اما می‌بینیم که این هدف محقق نشده است. در حال حاضر شهرک‌های شمالی خالی بوده و بعد از گذشت بیش از نصف سال از جنگ هیچ چشم اندازی برای پایان درگیری‌ها در شمال دیده نمی‌شود.

بعد از عملیات‌های پیشرفته حزب‌الله طی هفته‌های گذشته و به ویژه حملات ترکیبی و نیز عملیاتی که دو روز قبل علیه مقر فرماندهی تیپ گولانی ارتش اسرائیل انجام داد و به اعتراف منابع عبری، تلفات چشمگیری میان افسران این تیپ به جا گذاشت، رسانه‌های صهیونیستی بار دیگر به اشتباه محاسباتی و شکست اطلاعاتی ارتش اشغالگر اعتراف و اعلام کردند که اسرائیل روی این مسئله حساب کرده بود که حزب‌الله عملیات‌های خود را از یک سطح و حد خاصی بالاتر نخواهد برد اما اتفاقی که طی دوره اخیر شاهد آن بودیم کاملاً عکس این تصور است و همین مسئله اسرائیل را در برابر گزینه‌های سختی قرار می‌دهد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از تحلیلگران نظامی خود اعلام کرد که رسیدن پهپادهای حزب‌الله به شمال عکا یعنی «ما قبل از حیفا» باتلاقی را که ارتش اسرائیل در عرصه‌های مختلف از جمله جبهه لبنان با آن مواجه است، عمیق‌تر می‌کند؛ جایی که اسرائیل در قطع ارتباط میان جبهه جنوب لبنان و غزه به‌طور کامل شکست خورد و نتوانست نیروهای حزب‌الله را وادار به عقب‌نشینی از مرزهای فلسطین اشغالی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال