Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل شفافیت و اصلاح اقتصادی را موجب جلوگیری از تورم و بی ثباتی اقتصادی در بلند مدت دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تصریح کرد: مدیریت برخی منابع اقتصادی به دلایل مختلف در گذشته منجر به کاهش مشکلات اقتصادی نشده و چه بسا موجبات تورم افسار گسیخته را در بازار فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در برخی مواقع برخی کمک های دولتی زمینه حضور سودجویان برای ایجاد تورم در بازار را موجب شده و علاوه بر ایجاد هزینه برای دولت، منافع چندانی هم در معیشت مردم نداشته است.
استاندار اردبیل استفاده بهینه از منابع داخلی از سوی دولت را نیازمند مدیریت مناسب این منابع در حفظ ثبات اقتصادی عنوان کرد.
عاملی گفت: هر چند کنترل و تنظیم بازار بر اساس مدیریت مناسب منابع دولتی ممکن است در کوتاه مدت موجب سختی ها و مشکلاتی در برخی تولیدات شود، ولی اجرای آن برای قطع دست سودجویان، حفظ منابع کشور و کنترل بازار و ثبات اقتصادی گریزناپذیر است.
وی اظهار کرد: برخی از یارانه ها  غیرمستقیمی که از سوی دولت با خلق پول و از منابع مختلف تامین می شود، علاوه بر ایجاد تورم در بازار، در سفره دهک های پایین جامعه نیز تاثیرگذار نبوده و بیشتر این یارانه به دست دهک های بالا رسیده و موجب عمق شکاف طبقاتی نیز می شود.
استاندار اردبیل گفت: اصلاح و تحول اقتصادی در جامعه ممکن است به صورت موقتی در بازار اثر گذار باشد، ولی با پیش بینی و مدیریت نیازمندی ها، تامین اقلام در بازار و کنترل واحدهای تولیدی مشکلات کمتری را در این برهه شاهد خواهیم بود.
عاملی به اقدامات حمایتی دولت برای واحدهای تولیدی اشاره کرد و خواستار اطلاع رسانی به واحدهای مختلف تولید دام و طیور برای بهره مندی از این تسهیلات و حفظ میزان تولیدات خود شد.
در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانداران شهرستان های استان و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی، برنامه های خود برای مدیریت بازار، واحدهای تولیدی و تامین اقلام مورد نیاز را تشریح کردند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا تنظیم بازار مشکلات اقتصادی تورم دولت یارانه پول جامعه مشکلات معاون اردبیل استاندار اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس

فلسطینی‌ها قرار بود بعد از دیدن خون عزیزان خود به ترک غزه فکر کنند. آب و برق و گاز و غذا هم قطع شد و خانه‌هایشان ویران شد اما نرفتند.

رژیم کودک‌کش و جنایت‌کار صهیونیستی دیگر نمی‌داند برای پیش‌برد اهدافش چه کند.

دیگر خبرها

  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!