Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: حضور و اقدام سریع و به موقع آتش نشانان باعث جلوگیری از بروز خسارت سنگین در یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار لوازم و تزیینات خودرو و نمایشگاه اتومبیل شد.

محمد هادی قانع با اشاره به وقوع آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی در خیابان شهید قطبی بلوار ارتش، گفت: این حادثه امروز به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گزارش شد و مأموران پنج ایستگاه ۶،۱۹،۳،۵و ۱۸ به همراه خودرو‌های حامل تجهیزات تنفسی نجات و تانکر‌های آب به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد آتش‌سوزی در طبقه دوم یک ساختمان قدیمی در نبش خیابان رخ داده که طبقه اول با کاربری نمایشگاه اتومبیل و طبقه دوم به صورت مسکونی و انبار لوازم و تزیینات خودرو وجود داشت.

قانع گفت: آتش سوزی از بخش انبار مملو از لوازم یدکی و تزئینی خودرو آغاز شده و راه دسترسی به کانون حریق با بیش از ۱۵۰ حلقه لاستیک کاملا مسدود شده بود.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به تلاش آتش نشانان برای جلوگیری از گسترش حریق و به بار آمدن خسارت مالی، گفت: مشرفیت این ساختمان به بنا‌های مسکونی و تجاری مجاور، نمایشگاه اتومبیل طبقه اول، مسدود بودن راه دسترسی به کانون حریق و مهمتر از آن ناپایداری سقف این ساختمان قدیمی با وجود دود و شعله زیاد کار اطفا را با مشکلاتی روبه رو کرده بود از این رو آتش‌نشانان بلافاصله با تقسیم شدن به چند گروه وارد عمل شدند.

او گفت: تیم‌های عملیاتی با مدیریت دقیق حادثه ضمن تخلیه ساکنین از ساختمان‌های اطراف و تخلیه خودرو‌های موجود در نمایشگاه، راه‌های دسترسی به کانون حریق را مسطح و از سه جهت به مقابله به شعله‌های آتش پرداختند.

قانع با بیان بر اینکه در این حادثه هیچ یک از شهروندان و کسبه آسیبی ندیدند، گفت: این حادثه در کوتاهترین زمان ممکن اطفا و با تلاش همه جانبه آتش نشانان شعله‌های آتش از قسمت انبار این ساختمان تجاوز نکرد.

آتش‌نشانان پس از لکه‌گیری و تخلیه دود غلیظ به عملیات خود پایان دادند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اطفای آتش انبار لوازم و تزئینات خودرو آتش نشانی شیراز آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی

 به نقل از شهرداری قم،سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان 6 طبقه در بلوار جمهوری اسلامی اظهار داشت: شب گذشته دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۲۳:۲۲ آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در بلوار جمهوری اسلامی به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۵ دستگاه خودرو اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه ۱۸ نفر آتش‌نشان به محل آتش‌سوزی اعزام شدند، افزود: واحدهای عملیاتی بلافاصله به محل حریق رسیدند و مشغول عملیات اطفاء و نجات شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی از طبقه منفی ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیرهای خروج را مسدود کرده بود، ابراز کرد: خوشبختانه با سرعت عمل بالای آتش‌نشانان، آتش‌سوزی در لحظات اولیه مهار شد و شهروندانی که در طبقات گرفتار شده بودند از طریق راه‌پله و خودرو ویژه نردبان از داخل ساختمان خارج شدند.

به گفته سجادی، در این حادثه یک نفر از آتش‌نشانان دچار دودزدگی و مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: علت حادثه توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین