Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، مراسم دسته‌روی بانوان فاطمی و دختران سلیمانی «در سالروز طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان»  در شهرستان بابل برگزار شد.

امروز ۱۷ دی ماه سالروز اجرای سیاست ضدفرهنگی و استعماری کشف حجاب به دستور رضاشاه پهلوی است.

رضاخان بعداً از روی کار آمدن، برای رسیدن به اهداف شوم خود و زدودن فرهنگ ملت مسلمان ایران، با به وجود آوردن محیطی رعب‌آور، به اقداماتی پرداخت که هدف از آن اقدامات در نهایت، اجرای مأموریت پلید خود یعنی کشف حجاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اقدامات او صدور قانون «متحدالشکل کردن لباس» بود، وی استفاده از کلاه تمام لبه یا شاپو را برای مردان الزامی اعلام کرد و دستور جلب اشخاص بدون کلاه شاپو را صادر کرد. 

وی همچنین استفاده از لباس روحانیت را ممنوع و منوط به اخذ اجازه کرد،برگزاری مجالس عزاداری و روضه نیز موکول به کسب اجازه از شهربانی شد که غالباً شهربانی از صدور اجازه برای برگزاری مجالس خودداری می‌کرد.

این راهپیمایی که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر و بسیج جامعه زنان و خواهران ولایی و انقلابی شهرستان بابل ترتیب یافته بود و شرکت‌کنندگان در این مراسم موضوع حجاب و عفاف را یک مطالبه عمومی دانسته و بر ضرورت پاسداشت ارزش‌های اسلامی به عنوان تنها راه موثر برای صیانت جامعه از آسیب‌ها و انحرافات تاکید کردند.

راهپیمایان با سر دادن شعار‌های "حسین حسین شعار ماست حجاب افتخار ماست" و  فرهنگ بد حجابی آفت اجتماع است" پیروی خود از اصل ولایت فقیه اعلام و توطئه‌های شوم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی در اشاعه فرهنگ بی بند و باری و فساد در جامعه را محکوم کردند.

حجاب همواره برای مردم مؤمن و مسلمان کشورمان یک ارزش به شمار می‌آمده است. ارزشی که حاضر نبودند آن را به هیچ قیمتی از دست بدهند و جان خود را برای دفاع از این ارزش فدا کردند.

امروز مردم ولایت‌مدار شهرستان شهید پرور بابل با خروشی برخواسته از غیرت دینی، با برگزاری راهپیمایی باشکوهی نشان دادند که پای‌بندی به دین و ارزش‌های متعالی آن همچنان مهم‌ترین ویژگی و خواسته شهر شهیدان است.

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مراسم دسته روی بانوان فاطمی دختران سلیمانی سالروز کشف حجاب رضاخان 17 دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغ گوشی موبایل در امریکا توسط دختران با حجاب | تصویر

ویدیو از تبلیغ یک گوشی همراه منتشر شده که زنان مسلمان با حجاب را در حال بازی بسکتبال و عکس گرفتن به تصویر کشیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مس سونگون از شکست برابر سایپا گریخت/ توقف آریو برابر دریا بابل
  • اجلاسیه شهدای هنرمند استان تهران به میزبانی ری برگزار می شود
  • برگزاری جشن بزرگ روز دختر با عنوان «مثل ستاره» در سنندج
  • برگزاری جشنواره «دستپخت دخترانه» در لرستان
  • دریای بابل به دنبال پیروزی مقابل آریو اسلامشهر
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • محدودیت ترافیکی روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • تبلیغ گوشی موبایل در امریکا توسط دختران با حجاب | تصویر
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل