Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ناتو اعلام کرد این ائتلاف درباره خواسته روسیه مبنی بر اینکه همسایگان این کشور (مشخصاً کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق) به عنوان عضو ناتو پذیرفته نشوند، مصالحه نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز جمعه در نشست مجازی فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو اعلام کرد که این سازمان با روسیه در خصوص عضویت کشورهای جدید مصالحه نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ناتو گفت: «ناتو متعهد به گفتگوی مثمر ثمر با روسیه است، اما درباره عضویت کشورها مصالحه نخواهد کرد.»

وی با اعلام اینکه ناتو قصد دارد گفتگوهای امنیتی صریحی با روسیه داشته باشد، اظهار داشت: «البته همیشه این احتمال وجود دارد که دیپلماسی به نتیجه نرسد.»

استولتنبرگ افزود: «ما آماده‌ایم نگرانی‌های روسیه را بشنویم، اما انتظار داریم که روسیه نیز نگرانی‌های ما را بشنود.»

روسیه ناتو را به تشدید عمدی وخامت اوضاع پیرامون اوکراین متهم کردرایزنی بلینکن با متحدان ناتو درباره تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراینگفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل ناتو درباره تعامل با روسیهآنتونوف: خزیدن ناتو به اوکراین، تهدیدی جدی برای امنیت روسیه استبورل: درخواست عدم گسترش ناتو به سمت شرق غیرقابل قبول استکرملین: ادامه گسترش ناتو برای روسیه موضوع مرگ و زندگی استپوتین پاسخ نظامی روسیه به ادامه گسترش ناتو را بعید ندانست

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه ناتو اخبار روسیه ناتو دبیرکل ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان