Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی هژبری، سردبیر رسانه طرفداری در گفتگو با رادیو ورزش درخصوص حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به صحبت پرداخت.

به گزارش طرفداری؛ مهدی هژبری درخصوص این اتفاق گفت:

این مسئله اتفاق خوبی نیست. شما نمی توانید دست و پای یکی را ببندید و او را درون استخر آب بیاندازید و بگویید که چرا درست شنا نمی کنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون فوتبال می دانست محدودیت های استقلال و پرسپولیس را و می دانست که اگر به این دو باشگاه کمک نکند، آن ها نمی توانند مجوز بگیرند.

از سمت باشگاه ها کوتاهی انجام نشده است. فدراسیون فوتبال ما به کمیته بدوی دستور سختگیری داده است. بعد از این دستور کمیته بدوی خیلی راحت این ها را رد کرده و بعد دیده است که رد کردن این ها تبعات دارد به همین دلیل به کمیته استیناف دستور داده است که به این ها ارفاق کنند. همین تناقض باعث شد که AFC حساس شود. بالاخره یک روزی یک جایی این اتفاق رخ می داد. که از حرفه ای نمایی به حرفه ای شدن برویم. اما الان وقتش نیست. شما فکر می کنید اگر سال آینده از روز اول همه اش را برون سپاری کنند، فولاد و سپاهان می توانند مجوز بگیرند؟ باشگاه های عربستانی می توانند مجوز بگیرند؟ باشگاه عربستانی که ۲۷ میلیون یورو می دهد و بازیکن می خرد آیا اینقدر درآمد دارد؟

تیم های عربستانی هم همین مشکل را دارند. اما آن ها نیامدند تیم های اصلی خود را حذف کنند. یک اخطار داخلی به باشگاه های خود دادند و وقتی توجه نکردند، حذف شدند. ما آمدیم این دو باشگاه را قربانی کردیم. یک مقطع برای اینکه فدراسیون فشارها را از روی خود بردارد، یک خبری بیرون دادند که این دو باشگاه در آستانه حذف هستند و AFC می خواهد حذفشان کند. که این خبر اصلا صحت نداشت و AFC اصلا در جریان نبود. AFC سال هاست که این را برون سپاری کرده است که کشورها خودشان بررسی کنند. اما این ها AFC را حساس کردند. در دومین مقطع نیز مدیران باشگاه ها آمدند با آقای عزیزی خادم و مصطفوی جلسه گذاشتند و تشکر کردند که آن هم باز AFC را حساس کرد. یک واقعیت است که ما در حق این دو باشگاه ظلم می کنیم. سازمان لیگ درآمد های اصلی این دو باشگاه را نمی دهد. فدراسیون فوتبال امکان درآمدزایی را مهیا نمی کند. چرا این اتفاق رخ می دهد؟ من نمی خواهم به تیم های دیگر توهین کنم، اما چرا سپاهان مشکل بودجه ندارد؟ برویم یک پله جلوتر و ببینیم که مدیران این تیم ها را چه کسی تعیین کرده است.

من دو هفته پیش گفتم که ما حذف شدیم. آن ها از ما دفاعیه خواسته بودند نه اینکه مدارک خود را کامل کنیم. الان هم آن ها دفاعیه می خواهند. پرونده ایران دارد به کمیته اخلاق می رود. می گویند چرا این مدارک را دوبار متناقض اعلام کردید. خبر بد را من امشب شنیدم که از سال آینده هم حذف شدند که امیدوارم این خبر دروغ باشد. واقعا این تیم ها آسیب می بینند. هواداران شان آسیب می بینند. جریمه های سنگین در انتظار فدراسیون و باشگاه ها است. ما متاسفانه قواعد را رعایت نکردیم. مصاحبه های متناقض، قول های الکی. هنوز فکر می کنیم که در دوره ای هستیم که با یک تماس تلفنی بشود مشکلی را حل کرد. امروز یکی از دوستان هم می گفت که ما هنوز فرصت داریم که این ها شوخی است و مصرف داخلی دارد. به تیم ها کمکی نمی کند و فقط هواداران را عصبی می کند. صادقانه با مردم حرف بزنید. بیاییم بگوییم امروز که حذف شدند، از امروز درستش کنیم.

 وی درخصوص اینکه راه حل چیست گفت:

ما باید فوتبال خود را حرفه ای کنیم. باید مقدمات را فراهم کنیم. این هم در عرض یکی دوسال نمی شود. باید باشگاه ها ساختار مجزا داشته باشند. مالکیت دولتی را هنوز AFC ایراد نگرفته است. مالکیت مشترک را ایراد گرفته است. فیرپلی مالی نیز به زودی اتفاق می افتد و اگر رخ بدهد، نه تنها ما بلکه عربستان نیز به مشکل می خورد. منابع مالی ما در فوتبال مشخص نیست اما شروع این حرکت این است که ما فوتبال را به فوتبالی ها بسپاریم. در کشتی پیشرفت را می بینیم. کشتی را به خادم و بعد به دبیر سپردند و حالا پیشرفتش را می بینیم. فوتبال را بدهیم به دست بچه های فوتبال. اجازه بدهیم که خودشان فوتبال را مدیریت کنند.

وی درخصوص اظهار نظر صدری درخصوص مقصر بودن اولیایی گفت:

با تمام احترامی که برای آقای اولیایی قائل هستم، ایشان یک مصاحبه کردند و گفتند که با دستور از بالا، ما تضامینی گرفتیم از باشگاه ها و به این ها مهلت سه ماهه موقت دادیم. دوستان می دانستند که AFC دارد این مسائل را رصد می کند و این مصاحبه ها AFC را حساس کرد. ولی این قشنگ نیست دیگر. آقای صدری امروز ایشان را مقصر کند، دو هفته پیش داشت از آقای عزیزی خادم تشکر می کرد. من هنوز نمی دانم آقای صدری و آجورلو از چه بابت از رئیس فدراسیون تشکر می کردند. از بابت حذف شدن از آسیا تشکر می کردند؟

ما اگر بخواهیم دوباره دنبال مقصر بگردیم، به هیچ جا نمی رسیم. باید از همین امروز با صداقت ایراد ها را برطرف کنیم. هرکس باید ضعف خودش را بپذیرد و در همان راستا حرکت کند. شک نکنید که AFC در سال های آینده این فرجه را به استقلال و پرسپولیس می دهد به خاطر اینکه هوادار به ورزشگاه برمی گردد و این دو تیم پرهوادار هستند. اما قرار نیست تا قیامت آن ها صبر کنند تا ما به حرفه ای ها برسیم. 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال دو باشگاه باشگاه ها حرفه ای تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر

نشست فوری مهدی تاج و ارکان انضباطی فدراسیون فوتبال درپی اتفاقات بازی پرسپولیس-سپاهان برگزار خواهد شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از دستور کتبی کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به رییس فدراسیون فوتبال، جهت بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: پیرو دستور وزیر ورزش درباره برخی اتفاقات رخ داده در رقابت‌های لیگ برتر، با قید فوریت در جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی فدراسیون، اتفاقات مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار خواهد گرفت.

 

دیگر خبرها

  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • گزارشگر ایده‌آل رئیس فدراسیون فوتبال
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • برنامه گفتگوی اقتصادی از رادیو گفتگو
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج