Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقلیت‌های نژادی و به ویژه سیاه پوستان در جامعه آمریکا از جنبه‌های مختلف هدف تبعیض نژاد قرار می‌گیرند.

خبرگزاری میزان - نظارت بیش از حد بر جوامع آفریقایی آمریکایی در آمریکا منجر به زندانی شدن گسترده مردان و پسران سیاه پوست و نگرانی‌های شدید در مورد خشونت گسترده پلیس شده است.

در سال ۲۰۱۹، مردان سیاه پوست به میزان ۶ برابر بیشتر از مردان سفیدپوست زندانی شدند؛ این تفاوت برای مردان سیاه پوست ۱۸ تا ۱۹ ساله ۱۲ برابر بیشتر از مردان سفیدپوست همسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هنگام متوقف شدن از سوی پلیس آمریکا، احتمال مواجه شدن سیاه پوستان با اقدامات خشونت بار ۴ برابر بیشتر از سفید پوستان است.

علاوه بر این، احتمال کشته شدن سیاه پوستان از سوی پلیس آمریکا بسیار بیشتر از سفید پوستان است.

این حقایق آشکار بر استرس روانی که مواجهه با پلیس آمریکا ممکن است در اعضای جوامع سیاه پوست ایجاد کند، تأکید می‌کند.

گروهی از نویسندگان «JAMA Network Open» داده‌های بیش از هزار پرونده پزشکی افراد باردار سفیدپوست، سیاه‌پوست متولد آمریکا و سیاه‌پوست غیرآمریکایی را که در سال ۲۰۱۶ در یک سیستم بهداشتی بزرگ در مینیاپولیس، مینه‌سوتا زایمان کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

آن‌ها همچنین مواجهه با پلیس را در سطح سرشماری که این افراد در آن زندگی می‌کردند و همچنین تعداد مواجهه با پلیس را به عنوان زیاد یا کم طبقه بندی کردند.

آن‌ها دریافتند که احتمال زایمان زودرس برای زنان باردار سفیدپوست و سیاهپوست متولد آمریکا در تماس با پلیس تقریبا دو برابر بیشتر است.

بیشتر بخوانید: ادامه سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ در دوران بایدن روز جهانی حقوق بشر و وضعیت سخت اقلیت‎های نژادی در آمریکا

این مطالعه تعدادی از مسیر‌ها را از نژادپرستی ساختاری به پیامد‌های سلامت وضعیف در جوامع سیاه پوست - در این مورد خاص، افراد باردار و کودکان سیاه پوست - نشان می‌دهد.

یکی از این مسیر‌ها استرس روانی مزمن است.

از مطالعات دیگر این نتیجه به دست آمده که قرار گرفتن در معرض نژادپرستی ممکن است باعث استرس مزمن شود.

به عنوان مثال، از سال ۲۰۱۱، بررسی ملی سلامت کودکان (NSCH) آمریکا، نشان داد که قرار گرفتن در معرض نژادپرستی به عنوان یک تجربه نامطلوب دوران کودکی (ACE) اندازه گیری شده است.

این مطالعه همچنین اشاره می‌کند که پلیس آمریکا بیش از حد با ابعاد دیگر نژادپرستی ساختاری مرتبط است که ممکن است بر سلامت مادر تأثیر بگذارد و منجر به زایمان زودرس شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا حقوق بشر برابر بیشتر سیاه پوستان پلیس آمریکا سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| حمایت مردان آهنین از گربه‌سیاه پرسپولیس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محسن مسن‌آبادی، علی فاضلی و احمدرضا مسن‌آبادی، افتخارآفرینان ورزش استان مرکزی و شهر اراک که در مسابقات مردان آهنین حضور داشتند، در محل اردوی تیم آلومینیوم اراک حاضر شدند و برای شاگردان سید مجتبی حسینی آرزوی سربلندی و پیروزی داشتند.

آلومینیوم اراک از ساعت 18:15 امروز در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899862

دیگر خبرها

  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • عکس‌| حمایت مردان آهنین از گربه‌سیاه پرسپولیس!
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است