Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@20:25:03 GMT

تامین بیش از ۱۷۵ میلیون دز واکسن کرونا تاکنون

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۸۹۹۰

تامین بیش از ۱۷۵ میلیون دز واکسن کرونا تاکنون

به گزارش «تابناک»، دکتر محسن زهرایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند تامین واکسن کرونا در کشور گفت: بر اساس اطلاعات ما مجموعا بیش از ۱۷۵ میلیون دز واکسن کرونای داخلی و خارجی وارد سردخانه مرکزی واکسن کشور شده است و حدود ۸ میلیون دز دیگر هم به زودی از منابع داخلی تحویل خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به ایسنا درباره وضعیت واردات واکسن به کشور در شرایط فعلی، بیان کرد: واردات جهت تامین نیاز کشور صورت می‌گیرد و اگر نیازی باشد باید برای تامین آن اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین باید نیازسنجی شود که به واکسن نیاز داریم یا خیر؟ درصورتی که نیاز داشته باشیم ابتدا باید دید نیازمان داخل کشور قابل تامین است یا خیر و اگر قابل تامین نبود اقدام به واردات صورت گیرد. اکنون خوشبختانه ذخیره واکسن خوبی داریم و واکسن سازهای داخلی هم به ظرفیت تولیدی خوبی رسیدند و به نظر نمی‌رسد نیازی برای واردات بیشتر واکسن از خارج از کشور وجود داشته باشد. بعید است نیاز به قرارداد خرید مجدد داشته باشیم مگر اینکه شرایطی رخ دهد که نیاز به واردات باشد.

زهرایی تاکید کرد: اولویت اصلی هر کشوری تامین سلامت مردم است که واکسن‌ها همین هدف را دنبال می‌کنند. اینکه برخی کشورها عنوان می‌کنند تنها مسافرانی که نوع خاصی واکسن تزریق کرده باشند را پذیرش می‌کنند، چندان مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیست و این می‌تواند مانع ترددهای بین‌المللی شود؛ اما در هر صورت این تمهید اندیشیده شده است که مقادیری واکسن آسترازنکا و سینوفارم به عنوان واکسن‌هایی که خیلی از کشورها آن را تایید کردند، برای موارد خاص داشته باشیم.

او درباره میزان واکسن‌های ایرانی که تحویل وزارت بهداشت شده است، اظهار کرد: تاکنون حدود ۶ میلیون دز واکسن اسپایکوژن، ۱۳.۵ میلیون دز واکسن برکت و ۸ میلیون دز واکسن پاستوکووک تحویل گرفته‌ایم. همچنین ۵ میلیون دز واکسن کووپارس و حدود ۲ میلیون‌ دز واکسن فخرا آماده تحویل است و مراحل نهایی را طی می‌کنند.

زهرایی در پاسخ به سوالی درباره تزریق دز چهارم واکسن، تاکید کرد: اگر نیازی برای این موضوع وجود داشته باشد اقدام خواهیم کرد. فعلا نیازی وجود ندارد و تمرکز خود را برای تامین و تزریق دز سوم گذاشته‌ایم. در مورد کسانی هم که رژیم واکسن سه دزه داشته‌اند (پاستوکووک) در صورت نیاز به تزریق دز چهارم، این موضوع متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اومیکرون مذاکرات وین سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس ویروس کرونا واکسن کرونا واردات واکسن تامین واکسن اومیکرون مذاکرات وین سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس میلیون دز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دستگاه‌های CO2 ساز تولید این کارخانه علاوه بر تامین نیاز مصارف گلخانه ای کشور در نخستین تجربه صادراتی خود بخشی از نیاز کشورهای حاشیه خزر را هم تامین خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این محصول با نصف قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان