Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، بر خلاف اکثر آزمایش‌های پیشگیری از آلزایمر، این کارآزمایی جدید افراد را حداکثر ۲۵ سال قبل از زمان مورد انتظار شروع علائم ثبت نام می کند.

این پروژه "کارآزمایی پیشگیری اولیه" نام‌گذاری شده و بررسی می‌کند که آیا یک آنتی بادی مونوکلونال به نام gantenerumab قادر است پروتئین کلیدی عامل آلزایمر به نام بتا آمیلوئید را حذف و بیماری را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات قبلی نشان می‌دهد تجمع پلاک‌های آمیلوئید عامل بیماری آلزایمر است. محققان بر این باورند تجمع این پروتئین‌ از حدود دو دهه قبل از بروز علائم در مغز شکل می‌گیرد.

بر اساس مطالعات موثرترین راه برای پیشگیری از آلزایمر، جلوگیری از تجمع این پلاک‌هاست، اما بیشتر آزمایش‌ها در افرادی انجام شده که علائم خفیف یا شدید آلزایمر را دارند.

در این کارآزمایی جدید داوطلبانی مورد بررسی قرار گرفته که جوان هستند. خانواده داوطلبان جهش‌های ژنتیکی نادری دارند که باعث بروز آلزایمر در سنین جوانی، دهه ۳۰، ۴۰ و ۵۰، می‌شود. بر اساس مطالعات خانواده‌هایی که چنین جهش‌هایی را دارند، به احتمال ۵۰ درصد آن را به فرزندان خود منتقل می‌کنند. محققان در تلاشند تا تاثیر آنتی‌بادی gantenerumab را بر جلوگیری از تجمع پلاک بتاآمیلویید بر داوطلبان بررسی کنند.

نتایج این کارآزمایی نه تنها برای پیشگیری از آلزایمر در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد هستند، موثر است؛ بلکه راهکارهایی را برای مبتلایان در اختیار قرار می‌دهد.

برچسب‌ها زوال عقل آلزایمر سالمندان برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زوال عقل آلزایمر سالمندان زوال عقل آلزایمر سالمندان برگزیدگان علم پیشگیری از آلزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشی برای جلوگیری از آلزایمر + فیلم

حکیم حسین خیراندیش، متخصص طب سنتی در برنامه صبحانه ایرانی با اشاره به اینکه آلزایمر یکی از بیماری‌های رایج در سنین بالا است که روی حافظه تاثیر می‌گذارد گفت: می‌توان با اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی از ابتلا به آلزایمر پیشگیری و علائم آن را کاهش داد که خوردن شربت عسل آب زعفرانی، استشمام عطر، دود اسپند صبح و شب را توصیه کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • دستبند پلیس بر دستان قاتلان جوان ۲۳ ساله‌ حاجی آبادی
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • کاشت مو ، کلید داشتن موهایی جوان و شاداب
  • روشی برای جلوگیری از آلزایمر + فیلم
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • «تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران