Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور روز شنبه در این آیین گفت: این بیمارستان از یادگاران دوران دفاع مقدس است که در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان مجروح زیادی را مداوا و به ۹۳ هزار بیمار غیرمجروح از اهالی منطقه خدمت رسانی کرده است.
امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی افزود: بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا ۱۰ سال بعد از پایان جنگ همچنان در منطقه فتح المبین شوش برپا بوده و به اهالی منطقه خدمات درمانی رایگان ارایه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بار دیگر به منظور بازدید کاروان‌های راهیان نور در منطقه فتح المبین شوش برپا شده است تا راهیان نور از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی به مجروحان رزمنده در دوران دفاع مقدس قرار گیرند.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حاشیه آیین راه اندازی بیمارستان صحرایی ارتش در یادمان فتح المبین شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح خدمات بهداری رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بهداشت و درمان ارتش در جنگ و بعد از آن در بحران های مختلف از جمله کرونا همواره در کنار وزارت بهداشت درمان بوده است .

سرتیپ کیومرث شرفی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۵۳ بیمارستان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس برپا کرد، افزود: یک میلیون مجروح در طول هشت سال دفاع مقدس در بیمارستان‌های صحرایی ارتش تحت درمان قرار گرفتند.
وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار نفر از کادر درمان ارتش شامل امدادگر، پرستار، پزشک یار و پزشک در طول جنگ در بیمارستان‌های صحرایی به رزمندگان خدمات رسانی کردند.
معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام ۱۰۰ هزار عمل جراحی اثربخش بر روی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس را از جمله خدمات ارایه شده از سوی بیمارستان‌های صحرایی ارتش برشمرد و گفت: هدف از برپایی بیمارستان صحرایی شهید مخبری ارتش در منطقه عملیاتی فتح المبین معرفی خدمات ارایه شده از سوی رسته بهداری نیروی زمینی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه نیروهای رسته بهداری ارتش در طول دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان به مصدومان، مجروحان و شهدای رزمنده خدمت رسانی کردند، افزود: این بهداری در عملیات فتح المبین ۱۵ اورژانس و ۴۰۰ تخت بستری فعال در خط مقدم احداث کرد همچنین ۱۰۳ پزشک در این عملیات رزمندگان را از نظر درمانی پشتیبانی کردند.
سرتیپ شرفی بیان کرد: بیمارستان صحرایی شهید مخبری ارتش که امروز در منطقه عملیاتی فتح المبین برپا شد در طول هشت سال دفاع مقدس به ۹۷ هزار رزمنده مجروح خدمات درمانی ارایه کرد همچنین ۹۳ هزار بیمار غیر رزمنده از اهالی بومی منطقه نیز در این بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.
وی به تخلی هشت هزار و ۱۱۸ شهید از این بیمارستان در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید مرتضی آوینی از جمله شهدای والامقامی است که در این بیمارستان خدمات درمانی دریافت کرده است.
معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این بیمارستان تا سال ۱۳۷۶ در زمینی به مساحت یکهزار مترمربع با ۱۲ اتاق عمل و ۱۲ سوله بستری در منطقه عملیاتی فتح المبین شوش برپا بوده و با بخش‌های مختلف به اهالی منطقه خدمات درمانی رایگان ارایه کرده است.

وی هدف از برپایی مجدد این بیمارستان در منطقه فتح المبین را زنده کردن یاد و نام شهدا و به تصویر کشیدن ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش روز شنبه با حضور ویدئوکنفراسی فرمانده کل ارتش در منطقه فتح المبین شوش راه اندازی شد.

برچسب‌ها کرونا مشهد جنگ تحمیلی دفاع مقدس ایرنا نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران فتح المبین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد جنگ تحمیلی کرونا مشهد جنگ تحمیلی دفاع مقدس ایرنا نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران فتح المبین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران طول هشت سال دفاع مقدس منطقه فتح المبین شوش بیمارستان صحرایی خدمات درمانی صحرایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب آسیا،   حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان