Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه مواضع عربستان و رژیم صهیونیستی علیه مقاومت یکی است تاکید کرد که هرگز در برابر این هجمه‌های سعودی ساکت نخواهیم ماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه نماز جمعه به بررسی تحولات اخیر این کشور و توطئه‌های محور آمریکایی -سعودی در لبنان پرداخت و اعلام کرد، دولت آمریکا همچنان لبنان را محاصره کرده و درد و رنج مردم را افزایش می‌دهد و مانع از اجرای پروژه انتقال گاز مصر به نیروگاه‌های لبنان و واردات برق از اردن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز با وجود وعده‌های دروغین سفیر آمریکا که سعی دارد با فرافکنی‌های خود لبنانی‌ها را دچار این توهم کند که آمریکا به آنها کمک می‌کند و برای حل مشکلات آنها در تلاش است، هنوز هیچ مجوزی برای آغاز پروژه انتقال انرژی از مصر و اردن به لبنان صادر نشده است.

شیخ دعموش ادامه داد، آمریکا هرگز به دنبال یافتن راه حل برای مشکلات لبنان نیست و به امید دستیابی به دستاوردهای سیاسی و کسب اکثریت پارلمانی برای نمایندگان خود و تبدیل پارلمان لبنان به بستری برای هدف قرار دادن مقاومت و محدود کردن نقش آن، فشار خود را علیه لبنانی‌ها افزایش می‌دهد.

این مسئول حزب الله تصریح کرد، رفتار واشنگتن لبنانی‌ها را موظف می‌کند که روی دولت آمریکا شرط‌‌بندی نکنند؛ زیرا آمریکایی‌ها قبل از اطمینان از تحقق اهداف خود و تسلیم کردن لبنانی‌ها در برابر اراده و پروژه واشنگتن در لبنان و منطقه، چیزی در اختیار این کشور قرار نمی‌دهند.

لبنان در 2021| از ادامه شکست‌های محور آمریکایی مقابل حزب الله تا ناامیدی دولت بحران زده میقاتی از شیخ نشینان خلیج فارسمقام حزب الله: خون شهید سلیمانی تولدی تازه برای محور مقاومت استپهپادهای حزب الله لبنان کابوس رژیم صهیونیستی

وی در ادامه تاکید کرد، در این میان عربستان سعودی ابتکار عمل را برای اعلام خصومت با مقاومت و حزب الله لبنان به دست گرفته و حزب الله را حتی قبل از آغاز جنگ یمن در لیست موسوم به تروریسم خود قرارداد. نظام عربستان با مناسبت یا بدون مناسبت همچنان به دشمنی و هجمه علیه حزب‌الله روی می‌آورد. ادعاهای اخیر شاه سعودی که در آن حزب الله را تروریسم توصیف کرد، ادامه سلسله مواضع و اظهارات خصمانه و تحریک آمیز ریاض است که هر از چندگاهی مسئولان سعودی علیه حزب الله مطرح می‌کنند.

هرگز در برابر هجمه‌های سعودی ساکت نخواهیم ماند

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد، مواضع عربستان در قبال حزب الله با مواضع اسرائیل در برابر مقاومت یکی است و می‌بینیم که عربستان در حال دشمنی و تجاوز علیه قشر بزرگی از مردم شریف لبنان است و بنابراین دیگر نمی‌توان در برابر این رفتارها سکوت کرد. ما هرگز در برابر حملات و هجمه‌های عربستان ساکت نخواهیم ماند و «هر کسی که در را بکوبد جوابش را خواهد شنید».

شیخ دعموش در ادامه با انتقاد از مواضع برخی مسئولان لبنانی در دفاع از عربستان اعلام کرد، بهتر بود لبنانی‌هایی که برای دفاع از رژیم سعودی قیام کردند به جای تملق برای رژیم عربستان و تلاش جهت کسب رضایت پادشاهان و شاهزادگان به امید به دست آوردن برخی امتیازات مالی، شجاعت دفاع از مردم لبنان را داشتند که از خلال مقاومت هزاران شهید را برای آزاد سازی لبنان و حمایت از کشورشان تقدیم کردند.

این مقام حزب الله در پایان گفت ، سیاست‌های عربستان علیه لبنان بسیار توهین آمیز و خصمانه است در وهله اول کشور را در معرض باج‌خواهی بیشتر رژیم سعودی که در حال تحقیر مردم لبنان و ضربه به حاکمیت و عزت ملی آن است، قرار می‌دهد.

سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دوشنبه شب خود که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان انجام داد، به ادعاهای واهی شاه سعودی علیه حزب الله و متهم کردن آن به تروریسم و قاچاق مواد مخدر اشاره کرده و گفت: «کسانی که این ادعاها را مطرح می‌کنند همان کسانی هستند که از داعش و تروریسم حمایت کردند. تروریست کسی است که داعش را در جهان منتشر کرده و این همان عربستان سعودی است. تروریست همان جریانی است که هزاران سعودی را اجیر می‌کند تا در عراق عملیات تروریستی انجام دهند. تروریست کسی است که 7 سال جنگ را ضد مردم مظلوم یمن به راه انداخته و تمامی این ملت را به خاک و خون کشیده است. تروریست کسی است که ده‌ها هزار یا صدها هزار نفر از لبنانی‌ها را مورد محاصره قرار داده و آنها را به عنوان گروگان گرفته و به این ترتیب دولت لبنان را تهدید می‌کند».

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان لبنانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله لبنان بامداد شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری "العهد"، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیرو‌های فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

به دنبال این اقدام صهیونیست‌ها، حزب الله در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی جولان اشغالی شلیک کرد.

همچنین حزب الله لبنان از گیر افتادن کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی در کمین این گروه مقاومت خبر داد.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان