Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری در واشنگتن به بحران اوکراین اشاره کرد و گفت که دستیابی به یک راه حل سیاسی با روسیه در این خصوص همچنان محتمل است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روسیه را به ارائه "روایت نادرست" مبنی بر اینکه این کشور در معرض تهدید اوکراین و ناتو برای توجیه افزایش نیرو در نزدیکی مرز خود با روسیه است، متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن پیش از دیدار دیپلمات‌های آمریکا و روسیه در اروپا در هفته آینده با هدف کاهش تنش بین روسیه و غرب و پس از دیدار مجازی با وزرای خارجه ناتو در اوایل روز جمعه، در وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت که روسیه سال‌ها در جهت تضعیف نهادهای دموکراتیک اوکراین، مداخله در سیاست آن، مسدود کردن انرژی و تجارت و ایجاد بی‌اعتمادی با تبلیغات و اطلاعات نادرست تلاش کرده است.

بلینکن گفت، روسیه نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ سرباز را در نزدیکی مرز خود با اوکراین مستقر کرده بود، و با توجیه این کار براساس "اطلاعات نادرست" مبنی بر اینکه اوکراین به دنبال تحریک درگیری است، برنامه‌هایی برای بسیج دو برابر این تعداد در یک زمان بسیار کوتاه داشت.

وی تصریح کرد که اگر روسیه به گفتگو برای مهار بحران میان این کشور و اوکراین تن دهد، «راه حل دیپلماتیک» همچنان امکان پذیر است. اما گفت: در صورت هرگونه تجاوز جدید از سوی روسیه با قدرت آماده پاسخگویی هستیم اما راه حل دیپلماتیک را اگر روسیه به آن تن دهد ترجیح می‌دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایالات متحده همچنین پیش‌تر در سخنانی به کی‌یف وعده داد که هیچ بحث و گفتگویی در باره اوکراین بدون حضور این کشور در نخواهد گرفت.

وی در گفتگویی تلفنی با همتای اوکراینی خود همچنین بار دیگر به احتمال واکنش‌ها و پاسخ‌های بالقوه ایالات متحده و متحدانش به تجمع نیروهای روسیه در مرز این کشور با اوکراین و احتمال هرگونه تهاجم نظامی علیه کی‌یف اشاره کرده است.

مذاکرات روسیه با ایالات متحده قرار است با هدف تلاش برای تنش‌زدایی طی روزهای نهم و دهم ژانویه پیگیری شود.

مسئولان ناتو و مقامات روسیه نیز روز دوازدهم ژانویه در راستای طرحی امنیتی که پیش‌تر از سوی مسکو به اروپایی‌ها پیشنهاد شده و نیز در تلاش برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه ناتو آنتونی بلینکن اوكراين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در این دیدار  گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود روابط دو کشور ایران و روسبه ارایه کرد.

جلالی با اشاره به  گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت  گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد برسی قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه در این دیداد با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین المللی و منطقه ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی