Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: اولویت اصلی شرکت گاز استان کردستان در فصل سرد سال تامین گاز برای مصرف منازل مسکونی است و در صورت لزوم مصرف گاز طبیعی صنایع و نیروگاه‌های تولید برق محدود می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال تا پایان آذرماه، 2 میلیارد و 299 میلیون و 314 هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 9 درصد بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعله‌گری اضافه کرد: در آذرماه امسال 377 میلیون و سه هزار و 906 مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شد و این رقم در مدت مشابه سال گذشته 345 میلیون و 505 هزار و 861 مترمکعب بوده است که 9 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (18تا 21درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز توصیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان دو جداره و عایق کردن در و پنجره، عایق کاری سیستم حرارت مرکزی، اصلاح موتورخانه، بستن درب اتاق‌هایی که از آن استفاده نمی‌شود و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر رادیات را از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف گاز ذکر کرد.

فعله‌گری گفت: بهتر است صرفه‌جویی را از ساده‌ترین راه‌ها شروع کنید که با کم کردن دمای خانه و پوشیدن لباس گرم می‌توانید در مصرف گاز صرفه‌جویی قابل‌توجهی کنید؛ یعنی با کم کردن فقط یک درجه از دمای خانه می‌توان هزینه‌هایی را که صرف گرمایش منزل می‌شود تا پنج درصد کاهش داد.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اصلاح روشنایی معابر گفت: برای اصلاح روشنایی معابر، فعالیت‌های خوبی در دو استان کردستان و یزد آغاز شده است که ان‌شاءالله به زودی به نتیجه برسد.

سخنگوی برق ادامه داد: هم‌زمان از ۷ سرمایه گذار در ۷ استان دیگر درخواست سرمایه گذاری آماده کردیم و بخشی از تهران نیز در طرح‌های اصلاح روشنایی معابر قرار دارند.

او در خصوص میزان صرفه جویی برقی که از این محل محقق خواهد شد، گفت: در هر کدام از این استان‌ها مشخص است که چه میزان صرفه جویی با این اقدام محقق می‌شود، اما در مجموع و در تمامی استان‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات کاهش مصرف را از این محل خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد