Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت سونوس برنده مبارزه حقوقی علیه گوگل در پرونده مربوط به امتیاز‌های انحصاری فناوری اسپیکر‌های هوشمند شد که مدعی است توسط این غول اینترنتی نقض شده اند.

به گزارش بازارنیوز، حکم دادگاه تجاری آمریکا به معنای آن است که اسپیکر‌های هوشمند گوگل و سایر دستگاه‌های خانگی هوشمندی که از امتیاز‌های انحصاری متعلق به سونوس استفاده کرده اند، نمی‌توانند به آمریکا وارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سونوس اعلام کرده است اگر گوگل حاضر نشود هزینه مجوز را به این شرکت پرداخت کند، باید امکانات اسپیکرهایش را تنزل دهد. اما گوگل اعلام کرده که راه حل‌هایی را طراحی کرده تا از هر گونه اختلالی اجتناب کند. این غول فناوری اعلام کرده که با حکم صادره از سوی کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا موافق نیست و به دفاع از خود در برابر ادعا‌های بی معنی سونوس درباره شراکتشان و مالکیت معنوی ادامه می‌دهد.

کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا اعلام کرد گوگل تمامی پنج امتیاز انحصاری که سونوس درباره آن‌ها شکایت داشته، را نقض کرده است و تصمیمی که اولین بار در اوت سال ۲۰۲۱ گرفته بود را تایید کرد.

این امتیاز‌های انحصاری مربوط به اسپیکر‌های مولتی روم و نحوه تنظیم شبکه‌ای آن‌ها برای پخش همزمان موسیقی با بلندی صدای یکسان در اتاق‌ها یا محدوده‌های مختلف یک خانه است. قابلیت مولتی روم هنگامی که نخستین بار عرضه شد، قابلیت منحصر سنوس بود و جایزه نوآوری را در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۰۵ نصیب این شرکت کرد.

گوگل به تغییرات طراحی که در زمان مبارزه حقوقی ارائه کرده بود و از استفاده از امتیاز‌های انحصاری سونوس اجتناب کرده بودند، اشاره و اعلام کرد کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا با سیستم جدید مخالفت نکرده است.

با این حال تیم خانه هوشمند گوگل نِست اطلاعیه‌ای را منتشر و اعلام کرد کاربران باید هر اسپیکر را به صورت جداگانه تنظیم کنند و دیگر نمی‌توانند صدای اسپیکر‌ها را با استفاده از دکمه صدای فیزیکی تلفن به صورت شبکه‌ای تنظیم کنند. شمار کوچکی از کاربران هم ممکن است لازم باشد از یک اپلیکیشن ویژه برای تکمیل تنظیمات استفاده کنند.

سخنگوی گوگل گفت: اگرچه با تصمیم امروز موافق نیستیم، اما از این که کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا طراحی‌های اصلاح شده ما را تایید کرد، قدردانی می‌کنیم و انتظار نداریم واردات یا فروش محصولاتمان مشکلی پیدا کند. گوگل اعلام کرد به دنبال بازبینی مجدد این تصمیم خواهد بود.

بر اساس گزارش شبکه بی بی سی، سونوس و گوگل درگیر یک سلسله اختلافات بلندمدت شده اند و در خصوص استفاده از دستیار‌های هوشمند مانند دستیار گوگل در فناوری سونوس درگیر شدند. چند شکایت دیگر بین این دو شرکت در جریان است.

/ایسنا

برچسب ها: شکست گوگل ، حکم ممنوعیت واردات ، اسپیکر هوشمند لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QHs

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شکست گوگل حکم ممنوعیت واردات اسپیکر هوشمند امتیاز های انحصاری اسپیکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی

«علی انتظاری» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در دانشگاه‌های این کشور برای سرکوب اعتراضات در حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: آمریکا دارای یک «نظام رسانه‌ای» است که در دوره‌ای بسیار دقیق و حساس عمل می‌کرد و هیچ شبهه‌ای را بی‌پاسخ باقی نمی‌گذاشت اما در حال حاضر کارآمدی این نظام را از دست داده است.

وی با بیان اینکه این اعتراضات قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که دولت آمریکا از نظر رسانه‌ای دچار شکست شده که این موضوع، مهم‌تر از اتفاقات دیگر است.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا توانایی ساماندهی افکار عمومی را ندارد و این مساله بسیار مهم‌تر از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکاست گفت: این اتفاق نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است؛ افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، در واقع فرزندان سرمایه‌داران این کشور و قشر برگزیده آمریکایی هستند که از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، خون‌شان به جوش آمده است.

انتظاری تصریح کرد: علی‌رغم قدرت و گنبد آهنین رسانه‌ای و همچنین نظام کنترل شدید در آمریکا، شاهد بروز چنین اعتراضاتی هستیم که در نوع خود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه واقعیت آزادی در آمریکا، آزادی ذاتی نیست و فقط احساس آزادی وجود دارد گفت: هر زمانی که دولت آمریکا احساس خطر کند، آزادی منتفی می‌شود؛ شعارهای معترضان در آمریکا خیلی ملایم است و حتی معترضان در شعارهاشان موجودیت آمریکا را زیر سوال نمی‌برند اما با این وجود، دولت‌مردان حتی در این سطح را هم برنمی‌تابند.

کد خبر 6090000 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد