Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_اهالی روستای ۱۰ خانواری بورک علیا از توابع دهستان سیلاب و کلوار شهرستان مارگون از نعمت شبکه برق محروم هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، روستای بورک علیا با 10 خانوار و جمعیت افزون بر 30 نفر در 150 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و اهالی این روستا با وجود خدمات زیاد نظام، ولی به دلیل عمق محرومیت تاریخی هنوز از برخی امکانات حداقلی از جمله برق محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دهستان سیلاب و کلوار از توابع شهرستان نوپای مارگون با 22 روستا و جمعیتی بیش از 540 خانوار در آخرین نقطه از استان کهگیلویه و بویراحمد و هم مرز با استان چهار محال و بختیاری قرار گرفته و نبود امکانات اولیه زندگی از جمله آب‌شرب سالم، برق، جاده دسترسی، گاز و سایر امکانات دیگر اهالی این مناطق را رنج می‌دهد و فقر و محرومیت در این مناطق دل هر رهگذری را به درد می‌‌آورد.

این روزها استفاده از نعمت برق برای حیات بسیار ضروری بوده و زندگی در نبود برق برای مردم اصلأ امکان‌پذیر نیست اما برخی از خانوارهای روستای بورک علیا همچنان از این نعمت حیاتی محروم بوده و هیچ فریادرسی ندارند.

عبدالکریم یکی از اهالی روستای بورک می‌گوید: زندگی در نبود برق برای هرکسی در هر منطقه‌ای بسیار سخت است و انگیزه برای ادامه زندگی را از انسان سلب می‌کند با اینهمه اما سالیان زیادی بوده که برق نداریم و هیچ اقدامی هم نمی‌توانیم در این باره انجام دهیم.

وی گفت: شرایط زندگی الان مثل قدیم نیست که بتوان بی‌برقی را تحمل کرد، خیلی از وسایل زندگی امروزی برقی بوده و استفاده از برق بسیار ضروری است.

ابراهیم یکی دیگر از اهالی روستای بورک علیا می‌گوید: بسیاری از اهالی روستا فرزند دانش‌آموز و دانشجو دارند و استفاده از برق برای آنها ضروری است به طوری که زندگی بدون برق اصلا ممکن نیست.

وی گفت: فقر و محرومیت و نبود امکانات لازم و حداقلی سبب شده که خیلی از اهالی روستا به ناچار روستا را ترک کرده و به شهر مهاجرت کنند اما برخی دیگر از اهالی روستا که شرایط مهاجرت نداشتند به ناچار در روستا ماندند و کمبود امکانات را تحمل می‌کنند.

روستای بورک علیا بیش از 10 خانوار جمعیت دارد و بر اساس قانون تمامی اهالی روستا می‌بایست از امکانات یکسان برخوردار باشند اما شرایط فعلی اینطور نبوده و نبود امکانات بر فقر و محرومیت بیش از پیش اهالی روستا افزوده است.

باتوجه به اینکه به دلیل عمق محرومیت و بالا بودن هزینه خدمات رسانی با وجود ره‌های ارتباطی سخت گذر و پراکندگی روستاها هنوز آبادی‌هایی وجود دارد که بیش از اندازه محروم بوده و هیچ عزمی برای محرومیت‌زدایی و کاهش فقر و محرومیت در این قبیل روستاها از سوی مسئولان وجود ندارد.

برق امروزه یک نیاز اساسی محسوب شده و دولت‌ها وظیفه دارند با توزیع عادلانه امکانات در همه نقاط کشور شرایط زندگی را برای مردم تسهیل کنند و هرگونه کم‌کاری در این میان از سوی هیچ نهاد و ارگانی قابل قبول نیست.

فقط چند خانوار برق ندارند

رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مارگون در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: بیشتر اهالی روستای بورک علیا دارای برق بوده و تنها چند خانوار هستند که هنوز برق‌دار نشدند.

محمد راوند افزود: برای برق‌دار کردن این چند خانوار در روستای بورک علیا کروکی را ترسیم کرده و حریم مورد نیاز را تعیین کردیم و جهت اقدام نهایی برای ادارات بنیادمسکن و منابع طبیعی نیز استعلام فرستاده و منتظر جواب استعلام هستیم.

وی عنوان کرد: این تعداد خانوار داخل بافت و محدوده قدیم روستا نیستند و حدودأ 300 متر دورتر از حریم روستا بوده و به تازگی ساخته شدند، به همین دلیل برای نصب پایه برق باید از برخی ادارات استعلام کنیم که در محدوده زمین‌های منابع طبیعی نباشیم و پس از دریافت استعلامات برای این خانوارها نیز برق‌رسانی می‌کنیم.

نوسانات و ناپایداری‌های شبکه برق در استان کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود شبکه انتقال فرسوده عامل قطعی برق در استان کهگیلویه و بویراحمد است ٖآب و برق مناطق سیل‌زده استان فارس وصل شد/ راه‌های ارتباطی بیشترین خسارت را داشته‌اند

راوند تصریح کرد: باتوجه به اینکه شهرستان مارگون یک شهرستان نوپا و جدید است به همین خاطر حجم کارهای ادارات بسیار بالا است و اهالی روستای بورک علیا باید به‌صورت مداوم پیگیر حل این مشکل باشند تا ان‌شاء‌الله مشکل بی‌برقی آنها نیز حل شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق تلاش می‌کند تا برق را به دورترین نقاط شهرستان برساند و همه مردم از نعمت برق برخوردار باشند، امیدوارم مشکلات اهالی روستای بورک علیا نیز حل شود.

انتهای پیام/544/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو استان کهگیلویه و بویراحمد اهالی روستا فقر و محرومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد، براساس این گزارش این سامانه تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.
رگبار پراکنده، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید از ویژگی‌های این سامانه بارشی است.

دیگر خبرها

  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • بهسازی نهرهای کشاورزی روستای آق قلعه به همت اهالی
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ