Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:17:56 GMT

بیش از هشت میلیون قطعه طیور در بروجرد واکسینه شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۰۴۰۲

بیش از هشت میلیون قطعه طیور در بروجرد واکسینه شد

محمدرضا جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت واکسیناسیون ۷۵۲ هزار و ۳۲۰ راس دام سبک و سنگین نیز انجام شد.

وی همچنین انجام ۱۲ هزار و ۲۵۲ مورد واکسیناسیون تب برفکی گاوی و شناسایی حدود ۱۴۵ هزار راس دام مبتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در این مدت ۲ هزار مورد تست سل و بروسلوز گاوی و ۱۸ هزار و ۸۳۸ مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سبک و سنگین انجام شده است.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: در ۹ ماهه نخست امسال نظارت و بازرسی بر کشتار چهار میلیون و ۵۴ هزار قطعه طیور صنعتی و ۷۸ هزار و ۱۰۲ راس دام انجام و ۴۲ هزار و ۲۶۱ قطعه لاشه طیور ضبط و معدوم شده است.

جباری تعداد مراجعان به درمانگاه دامپزشکی بروجرد در سالجاری را یکهزار و ۵۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۹ پرونده تخلفاتی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۲۴ هزار و ۱۴۲ مورد واکسن آبله گوسفند و بز تزریق شده است تصریح کرد: همچنین ۹ هزار و ۷۱۷ مورد گواهی بهداشتی حمل فرآوده های خام دامی امسال صادر و  هفت هزار و ۸۲۰ مورد بازدید از اماکن عرضه این محصولات صورت گرفته است.

شهرستان بروجرد دارای ۲۲۰ واحد مرغداری و دامداری است.

برچسب‌ها بروجرد دام و طيور واکسن لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد دام و طيور واکسن بروجرد دام و طيور واکسن لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی، گفت: اجرای واکسیناسیون به موقع دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، همچنین رعایت اصول امنیت زیستی و آموزش دامداران از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک است.

دکتر سید محمد سیاح، افزود:طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری ویروسی بسیار واگیر در گوسفند و بز است و این بیماری به شدت قابل انتقال در جمعیت نشخوارکنندگان کوچک و همچنین مشترک میان حیات وحش و جمعیت دام‌های اهلی است.

او گفت: عمده‌ترین راه انتقال، تردد دام آلوده در مکان‌هایی که تماس با حیوانات وحشی داشته و یا از آبشخور‌های مشترک استفاده می‌کننداست.

وی، افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات چشم، بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر و سپس تلف می‌شود، لذا در صورت شیوع، می‌تواند خسارات فراوانی به جمعیت دامی منطقه وارد می‌کند.

سیاح، تأکید نمود: از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری، انجام واکسیناسیون به موقع دام‌ها و همچنین رعایت کلیه اصول امنیت زیستی در جابه‌جایی دام‌ها، دفن صحیح لاشه دام آلوده و ضد عفونی آبشخور‌ها است.

 

 

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • ۱۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان/ صادرات مرغ افزایش می‌یابد
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین