Web Analytics Made Easy - Statcounter

این دو منبع که یکی از آنها از رهبران جریان صدر و دیگری از رهبران اهل سنت است به خبرگزاری شفق نیوز گفتند: مقتدی صدر، رهبر جریان صدر توانست فراکسیون اکثریت را شامل ۱۸۰ نماینده تشکیل دهد.

این دو منبع افزودند که صدر در اولین جلسه پارلمان عراق طی فردا یکشنبه، فراکسیون خود را به همراه امضای نمایندگان به عنوان بزرگترین فراکسیونی که وظیفه تشکیل دولت آینده را برعهده دارد، معرفی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روز جمعه، مقتدی صدر در توئیتی با اشاره به احزاب سیاسی متحد خود برای تشکیل دولت نوشت: اراده مردم همان حکومت اکثریت ملی است و هیچ فشار خارجی ما را از آن منصرف نخواهد کرد و هر تهدیدی قاطعیت ما، عزم و پیشروی‌مان به سمت یک عراق اصیل، آزاد و دموکرات را بیشتر می‌کند.

به گفته منابع، منظور صدر، حزب دموکرات کردستان (۳۱ کرسی)، ائتلاف تقدم (۳۷ کرسی)، ائتلاف عزم (۱۴ کرسی) و ائتلاف تصمیم (۵ کرسی)، به اضافه فراکسیون صدر است که در انتخابات با ۷۳ کرسی پیروز شد.

این دو منبع گفتند که جناح‌های کوچک‌تر و مستقل سیاسی نیز به فراکسیون اکثریت تشکیل‌شده توسط صدر ملحق شده‌اند.

مقتدی صدر برای تصویب دولت جدید به آرای اکثریت نمایندگان مجلس (نیم به علاوه یک) یعنی ۱۶۵ نماینده نیاز دارد.

از سوی دیگر ائتلاف العزم، دومین ائتلاف بزرگ اهل سنت عراق که برای به دست آوردن کرسی ریاست پارلمان با ائتلاف "تقدم" به رهبری محمد الحلبوسی، رئیس سابق پارلمان، رقابت می‌کند "محمود المشهدانی"، قدیمی‌ترین عضو آن را برای ریاست جلسه روز یکشنبه پارلمان معرفی کرد.

پارلمان جدید اولین جلسه خود را فردا به ریاست محمود المشهدانی برای انتخاب رئیس پارلمان و دو معاون برگزار می‌کند.

برهم صالح پیشتر با صدور فرمانی، روز ۹ ژانویه سال آتی میلادی (۱۹ دی ماه) را به عنوان تاریخ برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید عراق تعیین کرد. در فرمان رئیس جمهور عراق آمده است که مُسن‌ترین فرد در میان نمایندگان حاضر در پارلمان، ریاست سِنی جلسه را برعهده خواهد داشت.

310 310

کد خبر 1590331

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مقتدی صدر عراق انتخابات پارلمانی عراق مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟

زی‌سان: مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

tags # عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟