Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه اطلاعات در یادداشتی پیرامون مذاکرات وین نوشت: ظاهراً وزارت خارجه ما و هیأت نمایندگی ایران در نشست وین و صداوسیما به جز تکرار جملات کلیشه‌ای مانند «مذاکرات خوب پیش می‌رود» یا «پیشنهاد‌های ما در دستور توافق قرار گرفته است و…» چیز دیگری عاید مخاطبان نمی‌شود.

خبر «ادامه دور هشتم مذاکرات در روز‌های آتی، مسائل دشوار و چالش برانگیز روی میز ۱+۴ و آمریکا» از آخرین اخبار وین است که در شرح آن چنین آمده است‌: «منابع نزدیک به مذاکرات می‌گویند که گفتگو‌ها در سطوح کارشناسی و سیاسی در چارچوب دیدار‌های دوجانبه و چندجانبه میان ایران و ۱+۴ و نیز میان ایران و آمریکا از طریق مکاتبات غیررسمی با محوریت هماهنگی کننده کمیسیون مشترک برجام در روز‌های آتی ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر خارجه ما هم گفت: «مذاکرات وین در مسیر طبیعی و خوب جریان دارد. ابتکارات طرف ایرانی این فضا را رقم زده است. اکنون این طرف غربی است که باید نشان دهد آیا حسن نیست و اراده جدی برای توافق خوب دارد.»

چین و روسیه هم گفته‌اند «مذاکرات برجام رو به جلو است.» «وانگ کوان» مذاکره کننده ارشد چین پنجشنبه شب پس از انجام مذاکرات در هتل «کوبورک» گفت: «گفتگو‌های رفع تحریم‌ها جریان دارد و خوب پیش می‌رود.»

میخاییل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه هم گفت: دستیابی به توافق نهایی تا اوایل ماه فوریه امکانپذیر شده است!». در حالی که «سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا که اخیراً در سفر به اسرائیل با دولتمردان رژیم صهیونیستی ملاقات و گفتگو داشت گفت: «تهدید بازگشت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل از طریق مکانیسم ماشه باید به عنوان وسیله‌ای برای بازدارندگی ایران از غنی‌سازی اورانیوم با درجه تسلیحاتی مورد استفاده قرار گیرد. اگر ظرف چند هفته آینده در وین توافقی حاصل نشد، آمریکا باید از مذاکرات کناره‌گیری کند.»

وزیر خارجه آلمان هم گفته است: «در حالی که مذاکرات هسته‌ای با ایران وارد مرحله تعیین کننده آن شده است وقت زیادی نداریم، اما به صورت فشرده در حال استفاده از این زمان در وین هستیم.»

و بالاخره آقای باقری مذاکره کننده ارشد ایران در وین گفت: «مذاکرات وین مثبت است و در موضوع لغو تحریم‌ها، مذاکرات رو به جلو است. تلاش‌ها در وین برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ادامه دارد.»

در محاوره‌ها رایج است که یک دیپلمات حرفه‌ای همواره «گرد» حرف می‌زند و شنونده در نمی‌یابد که بالاخره مثبت است یا منفی، توافق است یا شکست. حال و روزگار گفتگو‌های برجام در وین نیز چنین شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روزنامه اطلاعات مذاکرات وین برجام مذاکره کننده هم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اجتماعی ایکس، یک دانشجوی فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری در شهر لیل از اطلاعات نادرستی که رسانه‌های اصلی این کشور در مورد مبارزات دانشجویی منتشر می‌کنند انتقاد کرد و گفت: ما اینجا هستیم تا حرف دل خودمان رو بزنیم و حامل پیام فلسطینی‌ها باشیم؛ چرا که ما می‌دانیم که امروز رسانه‌های فرانسوی به دنبال انتشار اطلاعات نادرست هستند؛ اطلاعات نادرستی که در جهت استفاده ابزاری در راستای اسلام هراسی و یهودی ستیزی بکار می‌روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ما اینجا هستیم تا از آرمان‌های فلسطینی‌ها دفاع کنیم. این تنها کاری هست که می‌توانیم در برابر رسانه‌های (طرفدار اسرائیل) انجام بدیم. ما از صحبت با رسانه‌ها امتناع نمی‌کنیم. ما فقط آمدیم حرف خودمان رو بزنیم و اجازه ندهیم (رسانه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی) از ما استفاده ابزاری کنن.

در خصوص سئوالات دیگه‌ای که مطرح شد؛ باید بگم که ما بیانیه‌ای رو تنظیم کردیم که اون را منتشر می‌کنیم و برای شما می‌خونیم. بجای آنکه از طرف ما حرفی زده بشه، خودمان حرفمان و همچنین حرف مردم فلسطین رو بیان می کنیم.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • ستون سرکوب
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات