Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری ۳۴۱ تخلف زیست محیطی در استان کشف شد.

رضا شکاریان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی امسال علاوه بر موارد ذکر شده ۱۳۲ اخطاریه زیست محیطی نیز صادر شده است.

 وی افزود: در این مدت ۴۳۱ متخلف دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۱۷ قبضه سلاح غیرمجاز و ۳۷ قبضه سلاح شکاری مجاز نیز کشف و ضبط شد.

شکاریان ادامه داد: از جمله تخلفات زیست محیطی صورت گرفته طی ۹ ماه گذشته می توان به کشف ۴۴ راس مربوط به شکار غیرمجاز مربوط به چهارپایان، ۱۲ فقره زنده گیری غیرمجاز پرندگان، ۶۶ قطعه شکار غیرمجاز پرندگان، ۱۰ مورد مربوط به زنده گیری حیوانات وحشی، کشف ۱۳۴ قطعه ماهی مربوط به تخلف صید غیر مجاز آبزیان و ۶ مورد نیز مربوط به نگهداری و خرید و فروش حیات وحش و کشف ۲۷ فقره پرونده  شروع به شکار اشاره کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این موارد ۱۲۵ مورد آلودگی زیست محیطی و ۲۲۸ مورد تعلیف غیر مجاز دام کشف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

خراسان شمالی یکی از زیستگاه های مهم قوچ اوریال است و از سوی دیگر می توان جمعیت خوبی از حیات وحش آهو، کل و بز وحشی را نیز مشاهده کرد.

وجود ۲۰ واحد صنعتی آلاینده در خراسان شمالی

هراتی معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی نیز چندی پیش در گفت و گو با ایسنا، از وجود حدود ۲۰ واحد صنعتی آلاینده در این استان خبر داده بود.

وی با اشاره به اینکه میزان آلایندگی واحدهای صنعتی در استان به صورت فصل به فصل بررسی می شود، اظهار کرد: میزان آلایندگی واحدهای صنعتی در این استان در فصل تابستان جاری بیش از بهار بوده است.

وی با اشاره به وجود پنج واحد صنعتی مادر در استان، گفت: از این دو صنعت فقط دو صنعت هستند که آلایندگی در استان ایجاد می کنند و مابقی صنایع مادر استان، آلاینده نیستند.

هراتی افزود: واحدهای صنعتی همچون واحدهای سنگ شکن که تولید غبار می کنند و یا کشتارگاه ها، واحدهای آلاینده استان هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا طی سال جاری حدود ۸۰ اخطاریه جهت آلایندگی های ایجاد شده به واحدهای صنعتی از سوی این اداره کل ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي تخلف زیست محیطی واحدهای صنعتی خراسان شمالی زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال"مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" آموزشهای زیست محیطی برای دانش آموزان مدرسه  بهگامان شهرستان ارومیه برگزار شد.

مرتضی داودی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس برگزار می شود .

 وی افزود: مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی از جمله موضوعاتی است که در این کلاسهای آموزشی به برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه