Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-01@02:04:46 GMT

قبل از پرواز به این نکات توجه کنید

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۱۰۴۰

قبل از پرواز به این نکات توجه کنید

تابه‌حال تجربه پرواز با هواپیما را داشته‌اید؟ معمولاً اولین پرواز کمی دلهره‌آور و سخت است. حتی گاهی آن لحظه اولیه‌ای که هواپیما از زمین بلند می‌شود و یک تکان خارج تصور دارد، لحظه‌ای است که ممکن است برای هرکسی خوشایند نباشد یا باعث ترس شود. چه برای اولین‌بار با هواپیما سفر کنید چه تجربه بارها سفر را داشته باشید، فرقی نمی‌کند بازهم نکات و راهکارهایی وجود دارد که بهتر است آنها را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام‌دادن این کارها کمک می‌کند تا سفری آرام و بدون استرس داشته باشید. خصوصاً در مسافرت‌هایی که با هواپیما انجام می‌دهید و حتی اگر یک دقیقه دیر‌تر به پرواز برسید، برای همیشه از آن پرواز جا خواهید ماند. شما قبل از پروازتان چه می‌کنید؟ چه پیشنهاد‌ها و توصیه‌هایی را رعایت می‌کنید تا با خیال راحت‌تری سفر کنید؟ ادامه این مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره کارها و اقداماتی که پیش از پرواز باید انجام دهید با شما به اشتراک بگذاریم. زودتر به فرودگاه بروید

توصیه می‌کنیم رفتن به فرودگاه را برای دقایق نزدیک پرواز نگذارید؛ نمی‌خواهید که پرواز را از دست بدهید؟! زودتر رسیدن به شما زمان بیشتری می‌دهد تا چمدان‌هایتان را چک کنید و بدون عجله از گیت فرودگاهی عبور کنید و همه مراحل را انجام دهید. بهتر است برای پروازهای داخلی حداقل دو ساعت قبل و برای پروازهای بین‌المللی سه ساعت زودتر وارد فرودگاه شوید. اگر نیاز به ارائه مدارکی مثل نتیجه آزمایش کووید یا ویزا دارید، زمان بیشتری را برای بررسی و تأیید مدارک خود در نظر بگیرید. وقتی زودتر به فرودگاه می‌روید، زمان خواهید داشت تا هر چیزی که طبق برنامه پیش نمی‌رود را کنترل کنید بدون اینکه پرواز خود را از دست دهید. به موقع رسیدن به پرواز بعد از رزرو بلیط هواپیما، کار مهم دیگری است که باید انجام دهید تا از استرس و اضطراب بیهوده جلوگیری کنید و سفری آرام و بدون نگرانی داشته باشید. قبل از پرواز فقط آب بنوشید

بهتر است قبل از پرواز نوشیدنی‌های الکلی یا حتی نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه استفاده نکنید. قهوه هم جزء نوشیدنی‌هایی است که مصرف آن توصیه نمی‌شود. شاید فکر کنید که نوشیدن اینها کمک می‌کنند تا آرام شوید، اما این نوع نوشیدنی‌ها ممکن است قبل از پرواز شما را بیش‌ازپیش پریشان و عصبانی کنند. بهترین کار این است آب بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند.
احتمال دارد هوای هواپیماها خشک باشد، بنابراین کم‌آب شدن بدن، به‌ویژه در پروازهای طولانی، بسیار رایج است. اگر قبل از پرواز به‌اندازه کافی آب بنوشید در هواپیما و پس از پیاده شدن احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

برای اینکه پرواز آسان‌تر و بی‌دغدغه‌تری هم داشته باشید، می‌توانید رزرو بلیط را از سایت فلایتیو انجام دهید. فلایتیو با داشتن پشتیبانی ۲۴ ساعته و پشتیبان آنلاین قبل و هنگام سفر، همراه شما است تا پرواز را برایتان آسان کند.

برای بیماری‌هایی مثل بیماری حرکت، آماده باشید

بعضی از افراد هستند که دچار بیماری حرکت (motion sickness) هستند. این بیماری که به ماشین گرفتی هم مشهور است، یکی از بیماری‌های شایعی است که در طول سفر باعث بروز تهوع یا سردرد می‌شود. اگر به این بیمار مبتلا هستید، قبل از پرواز به یک داروخانه مراجعه کنید و چند مچ‌بند بیماری حرکت برای پیشگیری از حال بدتان بخرید. این نوارهای پارچه‌ای ایمن، قابل‌استفاده مجدد هستند و با اعمال فشار به یک نقطه طب فشاری در هر مچ کار می‌کنند. استفاده از این مچ‌بند‌ها همچنین ممکن است زمانی که در هوا هستید کمی به شما آرامش دهد و حس کنید که داشتن این مچ‌بند حال شما را بهتر می‌کند. اگر به چیزی قوی‌تر نیاز دارید با پزشک خود مشورت کنید و داروی مناسب را تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که اگر داروهای شیمیایی مصرف می‌کنید، نسخه بدون خواب‌آلودگی باشد تا بتوانید از باقی روز و سفر خود استفاده کنید. قبل از بلند شدن هواپیما به نکات ایمنی توجه کنید

هنگامی که وارد کابین هواپیما شدید، صندلی خود را پیدا کرده و کمربند ایمنی خود را ببندید. کمی وقت بگذارید و بروشورهای ایمنی را که جلوی شماست مرور کنید. این کار ممکن است ذهن شما را راحت کند تا در صورت وقوع هر اتفاق احساس آمادگی بیشتری داشته باشید. اگر از پرواز می‌ترسید، مطالعه این بروشورها و داشتن آگاهی بیشتر درباره پرواز به شما کمک می‌کند که بدانید احتمال اصابت صاعقه یا حمله کوسه به شما بسیار بیشتر از مرگ در یک سانحه هوایی است! بااین‌حال، آماده بودن به شما راهی است تا احساس و پرواز بهتری داشته باشید. همچنین باید به صحبت‌های مهمانداران هواپیما گوش دهید زیرا آنها دستورالعمل‌های ایمنی را هم به مسافران آموزش می‌دهند که بسیار مهم هستند. در صورت امکان، تنها سفر نکنید

اگرچه ممکن است همیشه این امکان فراهم نباشد که با کسی پرواز کنید، اما ایده خوبی است که در اولین پرواز یک نفر همراه خود داشته باشید. یک دوست یا یکی از اعضای خانواده، فرقی نمی‌کند؛ با دانستن اینکه تنها نیستید احساس راحتی می‌کنید. در چنین شرایطی، حتی اگر روی صندلی پنجره یا صندلی در راهرو راحت‌تر هستید، می‌توانید صندلی‌ها را تعویض کنید تا در موقعیت بهتری قرار بگیرید. اگر به‌صورت تنهایی سفر می‌کنید، دوست‌یابی هم کمک می‌کند تا احساس بهتری هنگام سفر داشته باشید. همچنین می‌توانید درباره استرس یا نگرانی خودتان با مهمان‌دار صحبت کنید تا آنها بیشتر مراقب شما باشند و پرواز برایتان آسان‌تر شود. اینکه بتوانید به کسی تکیه کنید و بدانید کسی هست که به شما توجه می‌کند، خیالتان را راحت خواهد کرد. نزدیک یک خروجی بنشینید

اگر برای اولین‌بار پرواز می‌کنید و درباره سفر خود عصبی هستید، نزدیک به یک خروجی نشستن ممکن است اعصابتان را آرام کند. بستگی به این دارد که با کدام هواپیمایی پرواز می‌کنید، اما برخی از خطوط هوایی به شما اجازه می‌دهند قبل از سوارشدن، صندلی خود را انتخاب کنید. حتی دو ردیف عقب‌تر از خروجی ممکن است به آرامش ذهن شما کمک کند. اگر خط هوایی به شما اجازه می‌دهد هنگام سوارشدن، صندلی خود را انتخاب کنید، سعی کنید در فاصله کوتاهی از خروجی اضطراری بنشینید.

با فلایتیو سفر کنید

قبل از پرواز و زمانی که در تدارک برنامه‌ریزی برای سفر هستید، بلیط هواپیما خود را از طریق فلایتیو رزرو کنید. فلایتیو همراه و پشتیبان شماست تا سفری راحت، امن و آسان داشته باشید. داشتن قوی‌ترین موتور جست‌وجو پرواز، بهترین قیمت پرواز‌های خارجی و داخلی، رزرو در سریع‌ترین زمان ممکن و بیشترین تنوع پروازها از جمله ویژگی‌های مهمی است که مسافران را به انتخاب فلایتیو وفادار کرده است. شما هم می‌توانید برای سفرهای خود به سایت فلایتیو سر بزنید و از طریق این سایت، ارزان‌ترین و بهترین پرواز به مقصد موردنظرتان را رزرو کنید. با فلایتیو آسان و امن سفر کن.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: قبل از پرواز داشته باشید انجام دهید نوشیدنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد

به گزارش قدس آنلاین، خدایار باقری هارونی، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری  اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و به درخواست مردم استان، پرواز شهرکرد - عسلویه از صبح امروز از فرودگاه بین‌المللی شهرکرد از سر گرفته شد.

وی افزود: ساعت ورود پرواز شهرکرد – عسلویه  ۹:۱۵ و ساعت خروج آن ۹:۴۵ است.

باقری خاطرنشان کرد: این پرواز توسط یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ از شرکت هواپیمایی آسمان انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کنایه کین به بلینگام: اصلا نفهمیدم چه گفت!
  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد
  • پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد
  • انفجار در پارک پرواز تبریز