Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:39:37 GMT

قضاوت درباره حصول توافق هسته‌ای زود است

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۱۲۶۹

قضاوت درباره حصول توافق هسته‌ای زود است

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد مرندی» مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای وین در گفتگو با المیادین گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها واقع‌گراتر از قبل شده‌اند. در رابطه با احتمال امضای توافق هسته‌ای با طرف مقابل نیز باید گفت که زود است در این‌باره قضاوت کرد.

بر اساس این گزارش، مرندی افزود: دستیابی به توافق به اروپایی‌ها بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آنها تمایل داشته باشند که طی چند هفته آتی این اتفاق رخ دهد، قطعاً چنین خواهد شد. این مسأله بستگی به میزان آمادگی طرف غربی برای اجرای کامل تعهداتش در توافق است. طرف غربی باید در خصوص عدم نقض مجدد توافق تضمین‌هایی بدهد.

مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای پیشتر گفته بود: مواضع طرف‌های اروپایی در مذاکرات هسته‌ای وین دچار تغییرات مثبت شده است. ارائه پیش‌نویس‌های جدید از سوی هیأت مذاکره کننده ایرانی در (مذاکرات وین) به معنای عدم اعتبار پیش‌نویس های قبلی نیست.

وی عنوان کرد: مواضع اروپایی‌ها در قبال پیش‌نویس‌های ارائه شده هیأت ایرانی کمی تغییر کرده است. این تغییر موضع نشانه خوبی است اما همه چیز بستگی به طرح نهایی دارد، اینکه تمام حقوق مد نظر ایران را به رسمیت می‌شناسند یا خیر.

کد خبر 5394607 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای قزوین شهر وین محمد مرندی مذاکرات وین عراق ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین قزاقستان مذاکرات وین ایران قاسم سلیمانی سوریه اوکراین عربستان سعودی الی الحبیب لبنان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟