Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر حمید رضا اشراقی با اعلام این خبر گفت: اولین همایش کشوری توانمند سازی علمی و فرهنگی رؤسا و کارشناسان ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تاریخ ۲۱ و ۲۲ دی ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت افزود: رسالت اصلی ادارات مشاوره و سلامت روان ما در ۶۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور، حفظ، تامین و ارتقای سلامت روانشناختی دانشجویان است که برای رسیدن به موفقیت در این راه، ضرورت دارد نیروهای متخصص روانشناس، مشاور و مددکار و دیگر نیروهای مرتبط را که در این حوزه کار تخصصی انجام می‌دهند آموزش دهیم.

این مقام مسؤول افزود: بر این اساس سالیانه با برگزاری برنامه‌های دانش افزایی نظری و عملی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده تا در دوره‌های باز آموزی و یا آموزش مدون؛ دانش روسا و کارشناسان ادارات مشاوره و سلامت روان خود را به روز کرده تا همراه با جامعه مخاطب خود رشد کنند.

وی با بیان این‌که رویکردهای استفاده از آموزه‌های دینی و مذهبی در ترویج و ارتقای سلامت روان، وجه تمایز برگزاری آموزش‌ها در این دوره نسبت به دوره‌های قبل در برنامه‌های آموزشی است، گفت: به همین دلیل برنامه‌های ما در اداره مشاوره و سلامت روان با پیوست فرهنگی و مبتنی آموزه‌های دینی در حال دیده شدن است.

مدیرکل دانشجویی وزارت به قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» اشاره کرد و افزود: ماده ۳۶ این قانون، مراکز آموزش عالی را مکلف کرده است که از زمان ابلاغ قانون‏، به فکر تاسیس و راه اندازی مراکز مشاوره با سبک ایرانی و اسلامی باشند،‌ این همایش به نوعی زمینه‌ای است برای آشنا سازی رؤسا و کارشناسان ادارات مشاوره با اهمیت و ضرورت‌هایی که این قانون دارد.

وی با بیان این‌که اساتیدی که در این همایش دعوت به حضور شدند، افرادی توانا و دارای مهارت هستند که سال‌ها تجربه و تخصص در حوزه روانشناسی و مشاوره و در عین حال مسائل دینی دارند،‏ اظهار داشت: در برگزاری این همایش تلاش شده است تا با استفاده از مهارت و توانایی اساتید و با نگاه همزمان علمی و فرهنگی به موضوعات، مسائل روز مشاوره‌ای را مد نظر قرار دهیم.

اشراقی یادآور شد: ما تلاش داریم این پیام را به دانشجویان منتقل کنیم که دریافت و ارایه خدمات مشاوره و روان‌شناسی مبتنی بر آموزه‌های دینی، یک ضرورت انکار ناپذیر است و با نهادینه کردن مسائل دینی در مسائل روانشناسی، بتوانیم مخاطبان خود را که رؤسا و کارشناسان اداره مشاوره و سلامت روان هستند،‏ آماده کنیم تا در این زمینه خدمات بهتری را ارایه دهند.

وی اظهار داشت: این همایش پیش درآمدی برای برگزاری دیگر همایش‌ها در این زمینه خواهد بود‏. بالغ بر ۲۶۰ نفر از کارشناسان و رؤسای مراکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در این همایش شرکت خواهند کرد‏، تلاش داریم برای پوشش بهتر این نشست از طریق فضای مجازی نیز، امکان شرکت مخاطبان در این همایش را فراهم کنیم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در طی دو روز برگزاری این نشست، پنل‌های تخصصی با موضوعات مورد نیاز دانشجویان از جمله «آسیب‌شناسی تحصیلی- آموزشی دانشجویان و ارجاع به کمیسیون موارد خاص» و تریبون آزادی در خصوص «تجربیات موفق مراکز مشاوره دانشجویی در دوران کرونا» برگزار می‌شود.

وی افزود: ما به آسیب‌های تحصیلی و آموزشی به عنوان آسیب‌های اساسی توجه داریم به نحوی که معتقدیم بخشی از آسیب‌های تحصیلی و آموزشی می‌تواند ناشی از ضعف دانشجو و بخشی ناشی از مشکلات روانشناختی باشد. در این همایش ارتباط این دو عامل را در نظر گرفته‌ایم و در پنل‌های ویژه به مسائل عاطفی و روانشناختی مرتبط با آسیب‌های تحصیلی پرداخته خواهد شد.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: برگزاری ارزیابی پیش‌آزمون و پس‌ از آزمون همراه با صدور ۱۶ ساعت گواهی آموزشی برای شرکت گنندگان در این نشست از دیگر برنامه‌های این نشست دو روزه است.

کد خبر 5394616

منبع: مهر

کلیدواژه: خدمات مشاوره مراکز مشاوره سلامت روان دانشگاه های علوم پزشکی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی حکم انتصاب دانشگاه تهران شهید سلیمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی قاسم سلیمانی دانشجویان امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی مشاوره و سلامت روان دانشجویی وزارت ادارات مشاوره علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

 در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار