Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:42:47 GMT

طرح « یاران آسیب ستیز» در البرز اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۱۵۶۵

طرح « یاران آسیب ستیز» در البرز اجرا شد

رضا البرزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح ، جمعیت هلال‌احمر  استان البرز در زمینه آموزش های اجتماعی برای  همه گروه‌های سنی بخصوص دختران ۲۵ تا سال ۴۰ تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)  نقش آفرینی کرد.

وی ادامه داد: براین اساس جمعیت هلال احمر آموزش های خود را در زمینه  بحران و بلایای طبیعی به خانواده‌ها و محلات منتقل می کند تا تاب‌آوری از این طریق محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز بابیان اینکه در مرحله  اول و دوم طرح « یاران آسیب ستیز» ۲۲۰ نفر از دختران ۲۵ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از آموزش‌های هلال‌احمر استان البرز بهره‌مند شده‌اند، گفت: در مرحله سوم نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سهمیه این استان یک هزار نفر خواهد بود.

البرزی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز با همکاری جمعیت هلال‌احمر طرح یاس (یاران آسیب ستیز) را طراحی کرده که در آن نیروی انسانی، مدجویان کمیته امداد هستند که به‌عنوان مسوولان و رابطان خانه‌های هلال‌احمر در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های موردنیاز در زمان وقوع حوادث به‌کارگیری می‌شوند.
وی ، ارتقای عزت‌نفس و پذیرش مسوولیت اجتماعی در بین مخاطبان، توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه ، آشنایی با حوادث و سوانح، را از اهداف اجرای طرح یاس (یاران آسیب ستیز) برشمرد.

کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز ۵۳ هزار نفر را زیر پوشش چترحمایتی خود دارد.

برچسب‌ها کرج کمیته امداد امام خمینی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرج کمیته امداد امام خمینی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کرج کمیته امداد امام خمینی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد امام خمینی جمعیت هلال احمر استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد البرز گفت: در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند.   طاهره شهبازی از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافتند و به ۴۵۰ مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.   او با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.   شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نقش مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی