Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی مجلس، منتظر طرح در صحن علنی است. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس وعده داده با جمع‌آوری ۵۰ امضا از نمایندگان، طرح در اولویت بررسی صحن قرار خواهد گرفت؛ با این حال اما برخی گروه‌ها نسبت به برخی بندهای طرح ابراز نگرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این گروه‌ها، قراردادی‌های تبصره ۴ وزارت بهداشت هستند که می‌گویند ظاهراً در این طرح برای تبدیل وضعیت و رسمی شدن ما، هیچ بندی در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات استخدام در دولت و افزایش حقوق‌ها بر اساس بودجه ۱۴۰۱

این نیروها می‌گویند: براساس طرح ساماندهی، ما قرار است همچنان قراردادی (قرارداد مستقیم) باقی بمانیم و این با عدالت همخوانی ندارد.

رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور) نیز در ارتباط با این نیروها به خصوص قراردادی‌های وزارت بهداشت می‌گوید: باید در صحن علنی مجلس این اشکال برطرف شود و قراردادی‌ها بدون توجه به اینکه شناسه ثبت شده دارند یا نه، با اجرای ضوابطی رسمی شوند.

او ادامه می‌دهد: همه‌ی این نیروها سال‌ها سابقه کار مستمر دارند و تخصص و توانمندی آن‌ها بسیار بالاست؛ عادلانه نیست که فکری به حال رسمی شدن آن‌ها نکنند؛ ما از نمایندگان در صحن علنی مجلس انتظار داریم با تغییرات جزئی در متن طرحی کاری بکنند که تمام قراردادی‌های زیرمجموعه‌ی نهادهای دولتی، عمومی و نیمه‌دولتی بدون توجه به جزئیات اشتغال، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسمی شوند.

اناری تاکید می‌کند: رسمی شدن این نیروها هیچ بار مالی برای دولت ندارد و فقط این نیروها را خاطرجمع می‌سازد و در راستای عدالت است. به خصوص در ارتباط نیروهای وزارت بهداشت که در قالب نیروهای تبصره ۴ سالیان دراز است که مشغول به کار هستند؛ می‌توان گفت تبصره ۴ اسم رمزی است برای اشتغال به صورت شرکتی؛ اینها نباید تبدیل به قرارداد مستقیم کار شوند، بلکه باید پیمانی شده و سپس رسمی شوند؛ این نیروهای متخصص سالهاست به بهداشت و درمان مملکت خدمت می‌کنند و از آنجا که به آن‌ها در بدنه‌ی وزارت بهداشت نیاز است باید پیمانی و سپس رسمی شوند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/
 

زینب امینیان کد خبر: 1124848 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز وزارت بهداشت قراردادی ها رسمی شوند رسمی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور برای جلوگیری از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

به گزارش آکسیوس، این مقام آمریکایی می‌گوید راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جزء گزینه‌های احتمالی قرار گیرد. 

جانسون مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند». 

گفتنی است، پس از تعلیق و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، فعالیت‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافت. علیرغم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، تا کنون صد‌ها دانشجو توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

این دانشجویان خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • رسمی: فصل برای ستاره یونایتد تمام شد
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند